26 Reacties

3 jaar geleden

Hier best wel wisselend. Ene keer 70-90 cc andere keer 170 (150+5 schepjes wordt 170).

3 jaar geleden

Onze zoon is bijna 3week. Wij maken per fles 120cc klaar en drinkt hen meestal leeg. 1 a 2x laat hij wat staan. Hij was meestal na 90cc nog erg onrustig en wou vaak iets meer hebben, daarom maar wat meer aangeboden en sindsdien haalt hij ook 4uur vaak tussen de flessen anders kwam hij vaak binnen 2uur alweer.

3 jaar geleden

Hier nog 65 cc. Ons zoontje is morten 4 weken oud. Is dysmatuur geboren. Komt keurig om de 3 uur. Morgen naar de kinderarts en wel overleggen of we mogen gaan ophogen met voeding.

3 jaar geleden

Wisselend: om en om 100 cc (90 cc water met 3 schepjes) en 135 cc (120 cc water met 4 schepjes). Ben borstvoeding aan het afbouwen dus leg haar haar ook nog 2-3 x per 24 uur aan, aanvullend bieden we dan soms nog 65 cc aan (60 cc water met 2 schepjes). Grofweg voeden we elke 2,5-3 uur Ze is morgen 5 weken.

3 jaar geleden

Soms 110 soms 120 en soms 100. 4 weken oud.

3 jaar geleden

Mijn dochter is 4 weken. Vorige week dronk ze 5x 120cc + 4 schepjes Afgelopen weekend was ze heel erg aan het clusteren. Daarna wou ze per keer 150cc + 5 schepjes. Nog steeds 5x nu. Ze komt om de 4 uur, soms 3. Soms 5.. dan maak ik haar wakker overdag.. Na 1 week wou ze al 120cc 馃ぃ tot bijna 4 weken. ze zit op de gemiddelde kwa gewicht, dus gewoon goed. Ze slaapt ook van voeding tot voeding overdag en nacht. Ze is al 2 nachten gaan doorslapen van 11 tot 6 馃檴

3 jaar geleden

Ik word hier echt onzeker van. Bij ons krijgt de kleine van 6 wkn oud maar 85cc. En dan 7 flessen per 24u. Ze is nu 4 kg. Ben benieuwd naar het gewicht van jullie kleintjes. Ben bang dat wij dan toch te weinig geven

3 jaar geleden

Soms 90 soms 100 en snachts 120cc 5 weken oud

3 jaar geleden

5 weken 90 cc met 3 scheppen dan bleef ze onrustig ze mag volgens cb 120 met 4 schep. 110 cc met 4 schep krijgt ze niet eens leeg laat standaard 40 cc staan of 30 cc ik krijg er met geen mogelijkheid meer in ze valt in slaap en wakker worden ho maar verschonen tussentijd helpt niet als er nog 40 cc in zit soms komt ze 1uur later voor de rest. Vaak komt ze een uur te vroeg voor een nieuwe fles. Gelukkig slaapt ze snachts goed en komt ze maar 1x voor de voeding en dan pas smorgens weer

3 jaar geleden

Reactie op Minienmama

Ik word hier echt onzeker van. Bij ons krijgt de kleine van 6 wkn oud maar ...
Dat lijkt idd weinig? Is dit besproken met bijv het consultatiebureau? En vraagt jullie kindje om meer/is het onrustig? Of wel gewoon tevreden? Onze dochter is morgen dus 5 weken en ze weegt ongeveer 5 kilo. In andere comment had ik het aantal cc uiteengezet xxx

3 jaar geleden

Reactie op Minienmama

Lieve mama, Niet onzeker worden! Elk kindje is anders. Als jouw kindje tevreden is en niet blijft vragen/zoeken naar eten dan is het prima! Merk je wel dat jouw kindje onrustiger wordt dan kijk je of het zin heeft om meer te geven. Bij de antwoorden zie je ook lang niet altijd hoeveel flessen ze krijgen. Uiteindelijk gaat het erom dat jouw kindje tevreden is. Meer aanbieden heeft dan helemaal geen zin. Heb vertrouwen in jouw moeder instinct. Die zit echt wel goed. Jij kent jouw kindje het aller beste!

