28 Reacties

3 jaar geleden

Daktarin en zinkzalf! Hier was het ook heel erg en echt heel snel minder/weg toen.

3 jaar geleden

Wij hebben dit ook gehad met ons zoontje. Wij zijn bij de apotheek inotyol zalf gaan kopen en de billetjes waren na 3 dagen weer helemaal in orde

3 jaar geleden

Ik heb van mijn moeder (werkt in de ouderenzorg) 3M Cavilon creme gekregen, het werkt echt heel goed! Het is een barrière creme, dus zodra je het rood ziet worden heel dun smeren. Vooral niet te lang wachten
Welleda billenzalf heb ik gebruikt toen hij met zijn tandjes zat. Dit heeft hem enorm geholpen!

3 jaar geleden

Huisarts zei bij ons: niks meer met parfum. Dus ook geen billendoekjes of wasgel in bad. Ik heb waterwipes doekjes gekocht en Sudocreme bij verschoning dun laagje gesmeerd. Had ook een schimmelcreme gekregen maar die deed denk ik niet veel. Wat ook heel belangrijk is is om niet de luier dicht te doen als het nog nat is van de doekjes. Goed droog deppen met een doek of ik deed het aan de lucht laten drogen en blazen. Daardoor wel vaak onder geplast 🤣

3 jaar geleden

Ik had eerst een zinkzalf van zwitsal maar die deed niks. Sudocreme werkte snel

3 jaar geleden

Dr Leenarts crème, binnen een dag al bijna van het vuurrode af. En altijd na het schoonmaken even droogdeppen met een handdoekje, daarna pas de crème erop. Werkt heel erg goed!

3 jaar geleden

Billencreme van dokter Leenarts! Daar zit niks in wat de huid alsnog irriteert, zoals parfum etc. In heel veel producten zit dit wel, ook in sudocreme en weleda etc. En inderdaad droog deppen en dan de crème erop!

3 jaar geleden

Wij gebruiken Bepanthen. Ons zoontje had ook veel last toen tandjes erdoor kwamen. Binnen een paar dagen geen last meer.

3 jaar geleden

Maïzena op de billetjes doet wonderen! Ik heb altijd een bakje in de la staan.

3 jaar geleden

Wij gebruiken bepanthen voor onze dochter sudocreme verergerde juist bij haar maar dat is natuurlijk bij ieder kindje anders!

3 jaar geleden

Hier heb ik het goed droog gedept iedere keer met een hydrofiele doek en ingesmeerd met vaseline. 2 dagen en het was helemaal weg!

3 jaar geleden

Deze creme werkt hier magisch.

3 jaar geleden

Wij deppen sowieso altijd met droge doekjes (sinds de geboorte) en deze zalf had het kdv aangeraden toen ons zoontje heel erge uitslag had die maar niet weg ging. 1x smeren en de volgende dag bijna niets meer! (Bij de apotheek gehaald)

3 jaar geleden

Ik gebruik Dr. Leenarts! Werkt echt super. Het is 1x heel erg geweest toen eerst met Daktarin gesmeerd en sindsdien dus ook Dr. Leenarts. Daarna nooit meer last van gehad 👌🏽

3 jaar geleden

Inotyol, smerig boeltje maar voor mij beste bij luieruitslag

3 jaar geleden

Het kan ook een schimmeltje zijn. Even checken bij de huisarts dan ben je er zo vanaf

3 jaar geleden

Wij gebruiken meestal bij rode billetjes Inotyol crème. Deze werkt super! Twee weken geleden had onze dochter aanhoudende diarree met vuur rode billen en wondjes als gevolg. Op aanraden van de kinderarts hebben we dan 3M Cavillon spray gecombineerd met Inotyol. Die spray die legt een barrière film op de huid.

3 jaar geleden

Plukje heilwol tussen de billetjes, dit bevat van nature lanoline (wolvet) en door de structuur is het ook ventilerend waardoor er nog frisse lucht bij de billetjes kan en de natte luier op afstand word gehouden! Ik zweer erbij inmiddels 💪

3 jaar geleden

Ik heb het zelf niet geprobeerd maar ik hoor heel veel positieve verhalen over deze natuurlijke zalfjes. Kijk ook op haar insta. https://www.ziltezusjes.nl/