13 Reacties

4 jaar geleden

Doe je kindje dat niet aan, halve dagen raadt ik echt af. Ik heb zelf een kinderopvang en zie echt dat het jong en oud zo veel doet als ze maar halve dagen komen. Ze wennen echt heel moeilijk.

4 jaar geleden

Zit Kibeo in Amsterdam? Daar heb ik iig een tijdje halve dagen afgenomen. Side note: mijn kindje was wel al 2 toen hij 2 halve dagen ging. Wellicht is het met een baby anders.

4 jaar geleden

Reactie op Siesem

Doe je kindje dat niet aan, halve dagen raadt ik echt af. Ik heb zelf een k ...
Mijn zoontje van 1 jaar gaat 茅茅n hele dag en 茅茅n halve dag. Ik merk zelf aan hem dat een lange dag veel vermoeiender is voor hem dan een halve dag. Denk dat het dus per kind verschilt.. Daarnaast vind ik de halve dag ook fijn, want dan ben ik eerder bij hem en kunnen we nog wat leuks doen samen!

4 jaar geleden

Reactie op Tesz0

Mijn zoontje van 1 jaar gaat 茅茅n hele dag en 茅茅n halve dag. Ik merk zelf aa ...
Same here! Mijne is echt afgedraaid, gaat nu 3 hele dagen. Zoveel prikkels en dan is die van mij al 2 馃槀 @ topic starter: misschien is een gastouder passend?

4 jaar geleden

Reactie op Tesz0

Mijn zoontje van 1 jaar gaat 茅茅n hele dag en 茅茅n halve dag. Ik merk zelf aa ...
Voor de ouders zijn halve dagen idd fijn. Ik spreek uit m鈥檔 eigen ervaring en wat ik zie bij ons op de opvang. Wij werken met een dagprogramma. Als kindjes halve dagen komen dan worden ze weggehaald tijdens het programma. Ze missen bijvoorbeeld het buitenspelen en het fruit-moment. Mijn zoontje van 11 maanden gaat ook 3 hele dagen naar de opvang. Ze zijn inderdaad vermoeider maar ze hebben er wel een leuke dag opzitten. Waarom wij ook ouders hele dagen adviseren is omdat wij de kinderen warm te eten geven zodat ouders dat niet meer hoeven te doen. Zo heb je als je thuis komt met je kleine na een hele dag toch even wat langer de tijd om met ze te knuffelen voor dat ze naar bed gaan.

4 jaar geleden

Bedankt voor de adviezen. Wij zouden dit overwegen vanwege het financi毛le plaatje. Scheelt toch een klap geld en mijn vriendin werkt halve dagen. En ze wilt de kleine eigenlijk al niet eens wegbrengen. Maar met een inkomen redden wij het niet.

4 jaar geleden

Reactie op aaronvdboorn1234

Bedankt voor de adviezen. Wij zouden dit overwegen vanwege het financi毛le p ...
Dat is inderdaad begrijpelijk, niemand kan in iemands portemonnee kijken. Doe wat je kan. Ik hoop dat je kindje snel zal wennen! Ik weet niet waar je woont maar als je echt niks kan vinden heb ik op de dinsdag, donderdag en vrijdag in de middag wel plek. Wij zitten gevestigd in Zaandam. De naam van de opvang is Base Kinderopvang.

4 jaar geleden

Reactie op aaronvdboorn1234

Bedankt voor de adviezen. Wij zouden dit overwegen vanwege het financi毛le p ...
Ik moet wel zeggen dat ik met halve dagen wel duurder (per uur) uit was dan hele dagen. Scheelt 1.50 per uur of zo. Maar idd goed om de financi毛n goed op een rij te zetten. Misschien ook een tip: kijk goed naar de regels van de opvang. Bij ons is het zo dat je, als je 3x te laat komt ophalen, een boete krijgt 馃ゴ馃槀

4 jaar geleden

Reactie op Siesem

Voor de ouders zijn halve dagen idd fijn. Ik spreek uit m鈥檔 eigen ervaring ...
Verschilt dus ook per opvang dan, want mijn opvang houdt rekening met halve dagen en krijgen sowieso geen warm eten op de opvang. Belangrijk om goed naar het aanbod te kijken blijkbaar.

4 jaar geleden

Ik moet wel zeggen dat ik met halve dagen wel duurder (per uur) uit was dan ...
Bij ons zijn de halve dagen ook duurder indd!

4 jaar geleden

Is een gastouder misschien een idee, eventueel aan huis? Die zijn vaak iets flexibeler en de groepen zijn kleiner

4 jaar geleden

Reactie op Tesz0

Verschilt dus ook per opvang dan, want mijn opvang houdt rekening met halve ...
Hier idd ook geen warm eten! Wel jammer want als ik een keer tot laat werk, moet ik echt haasten met avondeten en bedtijd 馃槀

4 jaar geleden

Echt top dat jullie tips geven! We gaan daar ook een paar opties voor bekijken. Ik ben blij met jullie.