13 Reacties

3 jaar geleden

Ik volg even, ben 3 dagen geleden begonnen met het zelf drinken. Merk nog niet heel veel verschil maar aan de kleine geven vind ik nog een beetje spannend.

3 jaar geleden

Reactie op Reneevp

Ik volg even, ben 3 dagen geleden begonnen met het zelf drinken. Merk nog n ...
Heb je op aanraden van iemand anders besloten om het zelf te drinken? Als het via de borstvoeding bij de baby kan komen, vraag ik mij af waarom dat niet op de verpakking staat. Scheelt een hoop gedoe namelijk.

3 jaar geleden

Reactie op Ro1990

Heb je op aanraden van iemand anders besloten om het zelf te drinken? Als h ...
Ik ben 4 weken voor de bevalling gestart met zelf drinken en neem het iedere avond. Staat wel op de verpakking 1,5 maatschepje... ik merk echt verschil tov mijn eerste zoontje toen ik het niet nam

3 jaar geleden

Ik zou zelf voor probiotica gaan. Sab simplex bevat veel suiker en krijg je sneller kans op spruw (info via lactatiekundige ontvangen). Hier werkt het goed! Natuurlijk nog soms krampjes maar merk dat het sinds deze week echt rustiger is.

3 jaar geleden

Reactie op Ro1990

Klopt er staat op de verpakking 6 weken voor de bevalling, maar niet dat je het daarna nog hoeft te nemen. Ik dacht dus als ouders 6 weken voor de bevalling en daarna zelf aan je kind geven.

3 jaar geleden

Reactie op Ro1990

Klopt er staat op de verpakking 6 weken voor de bevalling, maar niet dat je ...
Ah zo! Dat kan natuurlijk ook.. maar zou inderdaad ook niet weten hoe dat handig is. Hier krijgt ons zoontje het dus via mij 😁

3 jaar geleden

Reactie op Ro1990

Nee inderdaad je hebt gelijk. Ik las het vooral hier op het forum dat mensen het zelf drinken en heb de verpakking daar door ook verkeerd geïnterpreteerd denk ik 😅. Ik kijk het even aan en anders bij m’n voeding als ik heb gekolfd proberen.

3 jaar geleden

Reactie op Reneevp

Nee inderdaad je hebt gelijk. Ik las het vooral hier op het forum dat mense ...
Zeker het proberen waard, succes! Xx

3 jaar geleden

Reactie op Cocoklink

Zeker het proberen waard, succes! Xx
Dankje!🥰

3 jaar geleden

Ik ben Orthiflor in week 6 gaan geven. Ik geef kv dus ik kan het makkelijk in het flesje toevoegen. Goed plan om het bij je gekolfde voeding tegelijk te geven. Anders kan je het ook los geven in de fles zoals op de verpakking staat. Ik merkte echt na 1 dag verschil :). Niet dat de krampjes helemaal weg zijn, maar het is veel minder geworden.

3 jaar geleden

Het idee van 6 weken voor je bevalling beginnen is dat jij zelf een gezonde darmflora hebt op het moment van bevallen. Je baby komt tijdens de bevalling in het geboortekanaal in aanraking met jou darmflora waardoor hij/zij dat binnenkrijgt en de start is voor de eigen darmflora. Ik begreep dat de probiotica minimaal in de borstvoeding komt dus als je echt effect ervan wil ondervinden dat je het direct aan je baby moet geven. Ik deed het elke avond in een flesje afgekolfde melk nu zijn we over op KV en voeg ik het daar s’avonds aan toe.

3 jaar geleden

Ik heb het trouwens zelf ook in m’n zwangerschap geslikt maar ben helaas uiteindelijk bevallen met een keizersnede waardoor dat contact in het geboortekanaal niet heeft plaatsgevonden. De eerste 2 weken met borstvoeding zelf blijven slikken maar m’n zoontje bleef extreme krampen houden dus toen toch maar direct geprobeerd in een flesje afgekolfde melk en binnen 3 dagen echt enorm verbetering!

3 jaar geleden

Reactie op SAD

Ik heb het trouwens zelf ook in m’n zwangerschap geslikt maar ben helaas ui ...
Oh super. Voel me bijna schuldig naar m'n zoontje. Wij zijn nu 3 dagen ook 1x een flesje aan het geven met moedermelk, ga het morgen direct toevoegen!!!