19 Reacties

19 dagen geleden

Pyjama met sokken eraan?

19 dagen geleden

Mijn dochter slaapt nooit met sokken aan. Zelfs niet in de winter. Gewoon pyjama en slaapzak/dekentje. Gewoon lekker uit laten, kijken of ze dan alsnog de slaapzak openritst

19 dagen geleden

Aww lastig! Desnoods van die pyjama’s/onesies kopen met sokjes eraan vast? Puur voor de nacht. Ik noem dat altijd een ‘gesloten systeempje’ waardoor ze (zeker met romper er nog onder) altijd warm genoeg blijft. Ik heb deze, zitten lekker, ideale sluiting met 1 rits en dun stofje zodat het ook weer niet te warm is. Set van 3 pyjamapakjes https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0310091078.html

19 dagen geleden

Onze dochter slaapt eigenlijk ook nooit met sokken aan, wilde er wel mee gaan beginnen als we gaan starten met een dekbed. En ik heb altijd geleerd dat je liever wil dat je kindje het kouder heeft ‘s nachts dan te warm.

19 dagen geleden

Misschien voelt ze wel een reden om haar sokjes uit te doen, ik zou dat zelf gewoon even aan zien…

19 dagen geleden

En als zd diep slaapt dan weer haar slaapzak aandoen?

19 dagen geleden

Mijn dochter ook. Ze trekt standaard haar slaapzak uit en blijft niet liggen onder de deken. Ze heeft nu een wat dikkere pyama aan maar ik ben ook altijd bang dat ze het koud heeft en probeer dan deken over haar heen te zetten maar die is zo weer van der af. Het lijkt niet alsof ze er last van heeft

19 dagen geleden

In principe is het het beste om de voeten bloot te laten omdat ze hier warmte kwijt kan. Dus prima zo

19 dagen geleden

Reactie op M_1986

Pyjama met sokken eraan?
Ga ik naar kijken!

19 dagen geleden

Reactie op Aye

En als zd diep slaapt dan weer haar slaapzak aandoen?
Helaas geen diepe slaper..

18 dagen geleden

Als ze het koud heeft dan word ze wel wakker.. Ik zou haar gewoon laten slapen.. en anders slaapzak andersom en binnenstebuiten geen optie?

18 dagen geleden

Maillot aan hielp hier!

16 dagen geleden

Is toch niet erg? Slapen zonder sokken is juist het beste volgens mij en als ze het koud krijgt word ze wel wakker.

16 dagen geleden

Hier mogen ze niet met sokken slapen. Mijn moeder zei altijd dat je daar nachtmerries van kreeg.. nu geloof ik dat niet echt maar elke stap die de kans op doorslapen vergroot is er een... dus geen sokken aan! Nog nooit issues mee gehad. Ze zoeken vanzelf de deken wel op als ze het koud krijgen.

16 dagen geleden

Reactie op 1986FMM

Hier mogen ze niet met sokken slapen. Mijn moeder zei altijd dat je daar na ...
Hier draagt hij al vanaf pasgeborene pyjama met sokjes eraan vast. En sinds 8 weken slaapt hij door .

16 dagen geleden

Reactie op M_1986

Hier draagt hij al vanaf pasgeborene pyjama met sokjes eraan vast. En sinds ...
Zoals ik al zei.. denk niet dat het persee waar is. Denk niet dat het goed of slecht is maar vooral dat het absoluut geen kwaad kan als ze uit zijn. Onze oudste sliep door vanaf 3 weken maar is een angstig meisje en met 9.maanden werdt het slapej een drama. Ze slaapt pas weer door sinds ze met haar zusje op een kamer slaapt. Onze middelste slaapt vanaf 3 weken door en Onze jongste met 10 maanden. Allemaal geen sokken dus zegt bar weinig 😅🤷‍♀️

16 dagen geleden

Reactie op 1986FMM

Hier mogen ze niet met sokken slapen. Mijn moeder zei altijd dat je daar na ...
Dit had ik even nodig als reactie ! Dankjewel!!

16 dagen geleden

Onze kinderen slapen ook nauwelijks met sokken aan. Wij wonen in het buitenland waar de huizen niet geïsoleerd zijn. In de winter is het zo'n 9 graden in huis. Dan trek ik ze nog wel een eens sokken aan. Maar zodra de temperaturen binnen weer boven de 13/14 graden komen, blijven de sokken in de kast. Al van baby af aan. In de meeste Nederlandse huizen wordt het 's nachts niet 9 graden, dus wat mij betreft zouden onze kinderen in NL altijd zonder sokken slapen. Ik heb als kind ook nooit met sokken geslapen...

15 dagen geleden

Die v mij is bijna 2 en heeft nog nooit onder een dekentje geslapen.. geboren in de zomer en toen het kouder werd ( nieuwbouw dus het huis is nooit echt koud ) krijsen bij een dekentje. Ik heb me er bij neer gelegd en hij slaapt echt prima. Nooit koud aangevoeld, maar dus oprecht nog nooit een dekentje gebruikt. Alleen een slaapzak. Wat ik daarmee wil zeggen, ik denk dat ze het wel aangeven als ze het niet fijn vinden, in dit geval de sokjes. Ze gaan vanzelf huilen als het te koud is, lijkt me. Ik baal overigens wel, heel de kast vol gloednieuwe dekentjes, ongebruikt 😂