34 Reacties
3 jaar geleden
Ik heb deze kolfbh waardoor je je handen vrij hebt tijdens het kolven:
https://www.babypark.nl/medela-easy-expression-bustier.html?color=31&maat=1472&gclid=EAIaIQobChMIzuOv-bHI-QIVL5BoCR1ANwJqEAQYASABEgKcnvD_BwE
Je kunt eventueel ook een oude sportbh pakken en gaatjes ter hoogte van je tepels knippen. Dan maak je je eigen kolf bh :)
3 jaar geleden
Hi hi 😊,
Powerkolven en een kolf bh's daar heb ik profijt van. Daarnaast heb ik ook gehoord geen 6 uur tussen kolven sessies. Dit helpt ook.
En heb een mooi kolfschema gevonden bij de verlosmoeder op haar YouTube kanaal.
https://youtube.com/channel/UCKuK1AILMLI2-44OFSc5KEA
3 jaar geleden
Niet gaan kolven voor een voorraadje! Gebruik de haakaa een paar keer per dag aan je ene borst terwijl de baby aan je andere borst drinkt en je hebt zo een voeding bij elkaar gespaard. Dit verhoogt ook je productie niet!! Echt een uitkomst.
Hier een linkje van bol.com: https://www.bol.com/nl/p/byer-hoogwaardige-siliconen-borstkolf-120ml-stopper-deksel-handmatig-kolfapparaat-100-bpa-vrij/9300000009435485?referrer=socialshare_pdp_androidapp
En via YouTube kun je makkelijk instructiefilmpjes vinden.
3 jaar geleden
Lactatie kundige raadde mij aan: afkolven na èlke voeding. En als je gekolfde melk geeft wel ook melk afkolven zodat je productie niet achteruit gaat.
En heeeeel veeeeeeeel drinken! Dit was de absolute houden tip. Ik heb de eerste drie dagen zeker 5L gedronken per dag.
Bij mij zag je met 4 a 5 dagen verschil ik ik kolf nu per dag zo’n 70-100cc voor m’n voorraad sinds een paar dagen. Vorige week contact met LK gehad.
3 jaar geleden
Ik gebruik zelf een vacuümkolf van Lansinoh (vergelijkbaar met haakaa). Ideaal! Bij elke voeding die ik thuis doe zet ik m erop. Ik spaar nu rond de 200ml per dag op, wat ik vervolgens invries. Ideaal, aangezien je het tijdens een voeding doet kost het niet veel meer extra tijd 👍🏻
3 jaar geleden
Reactie op RvEvdB
Ik gebruik zelf een vacuümkolf van Lansinoh (vergelijkbaar met haakaa). Ide ...
Hoe gebruik jij deze? Ik heb ook een haakaa maar kan deze eigenlijk alleen goed gebruiken als ik liggend voed. Als ik zit ligt mijn dochter er teveel tegenaan waardoor hij er steeds afgetikt wordt.
3 jaar geleden
Reactie op mmmb92
Hoe gebruik jij deze? Ik heb ook een haakaa maar kan deze eigenlijk alleen ...
Ik voed het meest in de Madonnahouding. En ze ligt meestal met haar hoofd hoger dan haar beentjes, dus heb dan wat meer ruimte. Bij mij heeft ze ook de neiging om te trappelen, maar merk dat ze ook rustiger drinkt als ik haar voetjes vasthoud. Dus schopt ze ook minder tegen de kolf. Verder zit er een koord aan vast die je om je nek kan doen, zo blijft het best goed hangen en mors je geen melk mocht die loskomen!
3 jaar geleden
Reactie op mmmb92
Hoe gebruik jij deze? Ik heb ook een haakaa maar kan deze eigenlijk alleen ...
Als je de instructiefilmpjes op YouTube kijkt zie je dat je hem niet alleen in moet knijpen maar ook de bovenste rand om moet vouwen. Hierdoor heb je een sterker vacuüm en blijft het beter zitten als je baby er tegenaan schopt oid :)
3 jaar geleden
Reactie op MamaC_81
Als jullie kolven met zo'n hand kolf, en je kindje drinkt uit 2 borsten, do ...
Ik deed het altijd al meteen bij de eerste borst en dan wisselde ik de kolf ook als de baby wisselde. Er zit dan zeker nog genoeg in je borst hoor. In principe vangt de haakaa alleen de melk op die je lekt.
3 jaar geleden
Ik gebruik ook een Haakaa (paar keer per week tijdens de eerste twee voedingen: voeding 1 één borst, voeding 2 de andere, terwijl de kleine dan dus aan de andere borst drinkt). Bij mij kolft hij echt wel wat melk af en is het daarmee meer dan alleen een opvangbak. Komt echt een straal uitgespoten… Hij krijgt er zonder moeite per kant een milliliter of 60 uit.
3 jaar geleden
Reactie op Zeytjem
Heel vermoeiend maar tussen 2-4 uur snachts gaan kolven, dan is je producti ...
Ah vandaar dat ik afgelopen nacht om 2.30uur wakker werd met pijn in mijn borsten 🙄
Het was zo erg dat ik er uit ben gegaan om te kolven. En inderdaad vanmorgen alsnog weer volle borsten