9 Reacties
3 jaar geleden
Sokken aan 😅 Ze heeft hier elke nacht sokken aan en ze heeft het niet te warm. Ik let eerder op haar hoofd met warmtestuwing. Als ze een lange rit maakt in de auto, met haar capuchon nog op, verwarming aan en een voetenzak, dan is ze echt oververhit en zweterig bij aankomst. Dus haar hoofdje vrij in bed, geen muts (maar wie doet dat nog?) of knuffeltjes of dingen bij haar hoofd. Als ze soms bij ons in bed belandt en ze ligt in het kuiltje van m'n oksel met haar hoofd, dan gaat ze helemaal zweten bijvoorbeeld :)
3 jaar geleden
Mijn baby (categorie zweetnek) slaapt in een spreidbroekje waar sokjes aan vast zitten. Uit hygiëne heeft ze zelfs sokken aan en daarover dus de sokken van het spreidbroekje (kan het niet wassen). Gaat prima. (Draagt verder 2,5 tog slaapzak, romper, pyjama en dun dekentje, met 17/18 graden).
3 jaar geleden
Baby's hebben hier opzich geen last van. De warmte moet ergens kwijt kunnen. Wij volwassenen slapen ook niet met sokken, dus persoonlijk zou het je baby ook niet aanleren.
Afgelopen nacht vergaten wij de sokken bij mijn zoon af te doen. Dat was een wilde nacht, tot we merkten dat hij nog zijn sokken aanhad. Hij sliep pas goed toen we deze uitdeden.
3 jaar geleden
Ons baby’tje heeft vaak koude handen en voeten. Hij is wel gewoon warm genoeg gekleed enz. Ons is verteld dat als een baby energie nodig heeft ze dat uit de warmte van de handen en voeten halen. Daar kan ik wel inkomen. Onze man die heeft een hele tijd te weinig kunnen drinken en is daardoor nog niet op gewicht
3 jaar geleden
Wat een verschil!! Onze dochter (bijna 7 maanden) ligt ook in de 4 seizoenen slaapzak van Puckababy en uiteraard momenteel de winter-variant. Ze heeft dan alleen een romper met lange mouwen aan + juist wel sokjes, that’s it. En geen laken of deken of wat dan ook, puur in die slaapzak op de matras. Meer moet ook echt niet, dan zweet ze het bed uit.
3 jaar geleden
Reactie op MizznancS
Baby's hebben hier opzich geen last van. De warmte moet ergens kwijt kunnen ...
Dat vraag ik me dus af.. en er zijn zeker volwassen die met sokken aan slapen haha 🙋🏼♀️
Heb zelf altijd hele koude handel en voeten en zonder sokken aan in bed is het heel onprettig. Overigens alleen in de winter hoor 😅
3 jaar geleden
Het is overigens wel 14-16 graden op onze slaapkamer, misschien nog wel even handig om erbij te zetten.
En dank jullie wel voor jullie ervaringen en tips! We gaan toch weer sokjes aan doen en dan eens kijken wat het met zijn slaap doet 🙏🏻
3 jaar geleden
Reactie op Manonneke_db
Dat vraag ik me dus af.. en er zijn zeker volwassen die met sokken aan slap ...
Haha ik heb in de winter ook ijskoude voeten en kan zo echt niet slapen dus heb zelf ook sokken aan.
Ik deed mijn dochtertje ook heel lang sokjes aan hoor, ben hier recent mee gestopt. Heb niet de indruk dat het voor haar verschil maakt, ze heeft gewoon warme voetjes.
Maar anyway, ik zou me niet direct zorgen maken om warmtestuwing als het 14 tot 16 graden is in de kamer 😉 zou gewoon eens proberen hoe het gata met sokjes. Of je verschil merkt..