6 Reacties

4 jaar geleden

Hi, ik heb bij 26 weken ook jeuk gekregen en gelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis, mijn waarde was toen 112. Wat betekende dat je wordt overgenomen door het ziekenhuis, starten met medicatie tegen de jeuk, elke twee weken bloedprikken en een groeiecho en een gesprek met de gynaecoloog. Bij mij ging de jeuk heel snel weg toen ik begon met de medicatie. Mijn waarde daalde van 112 naar 78 naar 9! Ik schommel nu een beetje tussen de 9 en de 22 maar je hoogste waarde telt in wanneer ze het kindje gaan halen... Ik ben as zondag 37 weken en wordt dan ingeleid maar mocht jouw waarde niet boven de 40 komen dan zou je mogelijk langer kunnen wachten met inleiden. De risico's voor het kindje onstaan in de laatste weken en worden voornamelijk gezien als je galzuren boven de 100 zijn geweest. (Ik geloof dat je placenta de galzuren dan niet meer goed genoeg kan filteren en je kindje kan zelf de zuren nog niet afbreken waardoor het op het hartje kan gaan zitten waardoor er een hartstilstand ontstaan.) Vrij heftig maar omdat je dus eerder gaat bevallen komt dit nauwelijks voor.. er is weinig over bekend omdat er weinig onderzoek naar gedaan wordt. (Geen vrouw gaat dat risico nemen om het te laten zitten natuurlijk) Nuchter prikken zal wel iets uitmaken denk ik maar zoals je over de jeuk verteld klinkt het wel echt als cholestase helaas. Sterkte!! Het komt goed!!

4 jaar geleden

Ik ben nu zelf net 37 weken. Sinds twee dagen ook afschuwelijke jeuk op handen en voeten, maar ook over de rest van mijn lichaam. Vooral 鈥榮 nachts is het vreselijk, maar het zet zich ook door overdag. Geen uitslag of blaasjes te zien. Vanaf wanneer liet je bloed trekken? En liet je eerst bloed trekken bij de huisarts of belde je direct naar je gynaecoloog?

4 jaar geleden

Reactie op evanriet

Ik ben nu zelf net 37 weken. Sinds twee dagen ook afschuwelijke jeuk op han ...
Ik zou direct contact opnemen met je gynaecoloog dan kun je vandaag nog prikken

4 jaar geleden

Er is vandaag geprikt en enkele tests gedaan. Het ziekenhuis heeft besloten dat het beter is om vannacht in te leiden. Morgen wordt ons meisje geboren 馃槉馃槉

4 jaar geleden

Reactie op evanriet

Er is vandaag geprikt en enkele tests gedaan. Het ziekenhuis heeft besloten ...
Ooh super spannend! Succes!!

3 jaar geleden

Bij mij vandaag vastgesteld 鈽癸笍wordt ook echt gek vd jeuk.. 35 weken. Nog meer dames? Ben op zoek naar ervaringen.