11 Reacties

4 jaar geleden

Herkenbaar. Onze naam nu is ook een naam van:doe die dan maar... we hebben er gewoon geen 1 die er voor ons allebei echt uitspringt

4 jaar geleden

Volg!

4 jaar geleden

Misschien een lijstje maken met jullie mooiste namen. Als het kindje dan geboren is dan hebben jullie misschien een idee; ja deze naam past het beste!

4 jaar geleden

Wij gebruiken de Zwitsal app (soort Tinder voor namen). Onafhankelijk van elkaar kunnen jullie dan namen kiezen. Kies hierbij alleen namen die je ook écht leuk vind en zou willen geven. En dan zien of jullie een match krijgen! :)

4 jaar geleden

Een paar dagen in je hoofd rondlopen met een naam van je lijstje en je baby steeds zo noemen (ook hardop, als je alleen bent). Dan nek je snel genoeg of deze nog op de lijst mag blijven of eraf valt. En dat zo steeds met elke naam doen. Wij hadden een lijst met drie categorieën: ja, misschien en nee. Tussentijds kan een naam dus verschuiven van de ene naar de andere categorie. Overigens: wij zitten ook op een 'compromisnaam', want mijn man en ik hebben niey echt dezelfde smaak 😄. Maar door regelmatig je kindje zo te noemen, gaat het steeds meer passend worden, is mijn ervaring. En daarnaast: we gaan voor drie namen: dat voelt al minder als 'OMG', we hebben verkeerd gekozen, want het kind kan altijd later in het leven besluiten om een van die andere namen als roepnaam te nemen.

4 jaar geleden

Reactie op Juli22

Herkenbaar. Onze naam nu is ook een naam van:doe die dan maar... we hebben ...
Misschien is dit ook wel een beetje persoonlijk. Net als de reactie op jezelf in een trouwjurk. De ene heeft echt zo’n oh my God, this is the one jank moment en de ander is gewoon happy met een jurk😜

4 jaar geleden

Volg

4 jaar geleden

Herkenbare situatie, we hebben nu een naam wel uitgekozen maar voor mijn vriend voelt het soms ook nog als, zoals jij het ook beschrijft, dan die maar. We houden het nu wel op die naam omdat we deze wel allebei leuk vinden en echt geen andere naam bedacht krijgen. Ik sta ook nog eens voor de klas, dus dar maakt het extra lastig wat betreft associaties met namen. Alle apps al geprobeerd, maar daar komen vaak zulke gekke namen voorbij 🙈 Ik denk overigens dat welke naam je ook kiest, deze uiteindelijk sowieso bij je kind gaat passen. Desnoods even 'oefenen' met de naam tijdens de zwangerschap. Maar lastig blijft het ja😅

4 jaar geleden

Wij hebben een naam gekozen dankzij de app Kinder. We vinden deze naam allebei super leuk en mooi en zijn er heel zeker over dat dit hem wordt, maar ik heb ook weer niet een soort jubelmoment gehad hoor. Zoals iemand anders ook al zei: misschien hoeft dat ook niet, maar is het gewoon voldoende als jullie allebei echt tevreden zijn over de naam. Ik denk dat als de naam iig voldoet aan eventuele wensen en eisen die je ervoor hebt, en het klinkt en voelt voor jezelf ook goed om de naam te gebruiken, dan is het goed.

4 jaar geleden

Wij hebben ook nog geen naam. Nu 34+2weken. De oudste hebben we tijdens de bevalling (34weken) 'bedacht'. Dat is Boet geworden. De 2e heeft 24uur geen naam gehad. Dat is Mia geworden. Ze is geboren met 32+5. Dus ben benieuwd wanneer we de naam voor ons 3e kindje bedenken.

4 jaar geleden

Ik ben zelf altijd erg van de letters die mooi passen bij de voornamen van papa, mama (en eventueel broers en zusjes). Dus ik heb in eerste instantie alle letters opgeschreven van onze twee namen. Op deze site kan je wat rondspelen met letters mixen en geven ze suggesties van namen die bij jullie passen: https://www.ikbenzwanger.com/familie.php