8 Reacties

2 jaar geleden

Ja, mijn kindje doet dat hand tegen mond ook. Het schijnt een manier te zijn om te reguleren, dat hoofdbonken ook

2 jaar geleden

Mijn zoontje van 1 doet dit ook soms. In bed tegen de wand aan of tegen het raam als hij naar buiten wilt. Hier is het niet elke dag ofzo. Ik maak me er niet druk om, het gaat hier niet hard. Lijkt me alleen onprettig en soms een rood voorhoofd.

2 jaar geleden

Onze zoon deed dit een poosje terug veel als hij bijvoorbeeld naar de gang of naar buiten wilde en de deur dan dicht ging. Ook wel eens tegen de prullenbak (Joost mag weten waarom 馃ぃ). Wij kregen als advies bij navraag op het CB om als hij dit deed hem te stoppen, hadden zelf ook al wel hier en daar het idee dat als we hem dan 'nee' zeiden en oppakken of afleiden dat hij ermee stopt. Hij deed het nooit in bed, eigenlijk alleen als hij ergens naartoe wilde wat niet kon/mocht. Is eigenlijk vanzelf, na dus hier en daar wat correctie, weer over gegaan.

2 jaar geleden

Ja, hand tegen de mond bij verschonen en in bed met zijn hoofd schudden. Inderdaad zich reguleren, kalmeren heb ik begrepen.

2 jaar geleden

Hoi, toevallig weet ik van een kennis dat haar zoontje van bijna 1 dit ook doet. Het schijnt geen kwaad te kunnen en inderdaad vaker voor te komen. Ze gebruiken het als manier om ontspanning te vinden, heb ik begrepen. Ik verwacht dat hij er wel overheen groeit, maar anders kunje altijd nog bij het consultatiebureau vragen. In ieder geval geen zorgen maken馃槈

2 jaar geleden

Reactie op Dee89

Hoi, toevallig weet ik van een kennis dat haar zoontje van bijna 1 dit ook ...
Het zachtjes hoofd bonken in bed bedoel ik. Ik weet niet als ze boos zijn. Dat lijkt me minder goed. Maar waarschijnlijk weten ze nog niet goed om te gaan met hun gevoel en komt het daardoor. Als het boosheid is zou ik wel proberen dit af te leren en hem te begeleiden hoe hij daarmee om kan gaan. Hoewel dat wel lastig is bij die hele kleine kindjes 馃槄

2 jaar geleden

Ja, mijn dochter doet dit ook, toevallig afgelopen woensdag moest ze naar het consultatiebureau en heb ik het daar na gevraagd. Het is volkomen normaal en heel veel kinderen hebben het vaak zijn ze moe of proberen ze hun frustratie kwijt te raken als iets niet lukt.

2 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties. Stelt me wel gerust dat hij dit niet alleen doet 馃榿 toevallig bij consultatie bureau geweest en die zeiden ook dat het normaal is om hun emoties te uiten. 鉂わ笍