30 Reacties

3 jaar geleden

Heb ik al gedaan word met 33 weken bezorgd, dan hoef ik er niet meer aan te denken!

3 jaar geleden

Oppassen dat je niet te laat bent. Je moet het een x aantal weken voor de uitgerekende datum aangevraagd hebben (of iig gemeld hebben bij je verzekeraar dat je zwanger bent).

3 jaar geleden

Met 11 weken al aangevraagd😂 ik hou van dingen op tijd aanvragen en maar gedaan te hebben 😁

3 jaar geleden

Heb ik in begin al gedaan (Menzis) gewoon online. Word dan is de 6de maand thuisgestuurd.

3 jaar geleden

Ik heb het met 11 of 12 weken aangevraagd en het word rond week 27 bezorgd

3 jaar geleden

Reactie op Kleine86

Heb ik in begin al gedaan (Menzis) gewoon online. Word dan is de 6de maand ...
Ja ik precies zo. Ook Menzis.

3 jaar geleden

Krijgen jullie m allemaal gratis? Bij Interpolis kost het kraampakket bijna 30 euro. Vraag mij af of t dat waard is.

3 jaar geleden

Reactie op _BabyJuli22_

Krijgen jullie m allemaal gratis? Bij Interpolis kost het kraampakket bijna ...
Ik zit bij cz en bij mij was hij gratis. Je kunt kijken als je het allemaal los moet kopen wat dat kost.

3 jaar geleden

Reactie op _BabyJuli22_

Menzis is hij gratis

3 jaar geleden

Het ligt er aan hoe je verzekerd bent. Bij mij is het pakket gratis bij CZ. Als je thuis bevalt hebt je wel bijna alles nodig uit je pakket. Voor een ziekenhuis bevalling heb je een groot deel niet nodig maar eigenlijk zou je het wel in huis moeten hebben mocht je om de een of andere reden het ziekenhuis niet redden als dat je bedoeling is.

3 jaar geleden

Ik zit bij DSW en heb hem ook gratis kunnen aanvragen. Hij werd bij mij een week later al bezorgd

3 jaar geleden

Was nog geen 12 weken en had hem aangevraagd week later was die bezorgt dan ben je er maar vanaf.

3 jaar geleden

Hmz, dan ligt dat aan Interpolis denk ik. Ik heb bijna t hoogste pakket. En het staat in de planning om in t ziekenhuis te bevallen 😄 Ik ga t eens uitzoeken wat ik echt nodig heb. Binnenkort n gesprek met kraamzorg dus zij weten dat vast ook. Bedankt allemaal voor de reactie.

3 jaar geleden

Ik vraag er dit keer geen een aan haha! Bij mijn eerste nog 4 dagen in het ziekenhuis gelegen en uit eindelijk een paar kraamverbandjes en een paar matjes gebruikt. Dus heb alles nog en kraamverband en matjes kan je zo bij de Etos/Kruidvat kopen.

3 jaar geleden

Reactie op _BabyJuli22_

Ik ben in het ziekenhuis bevallen en heb bijna niks gebruikt. Ik gebruik dus nog de spullen uit mijn eerste pakket. Vind het het zeker niet waard om er nog een te kopen.

3 jaar geleden

Reactie op _BabyJuli22_

Ik wou dat ook niet doen, vorige kraampakket niet eens alles gebruikt dus vind het zonde. In overleg met de verloskundige die je na de bevalling helpt (ook al beval je in het ziekenhuis) overlegd wat ze wil dat ik in huis heb om toch een beetje de kosten te drukken

3 jaar geleden

Reactie op LiLi319

Ik vraag er dit keer geen een aan haha! Bij mijn eerste nog 4 dagen in het ...
Wellicht ten overvloede.. maar vergeet dan niet te melden dat je zwanger bent anders kunnen ze moeilijk gaan doen over andere vergoedingen.

3 jaar geleden

Reactie op _BabyJuli22_

Als je thuis bevalt heb je hem echt wel nodig! Bij de meeste verzekeraars is hij idd gratis maar helaas niet overal.

3 jaar geleden

Heads up voor 'groene moeders': Ik heb aanvullende verzekering via VGZ waardoor kraampakket wordt vergoed. Maar: ik wilde een duurzaam kraampakket. Die is duurder, dus moest de meerwaarde zelf betalen (24 euro). Ik weet niet of er verzekeringen zijn die wel het volledige duurzame kraampakket vergoeden. Zo niet, wees dus voorbereid op extra kosten!

3 jaar geleden

Reactie op Noâh

Heads up voor 'groene moeders': Ik heb aanvullende verzekering via VGZ waar ...
wat een goede tip! ik wist niet dat dat kon, kun je je factuur gewoon bij de verzekering indienen?