25 Reacties

één jaar geleden

Ja! Hier exact wat je schrijft in idd kma, in combinatie met soja en kippenei. Je kunt dit zelf gemakkelijk testen: je schrapt koemelkeiwit (let op, dat zit bijvoorbeeld ook in paprikachips en bouillonblokjes) en soja uit je dieet en kijkt of de klachten verminderen. Vaak zie je binnen 24u al verbetering.

één jaar geleden

Reactie op Liesemeis

Ja! Hier exact wat je schrijft in idd kma, in combinatie met soja en kippen ...
Ook soja, omdat dit vaak dezelfde reacties oproept als koemelk. Net als andere dierlijke melksoorten.

één jaar geleden

Reactie op Liesemeis

Ook soja, omdat dit vaak dezelfde reacties oproept als koemelk. Net als and ...
Oke dankjewel! Ik ga morgen maar gewoon beginnen in de hoop dat het verschil gaat maken!

één jaar geleden

Reactie op Anoniempje08

Oke dankjewel! Ik ga morgen maar gewoon beginnen in de hoop dat het verschi ...
Er is een facebookgroep die koemelkallergie heet. Daar kun je productlijsten, recepten en tips vinden. Heeft mij heel erg geholpen.

één jaar geleden

Reactie op Liesemeis

Er is een facebookgroep die koemelkallergie heet. Daar kun je productlijste ...
Ik ga gelijk kijken! Thanks!

één jaar geleden

Mijn zoontje met kma had ook groene ontlasting met hier en daar een sliertje bloed erbij. Hij is er gelukkig wel overheen gegroeid. Kinderarts heeft kma vastgesteld door andere zaken uit te sluiten, en Pepti voor te schrijven. Na daarmee gestart te zijn was de ontlasting vrijwel direct weer normaal. Succes!

één jaar geleden

Na een dieet merkte we al snel verschil. Daarna naar kinderarts geweest en provocatietest gehad. Helaas koemelkallergie

één jaar geleden

Reactie op Anoniempje08

Na een dieet merkte we al snel verschil. Daarna naar kinderarts geweest en ...
Hm balen dat het toch koemelk allergie blijkt te zijn! Heeft jullie zoontje altijd deze kleur ontlasting gehad of pas na een paar maanden dat je het je af ging vragen?

één jaar geleden

Reactie op Liesemeis

Ja! Hier exact wat je schrijft in idd kma, in combinatie met soja en kippen ...
Ik las ergens dat je dit onder begeleiding van een diëtist moet doen. Heb jij dit ook gedaan? Wil namelijk ook uitsluiten of mijn zoontje KMA heeft.

één jaar geleden

Reactie op Samantha ZM

Ik las ergens dat je dit onder begeleiding van een diëtist moet doen. Heb j ...
Als je minder dan vier weken het dieet probeert kan dat gemakkelijk zonder diëtist, langer liever met. Je loopt namelijk flink wat risico op vitaminetekorten etc

één jaar geleden

Reactie op DaniëlleL

Hm balen dat het toch koemelk allergie blijkt te zijn! Heeft jullie zoontje ...
Ja in het begin was dit niet! Wel veel onrust/overstrekken/niet slapen maar daardoor niet gelijk aan koemelk allergie gedacht. En dat terwijl hij in het begin grotendeels kv kreeg en pas met 7 weken alleen nog kv voor de nacht.

één jaar geleden

Reactie op Samantha ZM

Ik las ergens dat je dit onder begeleiding van een diëtist moet doen. Heb j ...
Ik heb dit eerst zonder dietiste gedaan. Later naar dietiste gegaan maar eigenlijk niks van haar aangetrokken.. volgens haar kon ik wel producten eten waarbij melk niet het hoofdbestanddeel was, maar ook daar reageert mijn zoontje op. Nu de kma is bevestigd worden we doorverwezen naar een kinderdietiste in het ziekenhuis.

één jaar geleden

@liesemeis: maar daarna moet je toch ook langzaam weer producten toevoegen? Of heb jij dat niet gedaan? @anoniempje08: ben je naar een reguliere diëtiste geweest of eentje die ook lactatiekundige is? Hoe is bij jullie uiteindelijk de koemelkallergie bevestigd? Ik heb dinsdag contact met het cb.

één jaar geleden

Reactie op Samantha ZM

@liesemeis: maar daarna moet je toch ook langzaam weer producten toevoegen? ...
Ik ben bij een reguliere diëtiste geweest, ik liep al bij een lactatiekundige. De koemelkallergie is bevestigd door middel van provocatietesten, dat is de enige manier. Ik ben uiteindelijk door het cb doorverwezen naar de kinderarts (huisarts en hap geloofde niet in kma) en toen 2 dagopnames.

één jaar geleden

Hier ook niet zo blij met de huisarts en de hap. Onze dochter heeft de volgende klachten al 4 weken lang: - eczeem/rode vlekken over gehele lijfje - jeuk, krabben en slaan op t lijfje. Tot bloedens aan toe op haar wang 🥺 - dunne poepluiers, groen/gelig, soms net water - veel niezen/hoesten - ontroostbaar huilen - trappelen met voetjes en veel scheetjes De artsen zeggen: alle baby’s zien er zo uit, is normaal op deze leeftijd. Gewoon vet houden het huidje…. We hebben letterlijk al van alles gesmeerd en ik weet niet meer wat we eraan moeten doen. Zo sneu voor haar. Hier een fotootje van haar wang 😔 Haar slaapzakje is telkens helemaal rood van het bloeden. Iemand tips??

één jaar geleden

Reactie op Beeck

Hier ook niet zo blij met de huisarts en de hap. Onze dochter heeft de volg ...
Andere huisarts, want dit is echt niet normaal. Je hoeft niet te accepteren wat 1 arts zegt. Ik ken geen enkele andere baby die dit doet en er zo uit ziet.

één jaar geleden

Reactie op Annick33

Andere huisarts, want dit is echt niet normaal. Je hoeft niet te accepteren ...
En je kan zelf koemelk en lactose uit je dieet schrappen om te testen op kma. Daar heb je geen arts voor nodig!

één jaar geleden

Reactie op Beeck

Hier ook niet zo blij met de huisarts en de hap. Onze dochter heeft de volg ...
Och wat sneu 😭 Sterkte 🍀

één jaar geleden

Reactie op Anoniempje08

Ik ben bij een reguliere diëtiste geweest, ik liep al bij een lactatiekundi ...
Was jouw eerste stap contact met het CB of zelf diëtiste benaderd. Ik merk dat ik niet zoveel geduld heb qua doorverwijzen.

één jaar geleden

Reactie op Samantha ZM

Was jouw eerste stap contact met het CB of zelf diëtiste benaderd. Ik merk ...
Ik liep al bij een dietiste voor mezelf. Maar je kan gewoon naar een dietiste zonder verwijzing hoor!