10 Reacties

3 jaar geleden

Ohja side note, deze zwangerschap heb ik last van zwangerschap diabetes.. geen idee of dit invloed kan hebben op je HB waardes ondanks ijzerinfuus??

3 jaar geleden

Ik heb deze zwangerschap ook extreem veel last van mijn lage ijzer. Heb al 3x infuus gehad de laatste was nu bijna 1 maand geleden en voel me nogsteeds zo moe. Maandag gaan ze weer prikken ik ben echt benieuwd wat eruit gaat komen

3 jaar geleden

Mijn ijzer was ook aan de lage kant en ipv de pillen en bruistabletten te gebruiken die ik voorgeschreven kreeg heb ik ijzertabletten van vitakruid gebruikt. In twee weken tijd is mijn hb van 5,9 gestegen naar 7. Zelfs de verloskundige was enorm onder de indruk gisteren tijdens mijn controle. Ze gaf aan wel vaker positieve verhalen te hebben gehoord over die ijzertabletten. Misschien toch proberen

3 jaar geleden

Reactie op GNE2022

Mijn ijzer was ook aan de lage kant en ipv de pillen en bruistabletten te g ...
Hey welke tabletten zijn dat als ik vragen mag? Ga ze dan meteen bestellen

3 jaar geleden

Reactie op Mommyof3

Hey welke tabletten zijn dat als ik vragen mag? Ga ze dan meteen bestellen
Deze is het. Om de dag 1 tot 3 tabletten is het advies. Ik neem er om de dag 3 in en dat vlak voor het slapengaan. Mijn vk vond het overigens wel iets hebben dat ik ze voor het slapengaan innam. Je eet en drinkt daarna eigenlijk niets meer urenlang dus je lichaam heeft in ruststand alle ruimte om het op te nemen! Heeft bij mij iig enorm geholpen in zeer korte tijd. Na twee keer innemen voelde ik mij al gelijk beter! Is zeker het proberen waard

3 jaar geleden

Reactie op GNE2022

Deze is het. Om de dag 1 tot 3 tabletten is het advies. Ik neem er om de da ...
Kon je door deze tabletten ook moeilijker naar toilet of was daar geen sprake van?

3 jaar geleden

Reactie op Mommyof3

Kon je door deze tabletten ook moeilijker naar toilet of was daar geen spra ...
Nee helemaal geen last van gehad! Het kleurt wel donker maar verder geen bijwerkingen gehad. Ook geen nare maagpijn en/of misselijkheid van gekregen!

3 jaar geleden

Reactie op GNE2022

Nee helemaal geen last van gehad! Het kleurt wel donker maar verder geen bi ...
Top dankjewel ga ze morgen bestellen

3 jaar geleden

Is er bij jou ook gekeken naar vitamine b12 en foliumzuur? Als je daar een ernstig tekort van hebt kan je lichaam ook problemen hebben met de opname van ijzer. Het ijzerinfuus komt dan wel in je bloed maar je lichaam mist de stoffen om het om te zetten in de rode bloedcellen. Hierdoor zie je dus geen stijging in je Hb.

3 jaar geleden

Is er bij jou ook gekeken naar vitamine b12 en foliumzuur? Als je daar een ...
Ja hier beide last van! Ook vitamine D zwaar te kort.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.