8 Reacties

4 jaar geleden

Ik ken wel de naam Ikram als voorkomende Arabische naam. En Isra. Ikra heb ik niet eerder gehoord maar als jullie het mooi vinden? Waarom niet! Of ben je echt op zoek naar een bestaande Arabische naam?

4 jaar geleden

Reactie op Lucinda-liefde

Ik ken wel de naam Ikram als voorkomende Arabische naam. En Isra. Ikra heb ...
Nee niet specifiek. Maar we vonden t mooi klinken maar of het als naam gebruikt wordt weet ik niet. Daarom😀 idd isra stond ook op onze lijst.

4 jaar geleden

Als je t opzoekt op google staat dat het wel vaak gebruikt wordt door arabieren. Als jij het mooi vind why not ? Komt als het goed is ook voor in de Kuran

4 jaar geleden

Ik vind hem leuk. In Friesland is Ygram een jongens naam. De G spreek je in het Fries anders uit, gaat richting een K maar net niet zegmaar. Daar lijkt het wat op. Maar vind het een originele naam 😍

4 jaar geleden

Reactie op Zoem

Ik vind hem leuk. In Friesland is Ygram een jongens naam. De G spreek je in ...
Oo wist ik niet! Leuk😀

4 jaar geleden

De naam wordt denk ik vooral gespeld als Iqra. En het is zeker een gebruikelijke naam. Iqra is het eerste woord van de eerst geopenbaarde vers van de Koran. En het betekent letterlijk ‘Lees’. Als je je verdiept in de context van de vers (sura) Al Alaq en het verhaal hoe deze openbaring heeft plaatsgevonden, heeft het een super mooie betekenis.

4 jaar geleden

Reactie op warda2806

De naam wordt denk ik vooral gespeld als Iqra. En het is zeker een gebruike ...
Wat mooi zeg! En Iqra vind ik persoonlijk een mooiere spelling.. wat ‘ zachter’ lijkt wel