32 Reacties
3 jaar geleden
Mijn zoontje heeft koemelkeiwitallergie en is lactose intolerant. We gebruiken nu de voeding Nutrilon pepti MCT. Hij heeft eindelijk minder krampen!
3 jaar geleden
Hier ook aan het uittesten of ons zoontje hier niet tegen kan.
Geef borstvoeding, dus moet zelf op een streng dieet.
3 jaar geleden
De osteopaat heeft aangegeven dat ons meisje gevoelig is aan koemelk (nog geen allergie).
Ik geef borstvoeding dus ben nu 2 weken koemelkvrij aan het eten en ze heeft duidelijk minder last van krampjes.
3 jaar geleden
Reactie op sandranurkie
De osteopaat heeft aangegeven dat ons meisje gevoelig is aan koemelk (nog g ...
Hoe hebben ze dat ondekt dat ze gevoelig is?
3 jaar geleden
Reactie op isabellasafaryan
Hoe hebben ze dat ondekt dat ze gevoelig is?
Ik denk dat de techniek causopractie heet
3 jaar geleden
Mijn man had koemelkallergie als baby en daarom moesten wij ter preventie opstarten met hypoallergene melk. Wij gebruiken nu NAN HA, zeker de eerste 6 maand.
3 jaar geleden
Reactie op Floor_
Bij ons zoontje heeft de osteopaat ook een soort spiertest gedaan met buisj ...
Inderdaad met buisjes, die hield hij op haar buik, en ik moest dan tegendruk geven met mijn arm (terwijl ik haar vast had met m’n andere arm).
3 jaar geleden
Reactie op sandranurkie
Inderdaad met buisjes, die hield hij op haar buik, en ik moest dan tegendru ...
Ja, wij hebben dit testje ook gedaan. Kwam dus ook lactose uit maar de huisarts en vroedvrouw zijn nog niet helemaal mee dus wij geven voorlopig nog onze gewone pap.
Weet jij iets meer over die test? Of het te vertrouwen is ?
3 jaar geleden
Reactie op yaram
Ik lees graag mee. Wij hebben vandaag het advies gekregen van het CB om ove ...
Wat is dat?
3 jaar geleden
Hier ons tweede kindje met een koemelkallergie
Onze zoon van bijna 2 was geholpen met pepti
Maar onze dochter ( 8 weken)had daar niet voldoende aan en zit nu op nutramigen
We zijn nu 1 week bezig met deze voeding en zien al verbetering! Nog even afwachten tot zaterdag dan zijn we twee weken bezig en dan moeten we het resultaat echt zien zeggen ze.
De darmen hebben 2 weken nodig om de oude voeding eruit te krijgen 😩
3 jaar geleden
Ons zoontje begon met golven terug te geven. Bleek dat het door koemelk/lactose kwam. Zelf ben ik namelijk intolerant. Maar at toch soms nog wel eens kaas of iets dergelijks met de gedachten dat ik wist dat ik me minder goed kon voelen. Tijdens de zwangerschap had ik namelijk bijna geen last ervan. Sinds ik volledig ben gestopt met koemelk/lactose geeft hij niet meer terug en gaat het goed. En in het begin kreeg hij soms ook wat kabrita als kunstvoeding. Dat is geitenmelk. Dat komt het dichts in de buurt van borstvoeding zeggen ze. Daar reageert hij ook zeer goed op.
3 jaar geleden
Reactie op Floor_
Ja, wij hebben dit testje ook gedaan. Kwam dus ook lactose uit maar de huis ...
Ik heb me er niet in verdiept maar ik geloof er wel in dat het werkt.
Koemelkallergie en lactose intolerantie zijn trouwens 2 verschillende dingen
3 jaar geleden
Reactie op JessicaVanRoemburg
Hier ons tweede kindje met een koemelkallergie
Onze zoon van bijna 2 was ...
U zoontje van 2 had welke symptomen?
3 jaar geleden
Mijn meisje van 8 weken gebruikt nu 4 weken de pepti. We moeten nu eigenlijk weer over op normale voeding, ter provocatie. Maar vorige week ging ik starten met probiotica welke blijkbaar was vermengd/gekweekt in koemelk eiwit. Na een dag viel het mij ineens op dat ze de flesjes waar dit mee was vermengd niet meer wilde nemen, minder en slecht dronk en erg onrustig en veel reflux weer had. Dus duidelijk dat ze het heeft. Maar donderdag gaan we naar cb om het e.e.a. Vast te leggen denk ik. Verder merk ik heel veel verschil. Eerste weken dus ontroostbaar huilen na de voeding tot wel 2-2,5 uur lang, reflux, veel diarree. Verder geen uitslag op gezicht. Nu gebruiken we nog wel JBP ivm reflux en het gaat echt stukken beter!
3 jaar geleden
Reactie op isabellasafaryan
U zoontje van 2 had welke symptomen?
Veel huilen van de 24 uur bijna 20 uur
Dit al vanaf het eerste flesje na zijn geboorte
Niet kunnen poepen
Veel reflux
Veel buikkrampen
Onze dochter daar in tegen
Veel huilen van de 24 bijna 20 uur
Veel diarre
Buikkrampen
Verborgen reflux
3 jaar geleden
Op verschillende sites lees ik nergens terug dat (verborgen) reflux een oorzaak kan zijn van kma, in verschillende topics zie ik dit wel in de lijstjes van klachten regelmatig terugkomen.
Gisteren begonnen met pepti en het lijkt erop dat de darmkrampen wel al afnemen alleen lijkt het erop dat ze ook last heeft van reflux. Dit doordat ze in een boog melk teruggeeft (komt er met een flinke vaart uit, dit hadden we met vorige voeding niet) en wegslik geluiden, overmatig zuigen aan fopspeen en als we haar neerleggen in de box of bed, is ze na een paar minuten weer wakker. Ook overstekt ze al sinds haar geboorte, echter zeiden de vk en kz dat dit door de buikkrampen kwam & het overstekken bij reflux heftiger is dan mijn dochter doet.
3 jaar geleden
Reactie op yaram
Op verschillende sites lees ik nergens terug dat (verborgen) reflux een oor ...
Wel dat is prcies wat mijn dochter meemaakt? Heb je tips? Hoe gaat het nu?
3 jaar geleden
Reactie op DemiJoy
Mijn meisje van 8 weken gebruikt nu 4 weken de pepti. We moeten nu eigenlij ...
Mijn dochtertje huilt niet altijd maar veel na het voeden… als ze word neergelegd zls we haar op pakken dan huilt ze niet maar blijft wel onrustig… dit lijkt geen allergie toch?