27 Reacties

3 jaar geleden

Ohh jeetje, is dit toevallig ook het geval bij Etos voeding?

3 jaar geleden

Onlangs de aflevering van de keuringsdienst van waarde gekeken over kunstvoeding. In tegenstelling tot wat vaak beweerd wordt zit er geen verschil tussen de verschillende merken kunstvoeding. Lijkt me dus dat het niet zou moeten kunnen wat het CB zegt. Wel is het zo dat als je meer water toevoegd je het maagje vult met water ipv voeding en ze dus sneller weer honger hebben. Zou zomaar kunnen dat er een fles af kan als je grotere flessen heeft? Waardoor je onderaan de streep niet meer voeding geeft maar wel op de juiste dikte waardoor het beter vult en meer tegelijk waardoor ze langer vol zit. Wellicht werkt dat?
Van Asten- banner web baby - prijzenspektakel

3 jaar geleden

Ik volg even. Wij gebruiken ook kruidvat. Ons zoontje van nu 3 weken drinkt 7 of 8 flessen per dag, gemiddeld drinkt hij tussen de 100 ml en 130 ml per keer. Ook erg veel dus. Ons eerste zoontje dronk ook zo veel en kreeg ook kruidvat.. dus ben wel benieuwd naar andere ervaringen. Ik heb het namelijk vaker gehoord, dat kruidvat voeding minder zou vullen.

3 jaar geleden

Ik geef ook alleen kunstvoeding en mijn zoontje nu van 3 weken krijgt nog geen eens 100ml per fles weg. Ene keer 60 andere keer wel 100ml en alles daartussen. Wij gebruiken nu etos, bij onze eerste zoon heb ik eerst paar weken bv gegeven en daarna volledige kunstvoeding, hij was ook altijd gulzig en had zijn fles zo leeg. Volgens keuringsdienst van waarde zijn alle voedingen in de basis hetzelfde omdat dit wettelijk zo moet. K weet ook niet of mijn jongste nu ook zo anders zou gaan drinken op de kruidvat.. Ga het natuurlijk niet proberen 😅

3 jaar geleden

Mijn zoontje krijgt ook kruidvat voeding. En hij vraagt ook sneller soms is het om de uur of 1.5 soms om de 3/4 uur. Hij krijgt nu 90cc ondat die wat kleiner is.. maar hij vraagt wel steeds meer. Soms is het 100/120 maar soms is het maar 50. Ik vind dat die ook best wel veel vraagt. En soms verhogen we het wel.. maar hij blijft komen. Consultatiebureau weet dit ook. Maar veel advies zeggen ze niet erover alleen verhoog het miss komt die wat later op verzoek.

3 jaar geleden

Mijn zoontje drinkt ook kruidvat voeding. Begin dronk hij 30 met moeite. Toen hebben we een grotere speen voor de fles gepakt, nu drinkt hij veel beter. Alleen hij kan ook zo 120 ml weg drinken en om nog meer vragen. Soms is het maar 60 en na 2 uur vraagt ie weer, soms drinkt hij al 120 of meer en vraagt na uurtje nog iets meer… soms weet ik het ook niet en geef ik als die ernaar vraagt Soms vragen ze meer en soms minder. Ligt er maar net aan per dag. Maar herken mij wel in jouw situatie en wil ook niet zomaar overstappen naar een andere merk, vanwege de krampjes. Elke voeding is hetzelfde volgens keuringsdienst..

3 jaar geleden

Reactie op 1986FMM

Onlangs de aflevering van de keuringsdienst van waarde gekeken over kunstvo ...
Toevallig vandaag geprobeerd. Echter had ze 150 cc op en had ze twee uur later weer honger🙈

3 jaar geleden

Reactie op Xmies

Ik volg even. Wij gebruiken ook kruidvat. Ons zoontje van nu 3 weken drinkt ...
Ja bij mij gaf der verloskundige het aan. Alle vitaminen en dergelijk zitten er in en zijn hetzelfde als Bv nutrilon. Ligt misschien aan andere vulstoffen?

3 jaar geleden

Reactie op M88Z22

Toevallig vandaag geprobeerd. Echter had ze 150 cc op en had ze twee uur la ...
Aii dat is jammer! Al johannesbroodpitmeel geprobeerd? Zelf nooit nodig gehad maar hoor dat ze dat vaak toevoegen aan voeding bij hongerige kindjes.

