19 Reacties

2 jaar geleden

Wij hebben een zacht stuk gras genomen, ongeveer 50mm hoog. Vraag naar restpartijen bij bedrijven, dat scheelt een hoop geld :)

2 jaar geleden

Wij hebben ook kunstgras, maar houd er rekening mee dat als de zon er op staat (en het ook echt warm is) dat het kunstgras heel warm kan worden!

2 jaar geleden

Wij verkopen kunstgras, wij raden het niet aan met jonge kinderen. Kunstgras kan in de zomer heel heet worden. "De temperatuur boven kunstgras kan met dit warme weer oplopen tot wel 75 graden. Terwijl dat bij echt gras maar 30 tot 40 graden is." Ook is het vallen op kunstgras kan erg pijnlijk zijn, een schaafwond met verschijnselen van een eerstegraads brandwond. Overigens wordt door kunstgras je tuin ook warmer en het niet compleet onderhoudsvrij.

2 jaar geleden

Kunstgras is bij warm weer, bloedheet en super slecht voor de insecten.

2 jaar geleden

Wij hebben kunstgras ideaal.

2 jaar geleden

Mijn zoontje kroop toen hij 9 maanden was eventjes met korte broek op kunstgras bij vrienden in de tuin.. Meteen keihard huilen (omdat het zo hard is/prikt, denk ik) en hij is daarna 3 maanden bang geweest voor gras. Pas sinds een weekje durft hij weer over gras te kruipen. Dus voor hem echt geen succes 😅

2 jaar geleden

Maar er zijn vast allerlei soorten

2 jaar geleden

Reactie op Mrl1

Maar er zijn vast allerlei soorten
Wij hebben wel kunstgras uit het duurdere segment en is totaal niet hard. Onze baby kruipt er gewoon overheen.

2 jaar geleden

Wij hebben ook kunstgras in het duurdere segment en is super! Wordt bij ons niet warm (misschien ook omdat we een schaduwdoek hebben hangen, al bedekt die maar een deel) en is erg zacht

2 jaar geleden

Wij hebben ook duurder kunstgras (ik denk 4 x 3 en was rond de 1000 euro). Is super zacht en super blij mee! Vind het ook niet heel warm worden. Hebben dan wel een parasol staan met mooi weer als mijn zoontje erop speelt. Ik raad het echt aan!

2 jaar geleden

Reactie op Anoniem0201

Wij hebben ook kunstgras, maar houd er rekening mee dat als de zon er op st ...
Daarom hebben wij gewoon gras! Zeker voor de warme dagen!

2 jaar geleden

Reactie op Lilalo

Daarom hebben wij gewoon gras! Zeker voor de warme dagen!
Mijn moeder denkt dat gewoon gras dood gaat bij ons omdat de zon er pal op staat

2 jaar geleden

Reactie op SuzanvanKrimpen

Mijn moeder denkt dat gewoon gras dood gaat bij ons omdat de zon er pal op ...
Wij hebben 9 jaar gras gehad vol in de zon. En nu 3 jaar ook grotendeels gras pal op het zuiden. Echt de hele dag zon. Ja het wordt wel eens wat geel. Maar als het even regent is het zo weer groen.

2 jaar geleden

Is dat niet juist ideaal? Idd af en toe wat geel maar niet met dit soort zomers. Je kan het 1-2 jaar proberen?

2 jaar geleden

Ons gras ligt pal in de zon.. en ligt er altijd prachtig bij

2 jaar geleden

Reactie op Lilalo

Is dat niet juist ideaal? Idd af en toe wat geel maar niet met dit soort z ...
Ter aanvulling: bij ons liggen de tuinen noord-west. Hoor juist de klacht dat het moeilijk is om het gras mooi te houden vanwege veel schaduw. Bij ons lukt het redelijk maar meer zon zou helpen ;)

2 jaar geleden

Reactie op Lilalo

Ter aanvulling: bij ons liggen de tuinen noord-west. Hoor juist de klacht d ...
In principe is gras ook gek op de zon. Schaduwgras had in jullie geval een oplossing kunnen zijn.

2 jaar geleden

Heeft ook met onderhoud te maken.. als het super droog is, moet je een keertje sproeien! Regent het zoals nu, dan moet je het een keertje extra maaien.. Wij hebben tuin op het zuiden, echt gras.. idd beter voor natuur, hitte en diertjes zoals vele zeggen, maar wel iets meer onderhoud dan bij kunstgras. Wij hebben sowieso een parasol en een luifel voor de hete dagen.. Je moet doen wat voor jou fijn is.. en wellicht laten adviseren? Ik denk persoonlijk dat goede kunstgras duurder is dan een grasmat..

2 jaar geleden

Reactie op M_1986

In principe is gras ook gek op de zon. Schaduwgras had in jullie geval een ...
We hebben het door een tuinarchitect aangelegd dus zou kunnen dat dat er ligt! We zitten ook op zandgrond en dat helpt ook niet mee voor voeding gras. Alsnog heel erg blij mee. Ligt er nu 2 jaar en ziet er nog goed uit.