9 Reacties

18 dagen geleden

Onze oudste heeft een kdv in Den Haag gehad, na verhuizing een kdv hier in het dorp (in 2 groepen), maar toen raakte mijn vrouw haar baan kwijt. Met veel moeite hebben we haar naar een peuterspeelzaal gekregen (2 ochtenden), omdat mijn vrouw nederlands op A2-niveau spreekt. Mijn vrouw heeft nu weer een baan, dus hebben we nu ook al weer een tijdje een kdv voor 1 dag per week. Ideaal is het uiteraard niet, maar kinderen zijn veerkrachtig. Overigens zijn we met al deze 'ervaring' wel een voorstander van vertikale groepen geworden. Het lijkt erop dat onze oudste het daar veel beter deed dan bij de kdv's met horizontale groepen. De jongste is nu bijna 2 en die gaat na de zomer een tweede dag naar het kdv ipv naar de psz.

17 dagen geleden

Ik werk op een kdv en merk juist dat kinderen het er goed op doen omdat ze meer gerichtere activiteiten krijgen na de leeftijd van de kinderen. Mijn dochtertje zit hier ook en had het de eerste week van de wisseling wat lastig. Daarna ging het alweer beter en ze heeft het nu erg naar haar zin bij de dreumessen. Ik denk dat wij ouders het meeste moeten wennen🙈

17 dagen geleden

Het klinkt als de organisatie waar ik zelf ook werk en waar ik ook mijn zoontje heb zitten. Goed dat je ingesprek gaat en alles uitspreekt. Personeel is ook heel schaars en zeker vervelend. Soms hebben ouders er meer moeite mee dan de kindjes zelf. Maar je laat je kostbaarste bezit achter. Eind augustus overgaan naar de peutergroep is wel nog ver weg. Dreumesgroep is pittig (werk er zelf ook op) de kinderen maken dat jaar zoveel ontwikkelingen mee. de kinderen groeien hard in de zomer en ik ben blij als mijn zoontje met 2 jaar in juli over gaat naar de peutergroep. Als je echt de overgang wilt uitstellen dan maak je als ouder de beste kans om hoofdkantoor te bellen of direct naar leidinggevende te gaan. Succes

17 dagen geleden

Het is natuurlijk wel zo dat alle kinderen schuiven dus als het goed is zullen er ook bekenden zitten. Zelf heb ik op een kdv gewerkt en vroeger en vonden kinderen het nooit zo’n probleem om van groep te wisselen. Nu stonden de groepen bij ons nooit heel erg vast, want ze werken ook wel eens samengevoegd, speelden samen buiten en de pm’ers stonden ook op alle groepen. Kinderen van 2 vonden het vaak juist wel leuk om naar de peutergroep te mogen. Andere activiteiten, leuker speelgoed voor de leeftijd. Ik denk dat wanneer de tussen de kleintjes blijft zitten ze zich uiteindelijk gaat vervelen. Maar als je gevoel er niet goed over is moet je zeker in gesprek gaan over de mogelijkheden en samen kijken hoe dit het beste vormgegeven kan worden.

16 dagen geleden

Reactie op Juul94

Het klinkt als de organisatie waar ik zelf ook werk en waar ik ook mijn zoo ...
Zou natuurlijk heel goed kunnen. Ik weet ook dat meerdere opvang volgens dit principe werken. Ik vind het voor nieuw spel en uitdaging niet specifiek heel erg dat ze naar de peuters gaat ( al vind ik dat ze kinderen al veels te snel sommige dingen zelf laten doen, het blijven kinderen die hun hele leven nog gepusht gaan worden door onze maatschappij ) het punt waar ik gewoon niet lekker op ga is de wisselingen van groep( andere ruimte, ander personeel) in vind 3 keer in 3,5 jaar gewoon echt te veel. Maar goed ik heb daar een vrij sterke mening in. Ik heb zelf op een kdv gewerkt dus weet hoe het is. Ik had liever gehad dat ze gewoon op een babygroep had gezeten tot 2 en dan een peutergroep tot 4. Ik vind dat voor de kinderen veel rustiger. En dan zijn natuurlijk de leeftijdsgenootjes daar ook. Bij deze opvang schuiven natuurlijk alle kindjes wel mee dus dat scheelt dan wel. Maar goed. Ik kan blijven praten over dit onderwerp. Blijf het zo lastig vinden, het voelt gewoon niet goed voor mij. Helaas heb ik geen andere keuze en moet ze dus naar de opvang. Maar merk dat ik dus een onwijs rotgevoel heb dat ik iets moet doen wat tegen mijn gevoel ingaat m.b.t. tot mijn dochter. Sorry je hebt een heel verhaal gekregen. Super bedankt in ieder geval voor jouw kant en mening!! Vind dat toch fijn om te lezen. 😊

