5 Reacties
3 maanden geleden
Bij ons hetzelfde, al vinden wij dat juist wel fijn. In de middag slaapt ze gewoon in haar eigen bed. Af en toe praten we met haar over haar mooie kamer die écht helemaal van haar is en over hoe groot en stoer ze al is. Dan is ze heel trots en wilt ze toch even proberen om in de avond in eigen bed te slapen en blijft 1 van ons even bij haar. Ze houdt het nu nog maar heel even vol, maar we laten haar weten hoe goed het is dat ze het probeert en dan zie je toch een lach. Dan wilt ze het vaker proberen.
Dit doen we niet systematisch, maar ik denk dat het op deze manier wel zou lukken als we dat iedere dag zouden doen.
Maak je er niet té druk om. Ieder kind is anders, iedere ouder is anders én het blijkt tot max 7 jaar gezond te zijn voor hun hersenontwikkeling.
Kijk anders voor een fijne diffuser met rustgevende olie voor kids en vraag vooral wat ze fijn zou vinden of nodig heeft. Onze dochter geeft het al best duidelijk aan.
3 maanden geleden
Wij laten haar deur open . En afgesproken dat ze mag komen als het licht is. Lichtje naast de bed en flesje water voor als ze wakker wordt. Gaat goed. Ze ligt wel al vanaf 3 maanden in haar eigen kamer. Misschien is het gewenning. Ik zou de deur proberen open te houden zodat ze connectie voelt. En voorlezen in dr eigen bed en daar afscheid nemen voor de nacht.
3 maanden geleden
Het is vrij normaal hoor! Tenminste wel wat ik zie en in mijn omgeving hoor. Onze dochter slaapt soms bij ons. Als ze wakker word, gaan wij niet dramatisch moeilijk lopen doen, maar komt ze tussen ons in. Naast mijn bed heb ik een co-sleeper met de tweede, dus dat is heel gezellig 😂. Soms is dat een paar nachten achter elkaar en soms slaapt ze weer nachten gewoon door. Ze begint dus wel altijd in eigen bed en kan daar ook in slaap vallen. Lukt dat je dochter wel?
Mocht het voor jezelf een probleem zijn, kan je ook als tussenstap bij haar gaan liggen (als ze al een groot bed heeft). Misschien helpt dat om aan het bed te wennen en zich veilig te voelen?
3 maanden geleden
Onze dochter van bijna 5 slaapt nog bij ons in bed.
Heb je er zelf last van? Als dat niet zo is zou ik t lekker zo laten. Ik ga er toch echt vanuit dat ze dit over een tijdje zelf niet meer wil en tot die tijd geniet ik van mijn moppie die er zo lief uit ziet als ze slaapt en ik haar die geborgenheid kan geven
3 maanden geleden
Als je dit wilt veranderen…
Zou idd zoals ik hier ergens las in haar eigen bed (misschien een vloerbed?)
met jou in slaap vallen. Slaap zelf een paar nachten met haar dekens of op dr kussens, zodat jouw geur er goed in zit.
Wie weet kan ze dan al een langer blokje maken in dr eigen bed :)
Op zich heel goed dat ze bij jullie slaapt, dus hoeft ook niet te veranderen.
Ps. Instagram van The Gentle Kidd zeker checken.