16 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb er al jaren last van :( Tijdens de zwangerschap kwam het weer terug dus ik hoopte dat het bleef, maar helaas. Ik ben een tijd geleden van de pil naar de implanon (staafje) overgegaan, maar dat heeft ook niet geholpen.

2 jaar geleden

Voor mijn zwangerschap slikte ik de pil, nu na mijn zwangerschap niets meer. Helaas is ook mijn libido zo goed als weg. Heb helaas geen tips voor je. Maar ik lees wel mee!

2 jaar geleden

Ik heb 2 soorten pillen, prikpil en nuva ring gehad. Met allemaal was mijn libido volledig weg, samen met depressie en een hele hoop andere bijwerkingen. Begin er ook gewoon niet meer aan, voor mij persoonlijk veel te veel nadelen

2 jaar geleden

Nu ik hier meer vrouwen over hoor heb ik eigenlijk ook een vraag. Hoe gaan jullie mannen ermee om? Mijn man probeert het soms wel en dan voel ik me zo onwijs kut dat ik hem afwijs..

2 jaar geleden

Ik heb geen anticonceptie (ben heel regelmatig in mijn cyclus) maar ook helaas weinig libido…we zijn allebei toch wel vaak moe en hij heeft veel last van zijn lijf. We proberen er wel wat van te maken en dat werkt best goed, maar als we er geen aandacht aan zouden besteden kunnen we het zo weken niet doen. Wij accepteren dat het even op een laag pitje staat en hopen dat het wel weer komt…

2 jaar geleden

Reactie op Ayesha93

Nu ik hier meer vrouwen over hoor heb ik eigenlijk ook een vraag. Hoe gaan ...
Best ‘bizar’ maar ook fijn om te horen dat ik niet de enige ben. Dacht even dat het aan mij lag haha. Ik bespreek dit elke keer wel heel open met mijn vriend - ik heb aangegeven dat ik het fijn vind als hij wel af en toe blijft proberen maar dat hij het ook moet accepteren als ik dus soms nee zeg. Waarom ik wil dat ie het blijft proberen is omdat het er anders echt nooit meer van gaat komen. Ik denk wel dat m’n vriend het er moeilijker mee heeft dan dat ie toegeeft - maar hij blijft gelukkig zijn best doen. Soms sta ik in de badkamer en denk ik ‘ oké kom op vanavond moet het er een keer van komen’ het begin moet ik me er echt aan toegeven maar als we eenmaal bezig zijn vind ik het wel weer fijn. Ik heb nu ook aangegeven dat ik seks therapie zou willen uitproberen - kijken of mijn lichaam ook door andere aanrakingen getriggered kan worden dan puur het standaard wat je normaal gesproken doet.

2 jaar geleden

Ik slikte na de zwangerschap weer de pil en libido ook hier volledig weg. Sinds we weer gestopt zijn met de pil is het dubbel en dik weer terug, bijna irritant 🙈😅 dus die slik ik nooit meer!

2 jaar geleden

Reactie op Snoopie96

Ik slikte na de zwangerschap weer de pil en libido ook hier volledig weg. S ...
Hier ook! Vreselijk ding die pil… weer zoveel meer mezelf nu die in de prullenbak ligt, nooooit meer!

2 jaar geleden

Ik heb ook nul libido, maar ik geef nog steeds borstvoeding en dat was precies zo toen ik mijn oudste borstvoeding gaf. Daarna is het wel weer enigszins terug gekomen maar toen werd ik weer zwanger en door alle klachten die ik had kwam het er ook weinig van... En nu dus al een jaar geen seks :( we hebben ook giga slaapgebrek met onze jongste die heel slecht slaapt dus ik zou er denk ik niet eens puf laat staan tijd voor hebben met 2 kleine kids waarvan 1 altijd mega vroeg op (wanneer??). Mijn vriend accepteert wel dat het nu even niet anders is en ik ook. Maar ik mis het wel soms hoor. Ik hoop dat we snel wat meer tijd/slaap krijgen en ook eens een weekendje weg kunnen samen zodat we in ieder geval weer de mogelijkheid hebben.

2 jaar geleden

Reactie op MamaC_81

Ik heb ook nul libido, maar ik geef nog steeds borstvoeding en dat was prec ...
Ben overigens niet aan de pil en ga dat ook niet meer :)

2 jaar geleden

Ik heb hier ook heel erg last van, voornamelijk sinds de geboorte van onze jongste (17 maanden). Ik gebruik geen anticonceptie (doen aan natural family planning en af en toe gebruiken we condooms). Ik hoopte dat het na het stoppen van de borstvoeding wel goed zou komen, maar dat is ook al 11 maanden terug. Niks helpt helaas.... Dus geen tips, maar meer, het hoeft niet aan de pil te liggen want die gebruik ik niet. Maar is denk ik wel de moeite waard daar nog wat in te proberen. Ik probeer me er in ieder geval wel overheen te zetten, soms gaat dit goed, maar soms lukt het me gewoon echt niet.

2 jaar geleden

Ik herken dit van 2 fases in mn leven - toen ik de pil slikte (daarom ben ik er al jaren voordat we aan kinderen begonnen mee gestopt) - toen ik bv gaf Ben nu net gestopt en hij is terug! Maar dat het een bekende bijwerking is van de pil weten niet veel mensen.

2 jaar geleden

Ik had precies het zelfde! Mijn libido is sinds de bevalling ook echt wel een stuk lager maar toen ik eenmaal weer begon met de pil was het echt nergens meer te vinden. M’n libido was dood en begraven, ver onder de grond. Ook depressieve gevoelens, niet lekker in m’n vel, over vermoeid, nergens zin in alleen met de kleine. Toen gestopt met de pil en voelde me 2 weken later weer helemaal mezelf en m’n libido was weer terug zoals na de bevalling! Dus wel degelijk een verschil en ik wil ook nooit meer aan de pil..

2 jaar geleden

Ik lees hier dus heel veel vrouwen die deze bijwerkingen van de pil hadden en ermee gestopt zijn. Als ik zo vrij mag zijn: Zijn jullie overgestapt op iets anders ter vervanging van de pil? Ik herken deze bijwerkingen wel, daarbij ook weer veel hoofdpijn sinds ik aan de pil ben. Maar een voordeel van de pil vind ik Niet zwanger worden, wij zijn compleet zo. En dat je je menstruatie meer kunt plannen vind ik erg handig.

2 jaar geleden

Hebben mensen deze ervaring ook met de kilena spiraal??

2 jaar geleden

Reactie op JJSearum

Ik lees hier dus heel veel vrouwen die deze bijwerkingen van de pil hadden ...
Nee ik ben niet overgestapt op iets anders. Wanneer mijn partner en ik zeker weten dat we géén tweede kindje meer willen dan plan ik een afspraak voor een spiraal. Maar tot nu toe hou ik alles netjes bij in de iPhone gezondheidsapp om te weten in welke fase ik zit. En dit gaat tot nu toe nog altijd goed..