8 Reacties
4 jaar geleden
Reactie op ryankleinjans
Mag ik vragen hoe je erachter kwam en wat je precies voelde?
Scherpe pijn in mn lies tijdens een lange wandeling, en uiteindelijk ontstond hier een soort bobbeltje. Dat bobbeltje liet ik toen zien bij de verloskundige en die zei een liesbreuk, maar het gebeurd geloof ik niet vaak. Later in de zwangerschap voel ik het met opstaan en kan geen lange stukken lopen.
4 jaar geleden
Reactie op Dee89
Hoi, ik vermoed dat ik een liesbreuk heb nu (ik ben voor het eerst zwanger, ...
Voor de bevalling maakt het echt niks uit. Ik heb me er de eerste keer ook druk om gemaakt, maar er kan niks stuk, en twee goede bevallingen gehad. Wel het advies voor je om snel naar de huisarts te gaan en te laten nakijken. Ik draag nu bij m'n derde zwangerschap een liesbreukband en dat helpt wel iets tegen de pijn. Goodluck, het is niet altijd makkelijk maar komt goed.
4 jaar geleden
Wat vervelend voor je! Was je na je zwangerschap daarna gelijk van je klachten af?
Ik weet nog niet zeker of ik liesbreuk heb. Sinds week 16 brandende pijn en een bult/vocht in mijn schaamstreek. Bekkeninstabiliteit gaf mijn bekkenfysio en osteopaat aan.
Vocht/bult en pijn werden steeds erger. Staan/lopen/tillen/bukken gaan niet meer pijnvrij en bult is alleen maar groter. Vasalva was positief dus mijn huisarts vermoed ook een liesbreuk. Moet komende week een echo laten maken in het ziekenhuis.
Heb je tips om de pijn te verminderen?
Had je bij je bevalling meer last?
4 jaar geleden
Reactie op MiniMeVB
Wat vervelend voor je! Was je na je zwangerschap daarna gelijk van je klach ...
Ja na de bevalling was het ergste wel weg, maar de liesbreuk gaat nooit meer weg, die moet ooit wel geopereerd worden, ik heb tnt gewacht tot na m'n laatste zwangerschap.
Deze keer heb ik een liesbreukband, die kan je online kopen, als je dan toch ergens wat meer moet lopen en staan, maar het beste is nog wel gewoon veel gaan zitten, waar maar kan, en niet tillen, nou is dat hier ook lastig met nog twee kindjes. En één van 1,5. Ik heb wel bij Medipoint een douchekruk al besteld, die staat in de keuken, dan kan ik daar ook gewoon zitten aan het aanrecht. De vorige zwangerschappen heb ik de laatste weken ook een rolstoel geleend, als we ergens waar we veel moesten lopen of staan, zoals de dierentuin of een dagje stad.
Je kunt ook een strakke onderbroek nemen en daar een dikke pad inleggen, deze kan je kopen, en sommige mensen gebruiken een dikke maand verband hiervoor hihi, nooit geprobeerd. Lukt het om veel te gaan zitten, en wat doe je voor werk? Ik hoop dat het meevalt voor je!! Maak je geen zorgen om de bevalling en je kraamweek, als de baby eruit is, is de druk er ook af ;)
4 jaar geleden
Reactie op MamavanSimon
Ja na de bevalling was het ergste wel weg, maar de liesbreuk gaat nooit mee ...
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Wat lastig als je nog 2kinderen rond hebt lopen. Lukt het jouw om veel te zitten?
Die liesbreukband ga ik vandaag eens aanschaffen. Ik ben geriatriefysiotherapeut en pilatesdocent maar fysiek gaat dat gewoon niet meer. Lukt het jou de huishoudelijke klusjes nog te doen?