7 Reacties

2 jaar geleden

Wat je vraag? Ik eet glutenvrij vanwege een intolerantie, niet een allergie. Altijd veel last darmen. Nu minder. Als ik nu gluten eet word ik vooral misselijk en soms diarree klachten

2 jaar geleden

Reactie op Lilalo

Wat je vraag? Ik eet glutenvrij vanwege een intolerantie, niet een allergie ...
nou als ik dus iets eet dan krijg altijd zn pijn in me buik.. ik wordt er dan gewoon misselijk van.. zou dat kunnen zijn?

2 jaar geleden

Reactie op Lilalo

Wat je vraag? Ik eet glutenvrij vanwege een intolerantie, niet een allergie ...
heb ook bijna geen honger en ik.val dus ook af..

2 jaar geleden

Ik werk op de maagdarmlever afdeling, maar grote kans dat het meer prikkelbare darm syndroom is. Maar je kan altijd eens bij de huisarts langs. Met bloedonderzoek kunnen ze kijken of je een glutenintolerantie hebt (coeliakie heet dat).

2 jaar geleden

Reactie op Zwanger Vande Eerste

nou als ik dus iets eet dan krijg altijd zn pijn in me buik.. ik wordt er d ...
Kans op glutenallergie is klein. Je kan idd bloedonderzoek doen. Of zelf proberen een tijdje geen gluten te eten kijken of het helpt. Maar wat hieronder is gezegd: grotere kans dat het een prikkelbare darm is, wat ook heel vervelend is. Glutenvrij kan helpen, maar realiseer je wel dat het niet perse gezonder is

2 jaar geleden

Overigens zegt een bloedonderzoek niet alles, als er niks uit het bloedonderzoek komt kan het nog steeds zo zijn dat jij gluten niet goed kan verdragen. Ik zou eens een paar weken een glutenvrij dieet volgen en dan rustig weer opbouwen m茅t gluten en dan kijken hoe je je voelt. Dat is in ieder geval hoe wij het moeten doen met onze dochters met koemelkallergie 馃槃

2 jaar geleden

Reactie op momoftwoundertwo

Overigens zegt een bloedonderzoek niet alles, als er niks uit het bloedonde ...
Klopt zegt niet alles! Maar als je gluten niet kan verdragen is dat vervelend, coeliakie is een echte aandoening met gevolgen 馃槉 met bloedonderzoek kijk je vooral of je de ziekte hebt, maar dat bloedonderzoek is niet betrouwbaar als je al glutenvrij eet