21 Reacties

2 jaar geleden
Onze kinderen van 3, 2 en 1 jaar hebben geen id kaarten. Wij zijn deze zomer naar Oostenrijk geweest, niemand heeft erom gevraagd. Als we ooit eens tijd hebben, gaan we er eentje aanvragen.

2 jaar geleden
Reactie op Proud mother of 3
Onze kinderen van 3, 2 en 1 jaar hebben geen id kaarten. Wij zijn deze zome ...
Het is overigens wel 'verplicht'. Wij wonen koer bij Duitsland en België nog nooit een id kaarten hoeven laten zien.

2 jaar geleden
Dat is best wel een groot risico.
In Duitsland ben je dan illegaal en is de boete zo 5000 euro.
Overigens is er bijvoorbeeld in Duitsland een algemene identificatie plicht.
Wij wonen aan de grens en vanaf 7 weken heeft hij gewoon een id kaart.

2 jaar geleden
Reactie op ComtesseC
“Toezichthouders of opsporingsambtenaren kunnen minderjarigen naar een iden ...
Dit geld denk ik alleen hier in Nederland en niet in Duitland

2 jaar geleden
Reactie op Dee89
Wij zijn naar Oostenrijk geweest en nu toevallig in Duitsland. Er is nooit ...
Werd er in het hotel ook niet om gevraagd ?

2 jaar geleden
Reactie op mama van Yara
Dit geld denk ik alleen hier in Nederland en niet in Duitland
Ja klopt, sorry ik reageerde op een bericht hieronder dat het in NL ook verplicht is. Voor buitenland:
“Als uw kind met of zonder u naar het buitenland reist, moet uw kind een geldig paspoort of identiteitskaart hebben. Dit geldt voor elk land van bestemming, ongeacht de leeftijd van uw kind. Het paspoort is in alle landen te gebruiken als geldig reisdocument voor uw kind.”

2 jaar geleden
Reactie op ComtesseC
“Toezichthouders of opsporingsambtenaren kunnen minderjarigen naar een iden ...
Je hebt het nu over Nederland.
Overigens in de zorg is er wel identificatieplicht.
Eigen identiteitsbewijs voor de zorg
Iedereen die zorg nodig heeft, moet zich kunnen legitimeren. Dat geldt voor iedereen, dus ook voor minderjarigen jonger dan 14 jaar. De identificatieplicht geldt vanaf de geboorte.
Ts heeft het over Duitsland, daarvoor heb je sowieso een id voor nodig. En daar geldt ook gewoon een identificatieplicht voor alle leeftijden.
"Als uw kind met of zonder u naar Duitsland reist, moet uw kind een geldig paspoort of identiteitskaart hebben. Dit geldt voor elk land van bestemming, ongeacht de leeftijd van uw kind."

2 jaar geleden
Reactie op M_1986
Je hebt het nu over Nederland.
Overigens in de zorg is er wel identificatie ...
I know, zie bericht hieronder.
Mijn zoontje had zorg nodig vanaf 1 maand oud in t ziekenhuis. Die heeft nu 5 jaar een paspoort met daarop een foto van een door papa omhoog gehouden baby met omgevallen hoofdje dus hij moest scheef bewerkt worden 😂😂

2 jaar geleden
Vraag het de anwb, ook als je geen lid bent geven ze op dit soort vragen antwoord.
Onze kinderen hadden beide met drie maanden een paspoort, maar wij hebben beide familie buiten Europa. (en als wij reizen hebben we een multomap aan papieren bij ons)
Naar België en Duitsland hebben wij nog nooit meer dan een rijbewijs en een ind-kaart bij ons gehad. Maar dat kan stom geluk geweest zijn.

2 jaar geleden
Ooit eens tijd hebben? Komen jullie noot bij de HAP en wordt er dan niet naar gevraagd? Ik zou geen risico willen lopen op een onnodige boete. Mag ik vragen waarom je het niet aangevraagd hebt? Geen tijd vind ik een beetje moeilijk te begrijpen, denk ik. Lijkt mij dat dat haast niet de enige reden kan zijn?

2 jaar geleden
Reactie op Snananas
Ooit eens tijd hebben? Komen jullie noot bij de HAP en wordt er dan niet na ...
Wij hebben gelukkig nog nooit controle gehad en een boete is inderdaad zonde van het geld.