23 Reacties
3 jaar geleden
Hier zo goed als niets.
Enkel als hij moest aërosollen even baby tv opgezet, dat was een drama met krijsen 😅
Vorige week was hij ziek en wou ik hem ook even afleiden met tv, maar dat was ook niet goed 😅
Heb het ook wel even uitgezet toen ik alleen de auto moest uitladen na een weekendje weg, zo had ik even tijd om alles te doen.
Maar we proberen het hier echt te vermijden, want vanaf hij een tv ziet, doet al de rest er niet meer toe 😅
3 jaar geleden
Ik doe hetzelfde als dat jij doet en bij ons staat de tv wel meerindeels van de tijd aan, al is het voor muziek. Mijn zoontje kijkt vaak maar even en dan gaat hij weer spelen, dit is soms hooguit 5min als ik iets heb opgezet voor hem. Voor de rest luisteren we muziek en dat vindt hij ook helemaal geweldig
3 jaar geleden
Heel eerlijk, staat hier best vaak aan. Ivm chronische pijn heb ik niet altijd de kracht en energie om haar bezig te houden als ze zichzelf niet kan vermaken, of moet ik soms ook even wat huishouden kunnen doen. Maar ik zet geen video op bij voorbaat of gewoon constant, alleen als ik denk dat het nodig is, wat voor veel mensen waarschijnlijk al te vaak zal zijn
3 jaar geleden
Ik heb er niks op tegen, maar het interesseert mijn zoontje nog niet echt. Laatst een keer geprobeerd met de teletubbies en dat vond hij best leuk. Maar zijn interesse was maar van korte duur.
Mijn andere kinderen hadden als baby ook nog geen belangstelling. Als peuter duidelijk wel, dan zaten ze in trance als hij aan stond. Soms wel heel handig 😅
3 jaar geleden
Hier staat de tv de hele dag op radio. Dan komt het logo van 100% af en toe in beeld. Daar kijkt hij niet meer naar om.
Toen hij nog heel slecht sliep liet ik hem soms sochtends na de fles juf roos kijken in bed, zodat ik nog even kon rusten (sorry not sorry).
Gisteren heeft hij lang tv gekeken, ook weer juf Roos, omdat hij ziek is. Niets is goed. Bij juf Roos kan hij rustig blijven zitten. Dus heb hem lekker laten zitten (sorry not sorry).
Schermtijd zal vast niet goed zijn, maar ik ben er ook mee opgegroeid. Toen was de tv en later de computer helemaal hip dus werd het door iedereen veel gebruikt, ook door mijzelf. En het is met mij helemaal goedgekomen.
Als jij soms je baby/kindje tv laat kijken zodat je zelf wat meer rust hebt, kan dat echt geen kwaad. Happy mama, happy baby. 🥰
3 jaar geleden
Hier zet ik haar ook regelmatig even voor de tv .
Dacht ook van te voren dat ga ik nooit zo snel doen, maar merk toch dat het af en toe best even handig is 😅
Gebruik het vaak als ik de was moet doen, of mezelf opmaak. Ze kruipt nu heel het huis door, dus is het toch wel even fijn als ze in de stoel voor de tv zit .
3 jaar geleden
Hier nog niet bewust een kinderfilmpje of serie aan gezet, maar de tv staat wel, als we thuis zijn, aan. Overdag op radio, einde dag op het nieuws etc.
Ik merk voor nu dat ze eigenlijk nog niet echt kijkt, ze is veel te druk met alles ontdekken en vooral veel bewegen, dus we laten het nog even zo.
3 jaar geleden
Als mijn zoontje wakker is zetten we de radio van de tv vaak aan op de kinderradio. Het knipperende logo van de tv is de eerste minuut interessant. Daarna gaat hij lekker spelen.
Wij kijken af en toe ook wel eens onze eigen serie als hij wakker is. Ook dan is het een minuut interessant en daarna niet meer. Maar de spelletjes van papa op de tv die zijn fantastisch🤣
Verder zetten we nog niet iets op voor hem. Soms bij opa en oma kijkt hij babytv samen met zijn nichtje.
Zonder schermpjes opvoeden is naar mijn idee niet nodig. Straks op school leven ze met de ipad op. Ik hoop alleen dat hij er niet zo verlaafd aan wordt dat hij niet meer gaat spelen.
