23 Reacties
4 jaar geleden
Hydrofyl doeken; ivm afdrogen badje,
Luiers, luier doekjes, evt crème of olie om in te smeren na het badje.
Als het past kun je ook de kleertjes erin stoppen; fijn om je kindje snel aan te kunnen kleden anders krijgen ze het koud.
Zo’n borsteltje….
Uhmmm voor de kids die aan en uitkleden HATEN: een muziek doosje voor de afleiding😂
4 jaar geleden
En spuug doekjes voor het spugen onder het verschonen 😂
Ik leg van een hydrofiel doek over het verschoonkussen voor als je een druppeltje plas of poep morst😂
Maar ik begreep dat er naast standaard verschoonkussens nu ook andere hippe verschoondingen te koop zijn dus dat is persoonlijk😂
4 jaar geleden
Wat ik fijn vind, boven onze commode hebben we een hangertje met twee muisjes, kan je een zwiep aangeven, en liggen ze lekker te kijken en blijven ze rustig liggen, mijn zoontje lag altijd zo blij te kraaien en werd er helemaal blij van. Ideaal.
4 jaar geleden
Dingen oprollen en niet in stapeltjes neerleggen. Wij hebben ook vakjes bakken in de laden gelegd zodat het netjes gescheiden blijft (ik heb er zelfs labels opgeplakt haha)
Ik zou de dingen die je vaak grijpt (en bijv bij het verschonen nodig hebt) in mandjes boven op de commode zetten (of evt op plankje er boven) en dan reserve in de bovenste laden, zoals drogisterij dingetjes, spuugdoekjes etc.
Middelste laden hebben wij kleding, gesorteerd op soort.
In de onderste laden hebben wij het grote spul wat je niet dagelijks gebruikt zoals beddengoed, handdoeken en extra pakken luiers
Wij hebben ook alleen de maat die ze past in de commode liggen, te grote en te kleine kleren hebben we in doorzichtige opbergbakken op zolder (per maat opgeruimd)
Op Pinterest staan ook veel goeie voorbeelden van hoe je een commode handige inricht.
4 jaar geleden
Ik heb alles in de commode, geen kast. Wel een rekje waar kleding aan kan hangen.
Op de commode heb ik nu mandje staan met verzorgingsproducten. Geen idee of dat daar handig is. 😅
Onder het plankje hangt een muziekloze mobiel.
In de eerste lades heb ik luiers, billendoekjes, hydrofiele doeken etc.
Lades er onder liggen nu rompertjes en kleding en sokjes.
En dan in andere lades nog lakens, dekens, speelgoed etc etc.
In 1 van de onderste lades ligt maat 62.
68 en groter zit nu nog in een boodschappentas.
Geen idee wat precies praktisch is. Sommige dingen zullen ook vast nog een andere plaatst krijgen.

4 jaar geleden
Reactie op Fenna166
Heeft iemand al de commode ingericht? Misschien leuk om wat foto's te delen ...
Ik heb foto’s gemaakt van de inrichting van de commode.
Ik heb net als jij lades en planken en ik vind het heel fijn en overzichtelijk om de spullen te scheiden met mandjes (gekocht bij Ikea). Ik heb ook nog een kast in de babykamer staan, dus in de commode liggen alleen de spullen die ik veel nodig denk te hebben en qua kleertjes alleen de maat die ze op dat moment dragen. Ik hoop dat je er iets aan hebt. :-)
PS. Ik ben zwanger van een tweeling, vandaar dat je wellicht veel en dubbele dingen (zoals kleding) ziet. ;-)
4 jaar geleden
Wat ik mij afvroeg. Is jullie commode ook allemaal 90 cm hoog? Ik heb een oude commode helemaal opgeknapt en is 80 cm. Ik ben zelf ook niet zo groot, dus voor mij prima zo! Alleen moet ik voor de kraamzorg perse klossen eronder zetten.
4 jaar geleden
Reactie op Rosavah
Wat leuk die witte vakjes in de laden. Hoe komen jullie hieraan? Ik heb zel ...
Ik heb mandjes bij de Ikea gekocht. Een pakket met verschillende grootten (6 mandjes per verpakking) en voor de planken heb ik het opgemeten en gezocht wat het beste past.
https://www.ikea.com/nl/nl/p/skubb-bak-set-van-6-wit-00428549/