36 Reacties

4 jaar geleden

Ik zit hier ook over na te denken! Mijn vriend heeft best een grote familie en als iedereen daarvan op kraamvisite moet komen…. Zo lang mee bezig. Liever iedereen gewoon tegelijkertijd dan op een kraam feestje. Maar ik lees graag de voor en nadelen van iemand anders mee

4 jaar geleden

Hier in België is het wel meer de gewoonte om een babyborrel te geven. Ik wou een babyborrel, mijn vriend niet. Dat wordt vaak gedaan in een ongezellig zaaltje, en dat wou hij niet. Compromis is dat we de zaterdag een feestje geven in de tuin voor onze vrienden, de volgende dag komt alle familie. Zo hebben we 2 babyborrels op een weekend, thuis. Ik zag het niet zitten om ieder weekend 1 of 2 dagen te moeten thuisblijven omdat iemand zou langskomen voor de baby.

4 jaar geleden

Heb het meegemaakt als bezoeker, zon kraamfeest. Ik kies voor apart kraambezoek. Vind het persoonlijk fijn om gewoon de tijd te hebben voor iedereen en het zelf een beetje in de hand te hebben! Daarnaast lijkt mij zo’n kraamfeest heel intens voor ons als kersverse moeders! Ik ga het ook voor het eerst meemaken, dus dit is vooral vanuit het perspectief dat ik dit zelf heb gezien bij een vriendin! Dus ik ben zelf geen voorstander, maar ik ben ook geen voorstander van een uitgebreide babyshower oid. Vind het leuk om met mijn beste vriendjes en familie te borrelen en/of lunchen, maar meer dan dat hoeft van mij niet. Ik ben dus misschien ook niet de goede partij om de voordelen te noemen haha! Doe vooral waar jij je goed bij voelt, als dit bij jullie past, zeker doen!

4 jaar geleden

Ik ben wel is op een kraamfeest geweest en was zo druk dat ik de baby niet eens heb gezien.,

4 jaar geleden

Ik vind zelf een kraamfeest ideaal als je veel mensen kent, grote familie, veel collega:s etc..en geen zin hebt in eindeloos kraambezoek.. De mensen met wie ik echt close ben, komen op kraamvisite en dan heb ik de tijd. Voor de grote meute, een kraamfeest, en als die de baby dan niet echt zien, interesseert mij niet echt hahahaha, de baby is er niet als entertaining voor de ander. Het kraamfeest plande ik de vorige keer 6 weken na de geboorte, ook omdat de zomervakantie toen voorbij was , en iedereen weer thuis was. en op het kraamfeest ging de baby niet van arm naar arm, alleen bekende voor de baby, en bij ons in de draagzak. Ik heb er enorm van genoten!

4 jaar geleden

Reactie op MamavanSimon

Ik vind zelf een kraamfeest ideaal als je veel mensen kent, grote familie, ...
Dit dus! Mijn vriendinnen wil ik graag gewoon op kraamvisite hebben maar de rest van de familie zoals ooms, tantes, neven en nichten (en m’n vriend heeft er nogal wat) dan graag een kraam feest, waarbij kleine meid idd lekker bij mij in een draag doek zit

4 jaar geleden

En wij maakten het onszelf makkelijk door een aantal mensen te vragen, die goed konden bakken, om een taartje mee te nemen, zo hadden we zelf minder werk, en een heerlijk taartenbuffet.

4 jaar geleden

Doen! Wij geven ook een babyborrel, zo'n 6 weken na de bevalling. Geen stress van bezoek, geen baby die van arm tot arm gaat. Geen overprikkelde baby... zalig! Wij doen trouwens dit jaar die van onze middelste (bijna 4jaar) en die van de baby nu samen vieren. Mia heeft nog geen babyborrel gehad omdat ik zo ziek was na de bevalling en erna kwam 2 jaar corona... dus doen we het nu samen 😀 super leuk!