3 jaar geleden
Onze dochter mag tv kijken wanneer ze wil.
Op de tablet wanneer ze wil.
Op de telefoon wanneer ze wil (kijkt ze filmpjes van haar of haar broertje terug 😄)
Soms kijkt ze een half uur of langer en soms heeft ze er na een paar minuten al genoeg van en gaat ze lekker (buiten) spelen.
3 jaar geleden
Reactie op December2019
Onze dochter mag tv kijken wanneer ze wil.
Op de tablet wanneer ze wil.
Op ...
Dochter is trouwens 3 en zoontje is 10 maand.
Zoontje is eigenlijk alleen maar aan het spelen en kijkt soms wel eens mee naar de televisie ofzo.
Zoontje laten we straks ook gewoon zelf bepalen wat hij wil.
3 jaar geleden
Hier wordt ook tv gekeken. Het is vooral ketnet wat aan staat. Onze dochter van 2 zit in de peuterpubertijd en ik heb soms even rust/tijd nodig om op te ruimen of eten te maken. Of om gewoon even op de bank te zitten.
Het is niet dagelijks. Vaak op vrijdag tussen de middag een uurtje voordat ze gaat lunchen, als ze geen zin heeft om te spelen. En na het avond eten kijken ze samen 30 minuten.
3 jaar geleden
Bij mn jongste van 11 maanden nog niet veel. Het is heel slecht voor de ontwikkelende ogen. Hierbij is tv trouwens wel minder erg dan mobiele telefoon of tablet :)!
Bij mn oudste zoon, nu 3 jaar, doe ik het wel meer dan ik dacht. Ik denk dat hij toch snel gemiddeld 15 tot 30 minuten per dag kijkt. Vooral tijdens het dutje van mn jongste vind ik het wel prettig omdat ik dan even wat rust heb. Dat is dus niet dagelijks, maar in ieder geval wel altijd op mijn mamadag (en dan dus 1 uur ofzo?).
3 jaar geleden
Onze dochter 2 jaar en 10 maand kijkt elke dag wel even tv. Sochtends als ze net wakker is 10min zodat ik ons zoontje uit bed kan halen. Vaak gaat ze dan al snel spelen (klei/buiten/of playmobil/lego duplo). Met het middag dutje mag onze dochter even op de telefoon in bed als ik ons zoontje naar bed doe 10min en daarna gaat zij ook even slapen. Als ze uit bed komt ook vaak even nog filmpje van 10 min zodat ik ons zoontje uit bed kan halen. Onder het eten maken gaat de tv ook vaak nog wel even aan 20min. Dan kijkt ons zoontje mischien een paar minuutjes mee maar dan gaat hij alweer op ontdekkingsreis door de kamer. En savonds als ik de kinderen naar bed doe mag ons dochtertje ook weer even op de telefoon in bed (10min) zodat ik ons zoontje rustig in bed kan leggen en daarna gaat ons dochtertje ook slapen.
Dus dochtertje heeft ongeveer 1 uur schermtijd op een dag. Maar buiten de 2x10 minuutjes in bed kijkt ze lang niet al die tijd tv want vaak gaat ze na een paar minuutjes zitten al ergens anders mee spelen. Dus dat uur komt ze echt niet altijd aan. Als ze ziek is gaat ze vaak wel over het uur heen want dan wil ze echt alleen op de bank liggen met dekentje over en t.v kijken en dat mag dan ook.
Zoontje kijkt hooguit 5 minuten die vind andere dingen veel interessanter.
3 jaar geleden
Bij ons staat alleen de radio aan en soms als haar broertje er is staat de tv soms wel voor hem aan, maar zij geeft er niets om.
3 jaar geleden
Ik kijk zelf alleen tv en doe dingen op mijn iphone als mijn zoontje slaapt. Als ie wakker is staat spotify aan op tv met de helderheid zo laag mogelijk zodat ie niet naar het logo kijkt. hij kijkt wel dagelijks op mijn iphone maar alleen als we met familie video bellen aangezien we niet in de buurt van mijn familie wonen. Ik vind dit eigenlijk erg vervelend maar anders ziet hij ze nooit. Soms heeft hij dan de telefoon in zn handen waardoor het nu al soms lijkt alsof ie weet hoe je moet swipen. Liefste had ik gewild dag ie helemaal niet op een scherm zou kijken maar helaas 😞😞😞