10 Reacties
3 jaar geleden
Wat leuk! Mijn dochter van 5 maanden:
- is een dondersteen, wind iedereen om d’r vinger
- kan voor zichzelf opkomen, laat goed weten wat ze wil
- is zeer opmerkzaam en sociaal
- is dol op dieren en andere kinderen
3 jaar geleden
Wat een leuke vraag!
Mijn dochtertje van 6 maanden:
- is alert en sociaal
- is geen sportvrouw (volgens de fysio) ze protesteert altijd als ze ergens voor moet werken en is vaak tevreden met alleen kijken
- ze is dol op dingen die geluid maken
- erg vrolijk, iedereen smelt door haar lach
- is wel een klagertje (ook volgens fysio), ze weet wat ze wil en als dat niet gebeurt, hoor je het gelijk
3 jaar geleden
Hele leuke vraag!
Onze dochter van ruim vijf maanden;
- Is heel pienter, pakt dingen snel op
- Weet al precies wat ze wel en niet wil
- Steelt met haar (grote) blauwe ogen, kale koppie en lach de show
- Is een knuffelkont en is graag in de nabijheid van haar papa en mama
- Laat graag van zich horen; van lachen tot grommen, van hoge gilletjes tot kraaien van plezier en van flink hard huilen als het haar niet zint tot snurken.
- Wil graag alles zien/bij zijn (nu al last van FOMO 😅)
- Ook hier een temperamentvolle dame, ze laat duidelijk merken als ze ergens klaar mee is, iets niet leuk vindt of als iets niet lukt.
3 jaar geleden
Heerlijke vraag. Ons dochtertje is nu 6 maanden.
- is een sociaal meisje. Heeft graag mensen/kinderen om zich heen.
- doet soms verlegen wegduiken als onbekende mensen tegen haar beginnen te praten.
- houdt van dieren en vindt het fantastisch om ons konijn te aaien. Haar handje gaat er direct heen als we samen op de grond zitten.
- erg fanatiek en doorzetter. Ze houdt net zo lang vol totdat ze iets voor elkaar heeft. Soms als de vermoeidheid toeslaat komt ook even frustratie eruit, maar vaak blijft ze iedere keer opnieuw proberen.
- laat goed merken wat ze wilt. Kletst volop van gezellig brabbelen, gillen, kraaien en als ze iets anders wilt gaat haar volume steeds harder totdat ze tevreden is.
- is een kleine charmeur met haar grote stralende pretogen en heerlijke lach. En ja daar trappen veel mensen in hahaha.. dus krijgt zo geregeld voor elkaar wat ze wilt.
3 jaar geleden
Oh dit is zo leuk!
Mijn dochtertje 6 maanden:
- ziet alles!! niks blijft onopgemerkt en ziet ook snel hoe iets werkt of moet
- ook hier een temperamentvolle baby
- houd van muziek en liedjes zingen heeft ook duidelijk voorkeur als het een ander liedje moet zijn
- sociaal maar wel een kat uit de boom kijker/verlegen
- doorzetter, als ze iets wil kunnen gaat ze net zo lang door tot het haar lukt
- nieuwsgierig
- kan goed zelf bezig zijn en op onderzoek uitgaan
- ondeugend 🤭
3 jaar geleden
Hier ook al wat karaktertrekken kunnen ontdekken. Zeker als ik naar mij en M vader kijk zie ik ook van wie hij dat heeft😅. Onze zoon is nu 5 maanden.
- duidelijke eigen wil, laat flink van zich horen. (Beide)
- geen geduld (dat heeft hij van mij😅)
- geen ochtend baby, moet echt even rustig wakker worden (zoals z’n vader, ik sta meteen aan sochtends 😂)
- druk en bewegelijk (volgens mij van allebei, z’n vader zegt dat hij dat van mij heeft)
- altijd lachen en vrolijk, giechelen en geluidjes maken. zodra hij iemand ziet krijgt diegene een lach van hem 🥰
- heel observerend, houd alles in de gaten en vind het super interessant als dingen bewegen en geluid maken, maar volgens mij vind elke baby dat wel geweldig.
3 jaar geleden
Wat leuk om te lezen allemaal. Echt al eigen persoontjes (het zijn net echte mensen).
Hier vergeten:
- superalert en wil alles meemaken, ze wil allang niet meer in de bak van de wandelwagen, dan kan ze het niet zien
- en daardoor dus ook FOMO, supergrappig
- ze is ook gek op dieren, ze wil onze poezen altijd "aaien" en laatst ook bij hondjes van familie. Mooie eigenschap, vind ik dit wel.
3 jaar geleden
Leuk topic 🤗!
Mijn kleine meid is 4,5 maand en de volgende eigenschappen zijn al zeer duidelijk naar voren gekomen:
- Wilt alles zien/alert (slapen is geen prioriteit 🫣)
- Is temperamentvol (kan heel goed laten weten als ze het er niet mee eens is of iets niet lukt)
- houdt van geluiden/geluid maken, lichtjes, bewegende voorwerpen & de kat (wordt ze enorm vrolijk van)
- Charmeur (met der lach, laat ze iedereen smelten)
- leergierig (wilt erg snel en heeft ook redelijk snel dingen door (mag je dat over je eigen dochter zeggen ?🫣))
- vrolijke meid die lekker kan ‘kletsen’ en om zichzelf en andere kan lachen 🥰.
- Trots (hoe frustrerend het is als iets niet lukt, zo trots en blij kan ze zijn als het wel lukt! Die lach & glinsterende ogen 🥺, ze straalt dan letterlijk)
3 jaar geleden
Hier een kereltje van 5 maanden
- verlegen (die blik af en toe is om te smelten)
- lief en rustig
- vind alles wel best, is nogal makkelijk
- kletst wel de hele dag door en is vrolijk
- heel snel afgeleid
- lui 😅 is wel gefrustreerd als iets niet lukt, maar legt zich er dan bij neer en gaat dan maar gewoon weer chillen.
- reageert erg goed op muziek en boekjes
Denk vooral karakter trekjes van mijn man te zien; lief en rustig en wat meer op zichzelf 🥹
3 jaar geleden
Mega leuk dit! Ons zoontje is bijna 5 maand, en:
- super alert, wil er bij zijn/het meemaken, want FOMO.
-kan daardoor slecht langer focussen op 1 ding, gauw verveeld.
- erg temperamentvol (als blij, dan héél blij, als boos of ongeduldig, dan héél boos of ongeduldig).
- wil meer als dat hij kan (wat wel eens frustreert)
- sociaal en charmant, en steelt daardoor harten.
-ochtendmensje, staat gelijk aan en is dan altijd vrolijk.
-erg vocaal, alle emoties.