35 Reacties

2 jaar geleden
Ik weet haar lengte zo niet, maar hier is ze net de 7 kg voorbij! Gewoon een klein, gezond meisje. Met lekkere spekbeentjes en een bol buikje. Ze heeft in het begin wat minder gegroeid maar heeft dit de afgelopen weken ingehaald en dus echt een lijntje volgt ze nu niet, daar gaat ze dwars doorheen. Maar zolang jouw dochter haar lijntje volgt, is er niks aan de hand!
Ik ben blij dat ik niet zo hoef te sjouwen met een grote baby 😝

2 jaar geleden
Ons meisje is ook 8 maanden en nu 67.5 cm en 7.3 kg. Ze was al wat kleiner bij de geboorte, maar dat was ook logisch (met 37 weken geboren). Maar ze eet, drinkt en ontwikkelt zich helemaal goed! Echt een super vrolijk en lief meisje 🥰 Elk kindje heeft z’n eigen curve. Laat je niet gek maken, het is toch nooit goed 😘

2 jaar geleden
Wij zijn met een jongen van toen 7 maanden bij het cb geweest, mochten een keer extra komen wegen. Woog toen 8 kg en 70 cm lang. Jongens over het algemeen gemiddeld gezien wat groter volgens mij, dus lijkt me bij jouw dochtertje geen laag gewicht ofzo toch?

2 jaar geleden
Volgens mij heeft ze een prima lengte en gewicht hoor! Als je kijkt naar het schema van ouders van nu, zijn kindjes van 8 maanden gemiddeld 69,7 cm en 7,9 kilo. Maar dit is een gemiddelde, het belangrijkste is dat jouw kindje haar eigen lijn volgt :) onze dochter doet dat ook. Zij is nog geen 8 maanden, maar ik verwacht dat ze nu rond de 68 cm is. Mijn man en ik zijn allebei ook niet zo groot, dus ook niet gek dat onze dochter iets kleiner is.

2 jaar geleden
Mijn dochter van 8 maanden is 62 cm en 5,5kg 🙈 wel dysmatuur geboren. Ze zit nu op de -3 lijn qua groei en gewicht

2 jaar geleden
Volgens mij is 69 cm keurig gemiddeld. En wat dan nog? Je hebt kleine en grote kinderen, hierdoor krijg je juist een gemiddelde.
Mijn dochter was met 8 maanden 69 cm en 9,1 kg. Zwaarder als gemiddeld dus.
En die opmerkingen van anderen zul je altijd blijven houden.
Mijn oudste zat altijd aan de bovenlijn. Ze is nu 9 jaar en 155 cm bij 31 kilo. Te lang en te dun. Hoeveel opmerkingen ik daar wel niet over krijg. 🙄
Mijn middelste heeft onwijs mooie blauwe ogen. Daar krijg ik ook heel veel opmerkingen over.
Na mijn idee is het soms ook een vorm van contact zoeken vanuit sommige mensen en dan zeggen ze dingen die moeders soms wat onzeker kunnen maken. Niet handig van ze

VRIEND
2 jaar geleden
Dochter van 8 maanden, 69 cm en 7,6kg. Is laatste maand wel iets gedaald op de groeicurve (1 lijntje naar beneden), maar cb gaf aan dat dit niet gek is omdat ik volledig bv geef en ze hapjes nog niet altijd even goed eet. Zo lang ze niet afvalt en vooral genoeg plasluiers houdt was het goed volgens cb. (Neemt niet weg dat ik me soms toch onzeker hierover voel). Iedereen groeit anders en kan ook echt wel afwijken van de groeilijnen :).

2 jaar geleden
Klein?!! Volgens mij is dat gewoon prima binnen de groeicurve hoor 😅.
Onze dochter is bijna 9 maanden, nog geen 65 cm en nog geen 7 kg.. wat moet zij dan zijn? Klein duimpje? 😂