9 Reacties
3 jaar geleden
Wij houden 4 uur aan, voor de zekerheid. Ik geloof dat 6 uur mag, maar met wat warmere dagen gokken we er maar niet op.
3 jaar geleden
Ik geef om 23.00 flesje afgekolfde melk. Daarna rond 23.30 kolf ik melk af om die na 3 uur te geven. En na de voeding kolf ik weer af voor de volgende voeding. Vers melk kan 5 uur buiten de koelkast (8jr terug was dat 8 uur)
Ik heb van alecto een flesverwarmer naast mn bed staan. Ik ga nooit naar beneden voor melk..ik warm het daar op. Tijdens t verschonen en dan is ie goed op temp.
3 jaar geleden
Zodra we s’ nachts klaar zijn met de ene voeding, halen we de volgende voeding uit de koelkast en zetten deze op onze slaapkamer. Dan zit er meestal 2-3 uur tussen zoiets. Dat gaat tot nu toe gewoon goed 😊
3 jaar geleden
Er is nieuw onderzoek gedaan. Moedermelk kun je tot wel 24u buiten de koelkast bewaren. Mits het niet ingevroren is geweest. Je kunt het zelfs meerdere keren opwarmen. Als je het niet in de magnetron doet.
https://eurolac.net/moedermelk-bewaren/#:~:text=Nieuw%20onderzoek,-Diana%20Wittendorp%2C%20PhD&text=Vers%20gekolfde%20moedermelk%20blijft%20op%20kamertemperatuur%20(20%C2%B0C)%20minimaal,48%20uur%20veilig%20voor%20consumptie.
3 jaar geleden
Reactie op Aye
Ik geef om 23.00 flesje afgekolfde melk. Daarna rond 23.30 kolf ik melk af ...
Dat is slim, vanaf welke leeftijd kan dat? en zit je dan niet met je productie omdat je hele nacht niet live voed?
3 jaar geleden
Reactie op marina1988
Dat is slim, vanaf welke leeftijd kan dat? en zit je dan niet met je produc ...
Ik doe dit vanaf dag 1. Ze is nu 3 weken. Ik geef alleen via de fles. Sochtends rond half 9/9uur leeg ik beide borsten. En daarna weer om de 3 uur kolven. En de verse melk zet ik achterin de koelkast en de iets oudere geef ik. Heb geen overschot. Voor de nacht voor de zekerheid heb ik dan ong 350 ml extra in de koelkast waarmee ik om 8 a 9 uur die melk begin te geven.
3 jaar geleden
Reactie op LISAXX
Er is nieuw onderzoek gedaan. Moedermelk kun je tot wel 24u buiten de koelk ...
Wow dat is lang zeg allemaal!
Ik herinner me van mijn vorige x dat ik kolfje dat de melk na 4-5 dagen in de koelkast al begon te stinken. Wij gooiden het dan dus weg. Een maand bewaren lijkt me wel echt heel lang.
Ook wat we teveel verwarmd hadden , wat niet opgedronken werd, gooiden we weg.
Zal wel veel schelen zeg.
3 jaar geleden
Ik dacht max 3uur, dus zou dan voor de zekerheid toch vanuit de koelkast opwarmen (evt flessenwarmer). Ik kolfde overdag, zodat mijn man snachts een flesje gaf en ik die voeding over kon slaan. Daar zijn we nu trouwens mee gestopt, omdat de kleine 6 uur tussen de nachtvoeding laat en ik hierdoor een beginnende borstontsteking kreeg..