27 Reacties
3 jaar geleden
Wij hebben sab simplex geprobeerd, maar daar ging ons meisje enorm van spugen, nu geven we infacol en dat werkt super goed, ze is een heel stuk rustiger en heeft niet meer zo heel erg last van rommelende darmen
3 jaar geleden
Kraamzorg gaf hier aan dat infacol niet zo goed blijkt te zijn. Schijnen onderzoeken te zijn die dat naar voren hebben gebracht.
Ze gaf aan dat je beter prebeotica kan geven, dit onderdrukt de krampen niet maar helpt de darmen beter te rijpen waardoor de krampen dus minder worden. Het helpt dus het natuurlijke proces.
Hier gelukkig nog niet nodig maar wellicht heb je hier wat aan.
3 jaar geleden
Ik zou beide echt niet gebruiken. Veel rotzooi zit erin, wat je niet aan je kind wilt geven.
Het beste werkt probiotica.
3 jaar geleden
Reactie op Mereltje86
Ik zou beide echt niet gebruiken. Veel rotzooi zit erin, wat je niet aan je ...
En waar haal je die probiotica?
3 jaar geleden
Reactie op Mama van Fleur
Wij hebben sab simplex geprobeerd, maar daar ging ons meisje enorm van spug ...
Je bent de eerste die ik zie die aangeeft dat het kind er misselijk van kan worden en dus spugen. Ik was al benieuwd of het bij ons daar aan kon liggen. Dan toch eens wat anders gaan proberen dus.
3 jaar geleden
Vandaag ben ik bij het consultatiebureau geweest en vroeg ook om tips voor buikkrampen. Ik vertelde dat we infracol hadden gehaald maar dat we het zo zoet en chemisch vinden ruiken. De arts zei dat fabrikanten van probiotica zich niet aan strenge eisen hoeven te houden dus dat ze er van alles in kunnen doen. Zelf raad ze infracol af vanwege dat er E nummers in zit en het niet bewezen is dat het helpt. Maar sommige mensen zweren er bij dat het helpt dus is het ieder voor zich of je het neemt of niet. Zij zei vooral dat je er doorheen moet en dat fietsen met de beentjes, masseren van de buik en warmte helpt
3 jaar geleden
Reactie op Jessicav899
En waar haal je die probiotica?
Ik heb (pro)bactiol mini online besteld via newpharma.
Het werkt echt super goed. Bij de medicatie tegen spruw horen buikkrampen, maar zijn er nog maar amper door gebruik van probiotica
3 jaar geleden
Reactie op Mereltje86
Het werkt echt sup ...
Dit is even een openbaring, wij denken al even wat heftig die buikkrampen. Maar ja onze dochter zit aan de spruw medicatie
3 jaar geleden
Reactie op Mama van Fleur
Wij hebben sab simplex geprobeerd, maar daar ging ons meisje enorm van spug ...
Wij gebruiken ook infacol en het werkt bij ons toch ook echt.. we proberen wel eens zonder maar dan heeft ze weldegelijk meer last dan anders en het houd veel langer aan.
En probiotica van orthiflor! Je kunt dit zelf nemen (als je borstvoeding geeft) of direct aan je baby geven maar dit heb ik nog niet geprobeerd, zou je even moeten lezen hoe en wat.
Krampjes zijn echt vreselijk, zo zielig als je kleine babytje huilt en je kan er zo weinig aan doen. Gelukkig is het een periode hou je daar aan vast 😘
3 jaar geleden
Reactie op Mereltje86
Het werkt echt sup ...
Een vraagje, is dit alleen voor de baby. Dus gebruik je niet zelfs in combinatie met borstvoeding? En hoe den je dit toe. Ik zou dit ook graag willen gebruiken. Maar het ia me nog niet allemaal duidelijk.