VRIEND

4 jaar geleden

Jaaa team Kraamfeest!!!🙋‍♀️ Bij mijn dochter toentertijd gedaan en nu doen we het weer. Mensen waarmee je echt close bent die spreek je toch wel en kun je altijd apart uitnodigen. Maar die druk van elke dag bezoek krijgen, of elke dag vragen krijgen wanneer mensen kunnen komen, is eraf. Echt fijn. Ik ben 7 juli uitgerekend dus qua datum wordt het even zoeken, ivm zomervakantie. Maar we gaan ervoor! Baby lekker in de wagen of draagzak zodat niet iedereen hem hoeft vast te houden. Dat is m.i. namelijk vooral leuk voor de visite en niet voor de baby zelf😇 Wat ik ook ècht een voordeel vond is dat niet iedereen je als kraamvrouw op je kwetsbaarst ziet. Je hebt de eerste weken even de tijd om weer tot jezelf te komen, zonder steeds mensen om je heen.

4 jaar geleden

1 keer op kraam feest geweest en gelijk gezegd dit zou ik nooit doen. Cadeaus achter laten op grote tafel. Onpersoonlijk en de baby die je toch wilt bezoeken niet eens gezien omdat er telkens 15 man boven de kinderwagen stonden. Later kregen we een appje, met bedankt voor het cadeau en jammer dat we elkaar niet gesproken hebben. Kraamvisite vind ik persoonlijker en kan je ook zo plannen als ie wilt.

4 jaar geleden

Reactie op M_1986

1 keer op kraam feest geweest en gelijk gezegd dit zou ik nooit doen. Cade ...
Dit klinkt idd niet leuk, mis moet je een kraamfeest ook niet te massaal maken, want zo klinkt dit wel. Maar dat is net als met een bruiloft, soms is de sfeer echt onpersoonlijk of saai, en soms is het heerlijk..

4 jaar geleden

Ik ga het gewoon doen! Ik heb geen zin om jan en alleman omste beurt in mn huis te hebben. Familie en dichte vrienden mogen uiteraard eerder komen en apart van elkaar, maar de andere vrienden/familie die net iets verder staan gewoon lekker gezamelijk. Zelf woon ik in een appartement en zoveel vrienden hebben we niet dus ik kom denk uit met de babyborrel op max 20 man als echt iedereen komt. Lijkt me ideaal om er in 1 klap vanaf te zijn ipv elke dag leuk te moeten doen als je er net even geen zin in heb.😝 Ik begrijp ook van hieronder dat niet iedereen hier over te spreken is , maar uit mijn persepektief wil ik ook niet dat mijn dochter elke dag in andere armen ligt. Vandaar dus ook die baby borrel.

4 jaar geleden

Bedankt voor al jullie reacties 💖! Ik denk dat we voor een kraamfeest gaan en de mensen die dichtbij staan komen toch al eerder op visite zoals naaste familie en beste vrienden. Zie het gewoon niet zitten om iedere avond en ieder weekend visite te hebben na de bevalling waar je rekening mee moet houden, of mensen die te lang blijven plakken. Ook vind ik het een goed idee om de baby in een draagzak te hebben en zo langs iedereen te gaan, zodat niet iedereen haar hoeft vast te houden 😊.

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op C1993R1991

Bedankt voor al jullie reacties 💖! Ik denk dat we voor een kraamfeest gaan ...
Vind ik hele begrijpelijke punten die je noemt. En voor de een is dat een voordeel, voor de ander een nadeel. Gewoon kijken wat bij jullie past!

