9 Reacties

4 jaar geleden

Ik doe zelf ook intakes, het lukt niet altijd dat de partners er bij zijn. Het is vaak niet heel erg, als jou partner zijn vragen opschrijft die hij wil stellen komt dat altijd goed.

4 jaar geleden

Denk dat het prima zonder hem kan hoor! Ze maken even kennis. Je wensen bespreken. Bekijken soms het kamertje en de hoogte van het bed.

VRIEND

4 jaar geleden

Kan prima alleen, misschien goed om wel even het gesprek door te nemen met je vriend om te vragen wat hij belangrijk vind. Er zijn al topics over wat voor vragen je kunt verwachten tijdens de intake

4 jaar geleden

Hier ook een vriend die bij alles aanwezig is geweest, maar tijdens die afspraak moest hij werken. Heb hem gewoon van tevoren gevraagd of hij enige vragen had. Er word gewoon duidelijkheid gegeven over wat de kraamweek inhoudt, hoe het kan verlopen of er bijzonderheden zijn en de hoogte van je bed word gechecked. Na afloop krijg je (als 't goed is) een samenvatting.

4 jaar geleden

Nee, stelt niks voor! Even van te voren vragen aan je vriend of hij nog vragen heeft. 😉

4 jaar geleden

Bij mij werd er expliciet gezegd dat partner niet nodig was bij deze afspraak 😅

4 jaar geleden

Hier afgelopen donderdag gehad. Bij de afspraak gevraagd of het handig is dat de partner erbij is. Nee zei ze, nergens voor nodig. En was ook nergens voor nodig. Van te voren wel samen wat dingen doorgenomen n.a.v. topics die hier al stonden.

4 jaar geleden

Ik heb het 3x zonder man gedaan. 4e keer nu telefonisch, dus ook alleen. Evt kun je voot het gesprek samen doornemen wat je belangrijk vindt in de kraamweek. Mag er iemand komen die rookt? Of liefst iemand die ook buiten werktijd nooit rookt i.v.m. vieze luchtjes. Hebben jullie huisdieren waar de kraamverzorgende allergisch voor kan zijn, mag er een stagiaire mee lopen binnen jullie gezin, heb je nog vragen over hoe de kraamweek er uit ziet en hoe jullie het graag zouden zien? Vind je het belangrijk wanneer kraamzorg een eventueel zelfde geloof deelt als jullie. Enz. Na de intake volgt verder niets meer. Tijdens de intake krijg je alleen te horen hoeveel uren aan kraamzorg je toegewezen krijgt na de geboorte.

4 jaar geleden

Ik vind het toch wel fijn om samen te doen:)