3 jaar geleden

Reactie op 1986FMM

Aii dat is jammer! Al johannesbroodpitmeel geprobeerd? Zelf nooit nodig geh ...
Nee nog niet geprobeerd, ik zal het even gaan overleggen met cb. Kijken wat hun zeggen. Anders zou ik dit indd kunnen proberen!! Thanks voor de tip. Ben dus alleen bang dat ik haar dan echt ga overvoeden. Daar maak ik me een beetje zorgen om. Aan de andere kant, tja als ze het nodig heeft, heeft ze het nodig. Gaat er wel weer af als ze ooit gaat lopen. Maar laat haar voorlopig nog maar even lekker “klein” 😊
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

3 jaar geleden

Is het niet misschien alleen de zuigbehoefte? Ipv echt honger? Ik geef ook wel eens even nog het speentje na de voeding. Als het echt honger is trapt ze hier niet in de speen en blijft ze onrustig.

3 jaar geleden

Reactie op Mama1992

Is het niet misschien alleen de zuigbehoefte? Ipv echt honger? Ik geef ook ...
Ze heeft indd heel veel zuigbehoefte, maar laat zich niet foppen met een speen als ze honger heeft ;)

3 jaar geleden

Wij gaven Jumbo huismerk. Vandaag toch over gestapt. Niet zo zeer om het honger gevoel maar om combinatie van factoren. Niet meer willen liggen naar fles, wel wegleggen en dan spugen. Heel onrustig in gezichtje. Ons is verteld dat een baby in principe met 10 cc per dag omhoog mag. Dus 90 cc met 9 dagen. Vanwege zijn lage geboortegewicht mochten hij dus gisteren zeg maar 90 cc. Hij zat er qua vraag alleen 1 dag voor en dat was geen probleem. Alleen de laatste 3 dagen ging hij steeds minder drinken (richting 60/70 cc, soms maar 35). Maar vroeg wel om de 2 a 3 uur. Bleef onrustig tijdens wegleggen. Spugen en krampjes. Wel veel plas luiers, weinig poep luiers. Na weer een troosteloze ochtend/ middag is mijn vriend vanmiddag naar de winkel gereden en hebben we hero baby nutrasense gehaald. Nu 3 voedingen later hebben we een heel ander kind. Dus hopelijk geen toeval 🤞🤞🤞 Nu drinkt hij veel minder snel, kan gelijk een goede boer laten na flesje. Is rustiger in zijn gezicht en tijdens wegleggen slaapt hij gewoon door en hoef niet gelijk te spugen. Ook vanavond weer een goed poep luier gehad. Donderdag komt CB en ga ik nog wel even overleggen. Maar voor nu hoop ik dat het zo blijft.

3 jaar geleden

Wij hebben ook Kruidvat merk maar herken het niet. Ons zoontje is bijna 3 weken en drinkt 7-8 flessen van 100cc. Af en toe laat hij staan en drinkt ‘maar’ 80cc. De ene dag drinkt hij meer dan de andere dag, wij geven op verzoek en zien het wel.

3 jaar geleden

Reactie op Femmes

Wij hebben ook Kruidvat merk maar herken het niet. Ons zoontje is bijna 3 w ...
Ik herken dit ook niet. Ons dochtertje krijgt 6 flessen van 120cc. Ze weegt over de 4 kilo en komt om de 4 uurtjes. We voeden op verzoek. Onze kraamzorg zei in de kraamweek dat alle voeding even goed is.

3 jaar geleden

Reactie op M_1986

Wij gaven Jumbo huismerk. Vandaag toch over gestapt. Niet zo zeer om het h ...
Mag ik vragen welke Nutrasense je bent gaan geven? De gewone Nutrasense of de Comfort + ?

3 jaar geleden

Reactie op Beeck

Ik herken dit ook niet. Ons dochtertje krijgt 6 flessen van 120cc. Ze weegt ...
Mag ik vragen hoe oud je dochtertje is? zoontjelief is 3 weken en krijgt 7-8 x per dag 100cc

3 jaar geleden

Reactie op JJSearum

Mag ik vragen welke Nutrasense je bent gaan geven? De gewone Nutrasense of ...
Gewone nutrasense, die andere stond op dat dat alleen in overleg met arts of CB mocht.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

3 jaar geleden

Reactie op Xmies

Ik volg even. Wij gebruiken ook kruidvat. Ons zoontje van nu 3 weken drinkt ...
ik precies hetzelfde alleen bijna 5 weken. maar volgends consultatiebureau mag ze maar 90/100 terwijl ze zo veel honger heeft.

3 jaar geleden

Reactie op MommyQ

ik precies hetzelfde alleen bijna 5 weken. maar volgends consultatiebureau ...
Waarom? Ik snap die verschillende adviezen niet zo goed. De kraamzorg zei 10cc per dag ophogen. Dus zodra ze meer vragen dus dag 10 is 100 cc...