14 Reacties
23 dagen geleden
Hier hebben we vanaf hun eerste kerst al aangeleerd: niet aanraken, doe maar zwaaien! En dat was al heel snel duidelijk, zo lief hoe ze dan staan te zwaaien naar hun spiegelbeeld in de kerstballen 🥰 overigens hebben we voor de zekerheid uiteraard wel plastic kerstballen
23 dagen geleden
Zelf nog niet geprobeerd, maar heb wel eens gezien ipv de haakjes van die kleine rubberen elastiekjes gebruiken (van die loom bandjes zegmaar) en de boom met vislijn ergens aan vast maken dat het niet omvalt. En natuurlijk gewoon plastic ballen gebruiken.
Wat betreft leuk om naar te kijken, lekker veel lichtjes. De oudste van 2,5 vindt het echt geweldig.
Wij gaan dit jaar voor het eerst een kerstboom op zetten in 8 jaar, want woonden eerst in een kleine flat. Ben benieuwd hoe het zal gaan met een baby die begint te tijgeren, een peuter puber en 2 katten die alles interessant vinden (en ik als giga kluns) 🙈🙈
23 dagen geleden
Eerst opzetten en een poos laten staan met alleen lampjes heb ik ergens voorbij zien komen. Je kan ook touwtjes doen i.p.v. haakjes, zoals "vroeger"...
Verder geen tips, we hebben hier altijd glazen balken gehad. Dit jaar is er voor het eerst 1 gesneuveld, ze liet 'm uit haar handen vallen bij het versieren van de boom.
Ze weet gelukkig goed dat je naar sommige dingen moet kijken met je ogen en niet met je handen 🥰. Het is denk ik ook een kwestie van gewenning/aanleren. Al heb ik makkelijk praten 🙈...
23 dagen geleden
Kerstboom zet ik gewoon neer en echt aanleren, vorig jaar goed gegaan. De kat is een grotere uitdaging dan het kind haha. Hebben sinds dit jaar (cadeau van de Sint, dus ze heeft hem nog niet haha) verder zo’n vilte kerstboom die ze dan zelf kan ‘optuigen’
https://www.bol.com/nl/nl/p/nijntje-kerstboom-vilt-in-bewaarkoffer-afmeting-75x100-cm-20-delig-home-deco-kerst-bambolino-toys/9300000003772854/?Referrer=ADVNLGOO002027-S--9300000003772854&gad_source=1&gbraid=0AAAAAD5OnmPC6e7OjEDfBxly_9l7AkYvs&gclid=CjwKCAiA9bq6BhAKEiwAH6bqoOZTjamEbsBEnxhfbpTcioJxmAMTzsyD5x-K82hmj-l9oCi4CVdUThoCNyoQAvD_BwE
En raamstickers altijd een hit ja! Nu is het raam 1 en al Sint haha.
10 dagen geleden
Hier geen alternatief. Dus gewoon haakjes, lampjes.
Ondanks 2 jarige peuter puber. Gewoon paar keer aangegeven dat hij niet aan de kerstboom mag komen. En wonder boven wonder luistert hij. Vorig jaar ging het ook prima.
Overigens hebben we vanwege huisdieren al jaren plastic ballen. En alles wat wel van glas is, hangt op hoogte waar hij niet bij kan.
10 dagen geleden
Mijn dochter heeft een eigen kerstbak met ballen die ze zelf heeft uitgezocht. Met deze ballen mag ze doen wat ze wil, de ballen in de boom zijn van mama. Hier werkt het goed