5 Reacties

één maand geleden

Wij zijn maanden geleden met mijn zoontje (21 mnd) bij de kinderfysiotherapeut geweest omdat hij nooit gekropen had. Los hiervan vertelde zij ons dat hij hypermobiel in zijn enkels is. We kregen het advies om stevige schoenen te dragen die de enkels ondersteunen (buitens huis) en binnenshuis zoveel mogelijk op blote voeten. Bij mijn zoontje heeft het, het lopen niet belemmerd. Hij liep met 15 maanden en loopt nu ook al flinke afstanden.

25 dagen geleden

Mijnb Mijn zoontje loop ook nog niet en wordt juli 2. Heeft ook nooit gekropen, stapt wel aan de hand. Ik zit bij een speciale kinderfysio die zei dat kontschuivers heel volhardend zijn en altijd pas laat lopen, hypermobiel durfde ze nog niet te zeggen zo jong het kan wel, maar lastig te beoordelen al. Zolang ze het willen en stapjes maken komt het goed, vaak zijn kontschuivers pas rond de 2 eer ze lopen. Tips die ze had was een loop fiets, en goed de heupen trainen en benen sterker maken, bv hoge kussens op de grond waar ze overheen kruipen of de loopfiets. Wat ik heel fijn vond wat mijn fysio zei, is dat als er niks geks gezien is elk kind op z'n eigen tempo gaat lopen/praten/kruipen etc. Gemiddeldes slaan natuurlijk nergens op want elk mens is zn heerlijke zelf 😀

22 dagen geleden

https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-juli-2022/hypermobiel-en-lopen-pwLeLgD?utm_source=24Baby&utm_medium=app Toevallig laatst ook in een topic over gehad, lees maar mee, je bent niet alleen:)

18 dagen geleden

Mijn dochter is hypermobiel. Vastgesteld door de fysio omdat ze niet kon kruipen. Kroop ook pas met 13 maanden en is met 19.5 maand gaan lopen

10 dagen geleden

Momijn dochter van inmiddels 10 jaar is ook hypermobiel. Dat ze jong was vond ze veel eng. Nu nog weinig last van. Zie het alleen nog aan het rennen. Dat gaat niet zo snel als andere kinderen van haar leeftijd