14 Reacties

22 dagen geleden

Ik kom daar niet erg uit 😅

22 dagen geleden

Volgens mij betaal je bruto inderdaad het dubbele, maar is je kinderopvangtoeslag hoger. Ik heb ooit een schemaatje gevonden op rijksoverheid met hoe hoog het percentage is wat je terugkrijgt.

22 dagen geleden

Je betaald het dubbele. Dus als je nu 1000 euro betaald voor 1 kind 2 dagen betaal je straks 2000 euro voor 2 kinderen 2 dagen Je krijgt alleen iets meer opvang toeslag voor kind 2. Het handigste vond ik om een proef berekening, met een fictief kind, in te vullen bij de belastingdienst. Daarnaast als je nu nog geen kindgebonden budget krijgt, met een 2e heb je hier meer kans op

20 dagen geleden

Reactie op M_1986

Je betaald het dubbele. Dus als je nu 1000 euro betaald voor 1 kind 2 dagen ...
Oooh dat is de reden dat we vanaf nu wel kindgebonden budget krijgen.. snapte het al niet en was bang dat we dan ineens iets zouden krijgen wat niet zou kloppen en we dan later weer allemaal zouden moeten terug betalen!! Maar vandaar.. En idd bij 2e kind krijg je meer kinderopvang toeslag. Ook percentueel zeg maar! Dus bij je eerste kreeg je (op je inkomen gebaseerd) een bedrag terug van de belastingdienst. Bij een twee krijg je een groter gedeelte terug (ook op je inkomen gebaseerd)

19 dagen geleden

Reactie op moes1

Oooh dat is de reden dat we vanaf nu wel kindgebonden budget krijgen.. snap ...
Oke.. het is te hopen ja wij hebben nu ook geen kindgebonden budget maar misschien dan wel? Vind het altijd maar lastig ben idd ook bang dat je teveel krijgt

17 dagen geleden

Hoe betalen mensen dit 🙈 wij verdienen modaal, maar dit is toch serieus veel geld 🤯

17 dagen geleden

Reactie op Lis123456789

Hoe betalen mensen dit 🙈 wij verdienen modaal, maar dit is toch serieus ve ...
Vind het ook ernstig veel geld.. misschien is daarom de online fans uitgevonden 😂😂😂 wij betalen rond de 960 voor 2 dagen en krijgen 250 terug nou wauwie zeg, dus dat wordt dan bijna 2000 wat we voorschieten? 🫠🫠🫠🫠🫠🫠 als je dan 500 terug krijgt.. is niet best

17 dagen geleden

Reactie op Mirrtie

Vind het ook ernstig veel geld.. misschien is daarom de online fans uitgevo ...
Je krijgt voor een tweede kindje veel meer terug. Ga eens zoeken op internet. Maak een proefberekening. Dan zie je wat het ongeveer gaat worden.

17 dagen geleden

Reactie op Mirrtie

Vind het ook ernstig veel geld.. misschien is daarom de online fans uitgevo ...
Voor je tweede kindje krijg je rond de 75% / 80% terug volgens mij.. afhankelijk van je inkomen meer of minder ! Blijft idioot veel geld.. anderzijds hoe fijn dat we überhaupt overheidsgeld krijgen ;-) en ook betaald ouderschapsverlof enzo.. hoe deden mensen het dat na 2 dagen de man weer ging werken en jijzelf na 3 mnd?

16 dagen geleden

Reactie op Mirrtie

Vind het ook ernstig veel geld.. misschien is daarom de online fans uitgevo ...
Hahaha ja, maar dat lijkt me ook niet geschikt voor vrouwen die net bevallen zijn 🤣

16 dagen geleden

Reactie op moes1

Voor je tweede kindje krijg je rond de 75% / 80% terug volgens mij.. afhank ...
Ja ook fijn natuurlijk, maar blijft echt veel geld! Zal binnenkort eens een proefberekening maken

16 dagen geleden

Reactie op Lis123456789

Hahaha ja, maar dat lijkt me ook niet geschikt voor vrouwen die net bevalle ...
Whaha dr is vast vraag naar

7 dagen geleden

Wij gaan uiteindelijk maar 10% betalen voor de tweede. Je betaald wel eerst gehele bedrag, maar toeslag wordt bij ons altijd eerder gestort dan de factuur van de opvang