11 Reacties
3 jaar geleden
Hoi! Mijn zoontje ging ook over van bv naar kunstvoeding. Begon heel veel te spugen, ook exceemachtige plekjes, en heek onrustig drinken. Soms leek het net alsof hij geen lucht meer kreeg. Was geen blije baby, veel huilen. Toen pepti geprobeerd (kan je bij de etos halen), en t was een heel ander kind!
3 jaar geleden
Reactie op Miriam-pino
Hoi! Mijn zoontje ging ook over van bv naar kunstvoeding. Begon heel veel t ...
Ho, te snel op enter. Je kan dus proberen met Pepti 1. Als hij daar binnen een paar dagen op reageert kan je via het cb een intolerantie test doen. Heeft hij koemelkallergie, dan wordt de voeding vergoed :) als hij niet reageert op pepti betekent het niet dat hij het niet heeft, je hebt nog voeding die de eiwitten nog verder afbreekt. Maar je kan met pepti vandaag nog beginnen :)
3 jaar geleden
Reactie op Miriam-pino
Ho, te snel op enter. Je kan dus proberen met Pepti 1. Als hij daar binnen ...
Miriam, dankjewel voor je antwoord. Nadat ik van de osteopaat kwam, ben in meteen pepti gaan halen, meer snel weer moeten overschakelen van onze huisarts omdat pepti te licht is voor zijn reflux.
Ohja, ik kom uit België, ik denk dat die pap hier niet terugbetaald worden.
Misschien ook nog handig om te weten. Heb meteen flesvoeding gegeven. Het is dus na ongeveer 4 weken dat hij die die klachten heeft. Ervoor was het duidelijk de reflux.
3 jaar geleden
Reactie op Floor_
Miriam, dankjewel voor je antwoord. Nadat ik van de osteopaat kwam, ben in ...
Lastig zeg! Dan kan ik je niet helpen vrees ik. Heel veel succes🤞🤗
3 jaar geleden
Bij mijn dochter is na 6 weken het eczeem ook begonnen, veel huilen waarvan we dachten dat het krampjes waren. Uiteindelijk eerst pepti gebruikt, maar merkte weinig verschil. Daarna zijn we via het ziekenhuis bij een speciale voeding uitgekomen waar de koemelk nog meer verknipt is en het lichaam het dus niet herkend. Ze hebben toen ook een provocatie test gedaan om het definitief vast te stellen. Het heeft bij ons wel heel lang geduurd, onze huisarts heeft lang moeilijk gedaan, maar toen het eczeem na 4 maanden heel heftig werd, werd er snel ingegrepen.
3 jaar geleden
Altijd luisteren naar je buikgevoel!
Ik had ook van in het begin een gevoel dat er iets niet juist was. Mijn meisje was onrustig, sliep slecht, had slijm in stoelgang, dronk niet goed, had veel krampen, overstrekte zich veel en als ze inslaap viel werd ze precies door een inwendig iets weer wakker. Kinderarts stelde dan voor om ph metrie en impedantiemeting te doen. Hier kwam uit dat er 170x op 24 uur er melk terug naar boven komt die gelukkig wel niet zuur is.
Dit plus alle symptomen kunnen wijzen op koemelkeiwitallergie. Dan nieuwe melk gekregen (novalac allernova ar) we hadden na paar dagen een heel andere baby. Jammer genoeg kreeg ze na een week massa's krampen met flatulentie. Dus nu weer nieuwe melk die nog meer verknipt is (nutramigen puramino ingedikt met gelilact). Nu gelukkig geen krampen meer en een happy baby 😁
Ik zou wel nooit zelf van melk veranderen maar altijd in samenspraak met de kinderarts
Mijn vroedvrouw zei dat ik mijn baby teveel prikkels gaf en ze maar meer bij mij moest nemen of in draagzak. En als ze 's nachts niet sliep moest ik ze maar op mij laten slapen. Ze zei dat het beter was zo min mogelijk op stap te gaan of bezoek te ontvangen 🤯
Dit allemaal ook gedaan maar mijn baby bleef onrustig en ik had steeds gevoel dat er iets niet klopte ! En nu uiteindelijk veel aangenamere baby door nieuwe melk
3 jaar geleden
Reactie op Floor_
Miriam, dankjewel voor je antwoord. Nadat ik van de osteopaat kwam, ben in ...
Als er echt een koemelkeiwitallergie is dan krijg je in België van kinderarts een attest voor terugbetaling
3 jaar geleden
Reactie op Leen_roelandt
Altijd luisteren naar je buikgevoel!
Ik had ook van in het begin een gevoe ...
Ooh amai. Pittig.
Veranderen van pap zonder overleg ga ik ook niet meer doen. Voelt niet helemaal juist. Binnenkort moeten de voor de reflux naar de kinderarts, ik hoop dat hij wel mee is in mijn verhaal.
3 jaar geleden
Reactie op Floor_
Jitske, en hoe was de eczeem in het begin? Bij ons valt het op zich wel mee ...
In het begin waren het alleen wat vlekken, die kwamen en gingen weer, daarna werden het bultjes, wat leek op babyacne, uiteindelijk werd het zo erg dat haar hele gezicht kapot ging van het eczeem! Op de foto was het hele begin, hier viel het nog reuze mee!