19 Reacties
10 maanden geleden
Mijn oudste mag 1x per dag iets lekkers in principe. Een koekje of een snoepje. En krijgt ook wel chocopasta op brood, niet elke dag maar wel regelmatig. Geloof dat ze nu ongeveer 15-16kg is en maat 98/104 ofzo draagt. Ze is niet te dik en beweegt hartstikke veel dus volgens mij gaat dat gewoon prima.
10 maanden geleden
Onze dochter is ongeveer 94 cm en 13 kilo. Draagt nu het meeste maat 98 (of 98/104).
Ze is altijd lang en slank geweest. Eet gezond maar mag ook echt wel een (klein) koekje of snoepje tegenwoordig. Heb nog niks gemerkt wat betreft invloed op haar gewicht. Maar moet zeggen dat ze denk ik ook 0,0 aanleg heeft om te zwaar te worden.
10 maanden geleden
Ons zoontje heeft ook dagelijks chocopasta op zijn brood, soms wil hij nog wel eens pindakaas of smeerkaas.
Laatste keer gewogen was hij 14kg en hij is 96cm.
Zit op kleding maat 98/104, moet wel zeggen dat ik het per merk wel een groot verschil in de maten vind zitten want bij sommige merken kan hij nog makkelijk maat 92 aan en is 104 nog lang niet in zicht.
10 maanden geleden
Wij houden dat met zoet eten echt niet bij. Ze krijgen meer snoep van anderen dan ze zelf opeten. Eerst iets gezonds, voordat ze zoet op brood mogen en we eten regelmatig pannenkoeken (eigen mix, niet van de supermarkt).
We koken (bijna) altijd zelf met basis-ingrediënten, dus geen zakjes en readymix.
2.5jr is ongeveer 14 kilo maat 98.
4.5jr is ongeveer 17 kilo maat 110.
Als je basis maar goed is maakt het denk ik ook niet zo veel uit als je kinderen verder gezond zijn.
10 maanden geleden
Hier een jongentje van 21 juli 22 ca 15kg en 95 cm gaat nu over naar maat 98.
10 maanden geleden
Jongetje hier, lang en smal: 98cm en 14kg.
Hij eet gevarieerd, maar houdt ook van chocolade en koekjes 🫠 dus krijgt dat een paar keer per week. Verder heel vaak pindakaas op de boterhammen, hij zou er zo 5 opkunnen als ik hem liet doen. En een kleine Danone + wat rozijntjes 1-2x per dag na het eten is standaard hier.
9 maanden geleden
Onze dochter draagt kledingmaat 86/92 en is ongeveer 12,2 kg
Ik denk dat je kindje niet per se te dik is ofzo, maar een beetje op de suikers letten kan natuurlijk nooit kwaad :) Het valt mij op dat wij haar altijd willen verwennen met lekkers, maar als ik fruit/groente op tafel zet, ze zelf niet eens begint over koekjes
9 maanden geleden
Hier ook een grote meid, kleding maat 98/104 en 16 kg!
Krijgt ook regelmatig een snoepje etc.
Probeer daar zelf wel op te letten maar oma's opa's en papa wat minder 😅😅
Over het algemeen eet ze echt wel gevarieerd en gezond. Als in elke avond ook iets van groenten en in het weekend wel eens frietjes of pannenkoeken.