9 Reacties

3 jaar geleden

Geen herkenning wat betreft hond.. Maar ons kleintje is ook al vanaf november op en af ziek / verkouden / snot / luchtwegeninfecties / droge huid vanalles! Bedoel dus te zeggen dat het wellicht ook wat anders kan zijn.. hoop voor jullie dat je niet je hondje weg hoeft te doen. Mocht het nou beter gaan als je op vakantie bent. Als het een zonnige bestemming is kan dat het ook zijn, ipv het hondje!

3 jaar geleden

Wij zijn 4 weken geleden naar centerparks geweest daar hadden ze stoffe vloertegels boven, smorgens werd ons zoontje wat kortademig wakker. Gelukkig hebben we een puffertje. Ben al sinds begin maart op en af naar de huisarts geweest met hem, huisarts vind dat het een blije pieperd is(noemen ze zo). Bij ons in de familie zit ook astma . Ze kunnen hem nog niet testen kan pas vanaf 6 jaar. Maar ze denken dat hij dat heeft. Wij hebben ook een hondje(ruwharig) maar ik ben ook als de dood dat hij allergisch is voor mn hond. 25-04 toch een doorverwijzing naar de kinderarts ik ben benieuwd. Nu hebben we sinds gisteren een luchtbevochtiger en merk wel dat hij minder hoest. Hopelijk heb je hier wat aan🍀

3 jaar geleden

Bedankt voor de reacties. Wij gaan naar Duits, dus qua temperatuur zal er niet veel verschil in zitten. Ons zoontje heeft inderdaad ook een vreselijke droge huis. Astma denk ik niet, aangezien hij echt aan het snotteren is. Z’n ademhaling is oké, dat heeft de huisarts wel beluisterd.

3 jaar geleden

Mijn zoontje heeft ook al van in het begin een zeer gevoelige huid met veel droge plekken / eczeem en is ook om de haverklap snotverkouden. Wij hebben ook een hond, al drie jaar en het meest geweldige beest en hier had ik niet eens bij stilgestaan. Ik hoop (ook voor jou!) dat dit niet het geval is! 🙏🏻🍀

3 jaar geleden

Reactie op UlrikeM92

Mijn zoontje heeft ook al van in het begin een zeer gevoelige huid met veel ...
Jeetje, echt precies hetzelfde verhaal! Ons hondje is al 9, waarvan 8 jaar bij ons. Kan me echt niet voorstellen een huis zonder haar! Hopen op het beste 🙏🏻. En hopen dat ons zoontjes snel beter worden 🍀.

3 jaar geleden

Geen hond of ander huisdier maar wel een baby die continue snotterd en/of goed verkouden is. Dat hoort wel echt bij baby zijn dus zou je nog niet te druk maken. Ook heel veel babies hebben exceem (ook babies zonder huisdieren). Dat kan wel door droge lucht verergeren.

3 jaar geleden

Reactie op Lilalo

Geen hond of ander huisdier maar wel een baby die continue snotterd en/of g ...
Ja klopt, maar nu valt het gewoon op dat hij ontzettend veel moest. Nou doen baby’s dat ook wel vaak, maar zodra we buiten zijn of ergens zonder huisdieren neemt het niezen al af. En zodra we thuis zijn begint hij meteen.

3 jaar geleden

Reactie op MammavanB

Ja klopt, maar nu valt het gewoon op dat hij ontzettend veel moest. Nou doe ...
Hmmm dat is wel opvallend ja :(

3 jaar geleden

Net terug van vakantie zonder hondje. Droge plekken op z’n huis zijn weg. Rode wangen waren zo goed als weg en zijn “verkoudheid” was ook bijna verdwenen. Nu een paar dagen thuis. Hondje is nog steeds op vakantie bij oma. Daar zijn wij wel gister nog even op visite geweest, maar je ziet de symptomen wel al een beetje terug komen. Hij snottert en niest weer en zijn wangen zijn ook weer vuurrood 😞. Dat laatste zou ook nog door de tandjes komen. Nog geen droge eczeem plekjes gezien op zijn lichaam. Ik heb wel alvast een afspraak gemaakt bij het CB voor overleg over allergietest. Ben benieuwd hoe de symptomen verder uitpakken en of het erger wordt als dinsdag avond ons hondje weer thuis komt 🥰.