3 jaar geleden

Reactie op Minienmama

Ik geef borstvoeding maar als ik gekolfde melk geef is het ook 70-90cc hoor. En dan 8 of 9x pd. Voor gekolfde melk is dat voldoende met 4 kilo. Weet even niet met kv maar dat staat op de verpakking toch?

3 jaar geleden

Reactie op Minienmama

https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/zwanger-en-kind/borstvoeding-en-flesvoeding/hoeveel-drinken-heeft-mijn-baby-nodig-.aspx 4 kilo is je baby x 150 = 600 ml ongeveer per dag nodig. 7 x 85 cc = 595 , dus ze drinkt goed !

3 jaar geleden

Onze dochter weegt btw 3870 gram!

3 jaar geleden

Reactie op Minienmama

Ons meisje is 3 weken en net geen 4 kg. Zij krijgt 8x 80cc. Dit is volgens consultatiebureau zelfs aan de hoge kant voor haar gewicht. Moet ik wel zeggen dat de adviezen met de jaren steeds veranderen. Want bij mijn 1e zoon mochten we ophogen tot 120cc na de eerste week als de flessen op gingen. Als ze het goed doet op haar 7 flessen zou ik me daar niet druk om maken. Ze zal der eigen waarschijnlijk steeds eerder melden als ze behoefte heeft aan meer.

3 jaar geleden

Hmm als ik dit zo lees dan drinkt die van mij dus al veel? Onze zoon is 11 dagen en drinkt tussen de 65 en 100 cc. Toch regelmatig drinkt hij de 100 cc wel op. Kraamzorg zegt 10 cc per dag ophogen....en kijken wat hij vraagt

3 jaar geleden

Ons zoontje is morgen 3 weken en drinkt ongeveer 7-8 X 100cc. We gaan vanavond proberen de laatste fles op te hogen naar 120cc zodat hij in de nacht keertje minder komt. Hij komt om de 2.5 - 3 uur. Ik weet niet hoeveel hij weegt nu, laatste keer gewogen dag 10, 3100 gram. Volgende week afspraak bij cb. Dus lastig om te bepalen hoeveel voeding nodig..

3 jaar geleden

Precies 1 week oud 90cc water met 3 schepjes kunstvoeding. Hij is elke dag met 10 omhoog gegaan. Vind het nof best een groot verschil. Geboortedag 10cc en dag erna 20cc enz. We moesten van kraamzorg tussen 2 en 4 uur voeden. Eerste dagen had hij snel honger. Al om de 2 uur ongeveer. Nu verschilt het echt heel erg. Snachts 3,5 uur en soms overdag nog 2.15 Hij is geboren met 3265gram en is nu 3560

3 jaar geleden

Mijn zoontje is morgen 5 weken en krijgt 6x een flesje. 150cc water en 5 schepjes nutrilon. We merken echter dat hij meer begint te willen maar ik doe daar nog voorzichtig mee. Naast deze flesjes krijgt hij nog 3 keer per dag ongeveer 60 cc per keer gekolfde melk. Helaas gaat mijn productie met de dag achteruit. Vorige week met 4 weken woog hij 4630 gram. Op 170 gram na was dit 2kg boven zijn geboortegewicht.

3 jaar geleden

Reactie op Minienmama

Ah niet doen hoor! Je doet t kei goed. Die kleintjes geven t echt wel aan. Mn eerste dronk met 3 maanden nog steeds krap aan 60cc. Vaker minder. Heb mij maanden lang erom zorgen gemaakt. Nu gewoon een vrolijke dreumes.