16 Reacties

2 jaar geleden

Misschien niet goed geslapen?

2 jaar geleden

Reactie op Atroxmons

Misschien niet goed geslapen?
ja maar het is echt bijna om de dag of meerdere keren per week. ik merk al als hij smorgens huilend wakker word heeft hij er de hele dag last van. en als hij smorgens wakker word en hij zit lekker in z'n bedje met z'n knuffel te spelen heeft hij een goeie dag

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft dit met vlagen ook. Ik bedenk me dan wel dat hij nog maar 1,5 jaar is en dingen nog niet goed begrijpt en soms met hele grote emoties moet leren omgaan. Soms helpt het om gewoon simpelweg naast hem op de grond te gaan zitten, hij komt dan soms uit zijn bui en komt knuffelen. Soms pak ik hem op als hij het toelaat en dan knuffel ik hem stevig en zing ik voor hem. Soms helpt afleiden met een grapje. En soms moeten de emoties er gewoon echt even uit (heel vermoeiend). Ik hou het even bij mezelf want wil absoluut niet oordelend overkomen maar juist delen hoe ik het ervaar. Misschien kun je er iets mee 😊

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft dit met vlagen ook. Ik bedenk me dan wel dat hij nog maa ...
Ben juist blij met je tips. mijn man kan er totaal niet tegen en word boos op hem. maar vind dat zo zielig. ik zou hem maar zoveel mogelijk op schoot zodat hij niet gaat huilen maar dat is ook niet te doen

2 jaar geleden

Reactie op Deborah Koman

Ben juist blij met je tips. mijn man kan er totaal niet tegen en word boo ...
Gelukkig vat je 't zo op 😊 ik heb dit ook wel gehad met mijn oudste en geleerd dat het gevoel van je kind soms belangrijker is dan je eigen gevoel (is echt een offer af en toe) Ja vind ik ook wel zielig, willen voorkomen dat je zoontje huilt is voor jou denk ik ook wel heel stressvol (en niet haalbaar). Zou er wel met je man over praten, is belangrijk dat er ruimte is voor de emoties van je zoontje. Ook al zijn die soms wat 'slordig' en uitbundig als ze zo klein zijn 🤭

2 jaar geleden

Zou dit geen sprong kunnen zijn? Mijn zoontje had dit sinds begin december tot enkele weken geleden, samen met slecht slapen 🫠. Ik kon me niet omdraaien of hij huilde. Hij wou heel de tijd bij mij zijn. En nu kan hij opeens wel weer mooi alleen spelen, zich amuseren zonder constant te huilen of mopperen. Er zijn nog zoveel frustraties op deze leeftijd, ze kunnen zich nog niet goed uitdrukken enz. Ik merk trouwens wel nu dat mijn zoontje opeens verschillende woorden kent en heel veel begrijpt. Hopelijk betert het ook snel bij jullie!

2 jaar geleden

Reactie op Gsn85

Zou dit geen sprong kunnen zijn? Mijn zoontje had dit sinds begin december ...
Volgens mij eindigde de laatste sprong (sprong 10) ruim voor de 18 maanden. En sprongen zijn ook niet wetenschappelijk bewezen.

2 jaar geleden

Reactie op M_1986

Volgens mij eindigde de laatste sprong (sprong 10) ruim voor de 18 maanden ...
Ik bedoel niet perse de sprong van Oei, ik groei. Ik merk dat dit vaak nogal letterlijk genomen worden en daar zal je wel gelijk in hebben dat het niet wetenschappelijk bewezen is. Maar dat kleine kinderen moeilijkere periodes hebben owv hun ontwikkeling lijkt me wel gewoon 'common sense'. Hier is het vaak moeilijk tijdens grote ontwikkelingen zoals kruipen, lopen, praten.

2 jaar geleden

Hier ook! Ze is nu flink ziek geweest en daardoor nog meer prikkelbaar lijkt wel. Vreselijk vind ik het. Ik denk dat ze moeten leren om boos te zijn zegmaar. Ze word nu boos en gaat zelf ergens zitten en huilen (weg van ons) ik laat haar eventjes en loop er dan heen, dan wil ze een knuffel en meestal is het dan weer goed 🤷‍♀️

2 jaar geleden

hij is nu weer het zonnetje in huis. het is zo raar. onze dochter heeft nooit last gehad van al die sprongen. maar onze zoon heeft geloof ik last van elke sprong. hij heeft ook in 1x zoveel tanden erbij gekregen. hij moet er misschien nog 2 en heeft hij z'n hele gebit. het hangt er echt vanaf hoe goed hij slaapt. vanacht goed geslapen. vanmiddag ook weer 2.5 uur.

2 jaar geleden

Reactie op Deborah Koman

hij is nu weer het zonnetje in huis. het is zo raar. onze dochter heeft noo ...
Grappig, onze dochter heeft ook nooit last gehad van de sprongen. Had me er niet echt in verdiept, maar ook geen last van gehad. Onze zoon is ook 18 maanden en die lijkt ook gewoon meer last te hebben van 'ontwikkelen' en tandjes krijgen enzo. We weten nu aan zijn gedrag af te leiden dat er weer iets gaande is. Misschien meer een jongens ding? Hoe dan ook echt zo verschillend per kind... Sterkte!

2 jaar geleden

Reactie op IkbenTessa

Grappig, onze dochter heeft ook nooit last gehad van de sprongen. Had me er ...
Hier een jongetje die het juist niet heeft (gehad).. behalve die laatste, dat hij ineens echt stopte met slapen en krijste! En verder snap ik wel wat TS bedoelt met buien van huilen, zeuren etc. Die zien we hier ook.. maar ze zijn nog zo klein en er gebeurt zoveel (zowel in hun eigen ontwikkeling als in hun omgeving) wat ze allemaal moeten verwerken! Het soms best vermoeiend maar zou vooral niet zoals je partner boos worden. Overigens hebben wij volwassen mensen ook fases van dipjes, overprikkeling, oververmoeidheid en chagrijnigheid toch? ;-) ik wel iig haha.. en dan moet ook alles er even uit en kun je weer door!

2 jaar geleden

Het is precies alsof ik lees over mijn kind! Ik vind het zo irritant, dan kan hij echt huilen om alles. Het heeft hier ook te maken met slapen en inderdaad, huilend wakker worden is een chagrijnige ochtend. En dan vraag ik me altijd af waarom hij dan (huilend) wakker wordt en niet gewoon blijft slapen totdat hij uitgerust is.. 😒

2 jaar geleden

Wij hadden dit rond anderhalf jaar ook dat onze dochter heel huilerig was, duurde vier weken. Slecht slapen, veel aandacht vragen, daarna weer meer woordjes begrijpen en veel meer kunnen. Nu is ze weer goed in orde!

2 jaar geleden

Precies het zelfde hier. Het was een poosje over maar Woensdag was ze ziek en sindsdien weer geen land mee re bezeilen. Af en toe ben ik er zooo klaar mee, en dan ook nog een newborn (die gelukkig heel makkelijk is)

vorige maand

Reactie op IkbenTessa

Grappig, onze dochter heeft ook nooit last gehad van de sprongen. Had me er ...
Ik heb je een vriendschapsverzoek gestuurd voor een pb