13 Reacties

3 jaar geleden

Helemaal met je eens Vind het echt NOT DONE Vind het alleen soms moeilijk om aan te geven als dit gebeurd Vind het echt ranzig en irriteer me er kapot aan

3 jaar geleden

Hier hetzelfde, vind het ook heel grof als mensen hier tegen in gaan of er geen begrip voor hebben want jullie zijn de ouders en hebben het te bepalen..

3 jaar geleden

Ik kom uit een gezin waar liefde wordt geuit in fysiek contact. Dus knuffels en kusjes ook op de mond. Ik een vrouw van 31 geef mijn moeder/vader/oma nog steeds een kusje op de mond als ik weg ga. Mijn man komt een uit gezin waar dit als raar en vies gezien wordt. Wij hebben dan ook de afspraak dat onze kindjes geen kus op de mond krijgen totdat ze dit zelf willen/doen. Mijn ouders zijn heel begripvol en zullen onze kindjes dus nooit zomaar een kus op de mond geven. Ik denk dat dit normaal of niet normaal gevonden wordt aan de hand van welke liefdsuiting je hebt. Echter zijn jullie de ouders en zullen je schoonouders daar absoluut respect voor moeten hebben. Zou zeker op mijn strepen staan.

3 jaar geleden

Reactie op Cathyy

Ik kom uit een gezin waar liefde wordt geuit in fysiek contact. Dus knuffel ...
Hier sluit ik mij bij aan, alleen is het bij ons andersom. Mijn man komt uit een gezin waarbij ze elkaar een kus geven op de mond en mijn gezin niet. Wij hebben dezelfde afspraak als Cathyy en hier kunnen mijn schoonouders zich gelukkig ook aan houden.

3 jaar geleden

Oe ik vind dit ook een lastige! Mijn man en ik komen beiden uit een gezin waar het normaal is om een kusje op de mond te geven en te krijgen en toch wil ik het bij onze dochter niet hebben. Het klinkt even onaardig maar ik vind mijn schoonmoeder echt een hele vieze vrouw en vind het super lastig om het hier met haar over te hebben. Ze is zelf nergens vies van... ik heb hier al eens een topic over geopend dus voor dat je een mening vormt en denkt: doe niet zo gemeen! Lees dan eerst dat topic maar eens 🫢

3 jaar geleden

Ik hou daar zelf ook niet zo van. Ik overlaad onze dochter met kusjes net als mijn partner, maar eigenlijk nagenoeg nooit op haar mond en zou het ook niet fijn vinden als anderen dat wel doen. Ik vind het bijvoorbeeld ook vervelend als anderen het toelaten dat ze haar handjes in hun mond stopt (of zelf dat doen om te ‘spelen’) of als ze hun vingers in de mond van onze dochter stoppen om bijvoorbeeld op te bijten.

3 jaar geleden

Reactie op DaniëlleL

Ik hou daar zelf ook niet zo van. Ik overlaad onze dochter met kusjes net a ...
Ah mijn familie kan dat ook 😓 Ik haat het echt dat de handjes / vingers van m'n zoontje soms in hun mond zitten. Ik snap dat m'n zoontje dat probeert, maar laat dat toch gewoon niet toe. En omgekeerd inderdaad ook, blijf met je vinger uit z'n mond 😳

3 jaar geleden

Wij geven ons eigen kins geeneens kusjes op de mond. De rest hoeft het helemaal niet te doen. Onhygiënisch

3 jaar geleden

Ik zag mijn man van mijn schoonmoeder (niet de vader van mij man😅) dit ook een keer doen bij onze oudste (3,5) destijds toen hij een paar maanden was. Thuis met m’n man besproken en hij vond dit ook niet fris/nodig. Zelf doen wij dit ook niet bij anderen en ook niet bij onze kinderen. Mijn man heeft zijn stiefvader er de eerstvolgende x op aangesproken. In 1e instantie reageerde hij een beetje verongelijkt, maar toen wij benadrukten dat wij dit zelf al niet doen bij ons zoontje, accepteerde hij het wel. Nooit meer voorgekomen🙂🙃

3 jaar geleden

Ik ben het met je eens. NOT DONE!

3 jaar geleden

Helemaal mee eens!

3 jaar geleden

Reactie op -Alicia-

Helemaal mee eens!
Doen het zelf trouwens ook niet. Vind het zo'n raar gevoel. Wang is voor familie (als ze wil), mond voor toekomstige partner 😆 over hoop ik heeeel wat jaar hahah

3 jaar geleden

Helemaal mee eens!