5 Reacties

2 jaar geleden

Wij hebben dit ook gehad. Zoontje was verkouden en was de ganse nacht aan het hoesten. Wij hebben een luchtbevochtiger op de kamer nu (ingesteld op een vochtigheid van 60%), en dit helpt echt wel. Hij slaapt nu weer de hele nacht door en hoest bijna niet meer. Wij hebben op coolblue deze luchtbevochtiger gekocht (zie foto)

2 jaar geleden

Ik zou je adviseren om eerst de luchtvochtigheid te meten. Idealiter ligt die tussen 40 en 50% als ik me niet vergis, te hoog is ook niet goed. Het is maar gewoon om mijn fout van eerder in de week te vermijden 😂. Ik heb een babymoov gekocht van bijna 100 euro, super enthousiast direct gevuld met water en aangesloten, toen bleek dat ik al op meer dan 50% zat dus helemaal niet nodig. Gelukkig heb ik hem kunnen inruilen tegen een voucher 😉.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

2 jaar geleden

Je kan ook een bakje met water op de verwarming zetten

2 jaar geleden

Wij hebben dat apparaat ook.. hier wonen we in een nieuwbouwwoning.. in de zomer was het super vochtig, in de winter veel te droog. Echt luchtvochtigheid van 95 in zomer naar 18 in winter 😬! Wij hebben nu beide apparaten (bevochtigen en ontvochtigen haha)in huis en merk dat het iets beter gaat.. hij blijft wel gevoelig voor luchtweg dingen, maar ja heel veel meer dan dit kunnen we niet doen! (We hebben geen verwarming) Wat overigens voor ons tijdens maanden ziekte en snot heeft geholpen; bij de apotheek neusspray met 0.25 xylo (speciaal voor baby’s) te halen. Dan eerst zoutoplossing erin, en dan de xylo. Na 3 dagen was het veel beter. Je mag het ook niet te lang gebruiken, maar hij kon ineens weer ademen!

2 jaar geleden

Een halve ui naast zijn bedje zetten kan ook helpen