16 dagen geleden

Misschien niet zo leuk om te horen, maar los van corona kon je dit aan de voorkant toch weten? Dit soort info is toch online te vinden? Daarom zou ik misschien het gesprek wel aangaan maar niet op de spits drijven. Want wat wil je uit zo een gesprek halen? Dat ze als enige peuter langer op de dreumes groep blijft? Wat hier al is gezegd: kindjes zijn veerkrachtig en blijkbaar hebben ze een pedagogische visie waarin ze heel erg spel willen aanbieden op leeftijd. Het doorwisselen heeft een nadeel maar zal ook voordelen hebben.

15 dagen geleden

Reactie op Lilalo

Misschien niet zo leuk om te horen, maar los van corona kon je dit aan de v ...
Helaas is mij dit via de website niet duidelijk genoeg geweest. Ik heb niet gelezen dat deze vestiging en waarschijnlijk meerdere maar 4 groepen hadden en volgens dit principe werken. Anders had ik waarschijnlijk een andere keuze gemaakt. Nou is het ook zo dat mijn dochter niet lekker gaat op die veranderingen dus dat telt voor mij wel mee. Ieder kind is anders. En ja kinderen zijn veerkrachtig en kunnen wel iets hebben. Maar als je net bijna 2 jaar een kind hebt gehad met hysterische buien( en dan de echt heftige waar ze bijna niet uit komen) en nu eindelijk haar rust begint te vinden, vind ik het voor haar dus niet goed om door te schuiven. Helaas word je door dit hele principe gepusht om je kind door te laten gaan omdat ze anders als enige peuter op de dreumes blijft. Neemt niet weg dat ik dit nog steeds niet oké vind. Enige wat ik dus hoop is dat ze niet terug gaat vallen in die buien, want dat is voor haar niet fijn. Helemaal niet als je 16 kinderen op een groep hebt en 2 leidsters. Maar goed iedereen zijn mening. Bedankt voor het delen van jouw mening ;) ik heb er zelf om gevraagd dus dan weet je ook dat je een andere mening kan krijgen dan die je misschien wil horen toch. Dus is helemaal prima. Soms kunnen de meningen van andere je ook aan het denken zetten waardoor je dingen van een ander standpunt zou kunne. Gaan bekijken.

15 dagen geleden

Reactie op M88Z22

Helaas is mij dit via de website niet duidelijk genoeg geweest. Ik heb niet ...
Mijn bericht was harder dan ij bedoelde, sorry. Laat ik voorop stellen dat ik begrijp dat je baalt, zeker als je kind niet goed gaat op veranderingen. Waar ik wel echt even over na Ou denken is wat je uit zo een gesprek wil halen. Meer omdat ik denk dat je weinig keuze/alternatief hebt (zoals je zelf aangeeft). Ik zou zelf wel uiten dat ik me zorgen maak dat de verandering te snel komt, maar omdat er eigenlijk geen alternatief is zou ik weglaten dat je het een slecht beleid vindt en het niet wil. Daar kunnen zij niet zoveel mee . Ik zou in deze kiezen om de relatie met de opvang goed te houden. Je brengt er immers wel je kindje naartoe. Succes

11 dagen geleden

Hier hetzelfde maar ze wisselen vaak samen dus de kindjes blijven wel bij elkaar want iedereen zit elke keer rond dezelfde leeftijd .. is dit bij jou niet het geval ?