4 jaar geleden

Reactie op MamavanSimon

Dit klinkt idd niet leuk, mis moet je een kraamfeest ook niet te massaal ma ...
Er was maximaal 30 man... Maar gewoon het onpersoonlijke, niet mijn ding. Vind het leuk een cadeau te geven waarna mensen het ook in bijzijn uitpakken. Ik ben ook niet van de baby shower en gender reveal feestjes. Dus dat zal er ook wel mee te maken hebben 😅🙈

4 jaar geleden

Ik heb wel eens kraamfeest gehad en ik vond het heel onpersoonlijk. Alsof ze het cadeau wel graag willen, maar geen zin hebben in een gesprek met je. Dus dan maar een borrel, heb je lekker veel cadeaus met weinig moeite. De baby ook maar even gezien. Zelf doe ik dus gewoon kraambezoek. Vond het echt leuk iedereen te spreken! Tip is wel om bijvoorbeeld 3 tijdstippen per week als optie te hebben en verder tijd voor jezelf. Zo spreid je het wat uit.

4 jaar geleden

Ik vraag me bij een kraamfeest altijd af voor wie je het doet? Die mensen die je toch niet belangrijk genoeg vind om even persoonlijk te spreken, waarom verlang je wel van hun om langs te komen om een cadeau af te gooien? Door heel de Corona, en misschien ook wel door het moederschap (het wordt de tweede) ben ik zo klaar met aandacht besteden aan mensen die je eigenlijk niet leuk genoeg vind om écht in je leven te hebben. Voelt allemaal zo voor de bühne en de socials 😅 Ik heb liever dan een feest met m’n beste vrienden als ik me weer fit genoeg voel, en eindelijk weer n goeie borrel kan pakken;) die verre neef of kennis kan me persoonlijk niet zo boeien;)

4 jaar geleden

Ik heb persoonlijk ook intens genoten van de kraamvisite, we stuurden de mensen waarvan wij vonden dat ze persoonlijk mochten weten dat de kleine geboren was een kaartje en niet iedereen is op kraamvisite geweest, maar wél de belangrijkste voor ons. Ging heel natuurlijk, de allerbelangrijksten eerst en de mensen die ietsje verder stonden kwamen vanzelf n aantal weken later. Soms zelfs nog maanden later, maar dan was het juist weer gezellig, ook al is de baby dan geen newborn meer

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op ldrivewood

Ik vraag me bij een kraamfeest altijd af voor wie je het doet? Die mensen d ...
Dat heb ik dus juist met kraamvisite, dat ik echt denk van… voor wie is dit precies leuk? Ik geloof dat ik gewoon niet zo’n sociaal persoon ben. Daar kan ik zelf prima mee leven overigens, maar op het moment dat er dan een baby komt dan willen ineens allemaal mensen iets van je en in je buurt komen enzo en ik krijg daar dus echt de kriebels van🫢 Krijg je ineens mensen over de vloer die je normaal eigenlijk ook nooit ziet. Dat is juist het moment dat ik dat helemaal niet wil. Maar het wordt toch -soort van- van je verwacht dat die verre neef, kennis, collega, buurvrouw met gillende kinderen ook welkom is om de baby te bekijken (en vast te houden en te vragen hoeveel hechtingen je kreeg enzo). Vreselijk idee vind ik dat😅 Van mij hoeven ze eigenlijk helemaal niet te komen, maar dat is blijkbaar toch iets wat in NL niet helemaal geaccepteerd is.. zeggen dat je niet aan kraamvisite doet. Hoe dan ook, ik denk dus echt dat het ligt aan hoe je zelf bent als kraamvrouw en hoe groot en hoe hecht je sociale kring is.

4 jaar geleden

Wij kiezen voor een kraamborrel. Ik zag de lijst met mensen die we een kaartje sturen en ik vrees dat we dan in December nog niet klaar zijn als we kraambezoek doen 😅. Wij doen in de ochtend de doop en daarna de kraamborrel. We hebben een locatie afgehuurd die alles regelen dus geen rommel en elke dag je huis op orde hebben. Lijkt mij heel fijn voor ons en de kleine meid 🥰. En vrienden en familie die dichtbij staan komen toch wel langs denk ik dan 🤷‍♀️.