we hebben nu 2 keer een boterham gegeven, en telkens daarna spuugt ze. We geven mini stukjes en wanneer op het volgende, toch hier en daar een kok hals/stil moment dan komt ze er goed uit en tellen later komt echt al het eten eruit wat erin zat.
Hier en daar lees is dingen dat het redelijk normaal is, maar toch maak ik me lichte zorgen. Ben ik met 6 maanden dan toch te vroeg?
Hier ook een kleine meid die ineens veel overgeeft, ook uren later.
Ik vraag me ook af hoe het komt.. sinds ze brood eet spuugt ze ineens zoveel.
Maak me daar toch ook wel zorgen om
Mijn dochter is 7 maanden, ik geef brood met wat boter, kleine stukjes, dan gaat het wel. Zonder kokhalst ze ook en blijft het plakken in haar mondje/keeltje.
Wij hebben wit brood en licht bruin (tijger) brood gegeven. Met volkeren en donker wachten we nog even omdat dit zwaarder is voor de darmen. Aangezien hij nu momenteel veel spuugt met brood wacht ik daar ook nog wel even mee.
Hier ook! Heb besloten om het even uit te stellen, hier kwam naast het stukje brood ook de hele melkvoeding mee. Ook van de week met cb besproken, op zich is het geen ramp als een kind met 6-7 maanden nog geen brood eet. Ik zie dat mijn dochter er nog niet aan toe is, overige hapjes gaan hartstikke goed en krijgt nu ook van die maisvingers om in ieder geval iets met een andere structuur aan te bieden. Over 2 weken proberen we het gewoon weer.
Wat doen/deden jullie op het brood als ze zo gingen spugen?
Wij hebben het idee dat het misschien vd pindakaas is.
Twee dagen geen pindakaas en niet/nauwelijks meer gespuugd....
Hier hebben we zelfs n hapje iets grover gelaten en nog spugen.. terwijl ee ...
Wij geven ook grote stukken, maakt niets uit.
Enige wat nu wel helpt is iets minder geven. Hij zou zelf zo een hele boterham opeten (hij weet van geen stoppen est eten betreft) maar dan spuugt hij zeker. Nu we een halve doen gaat het een stuk beter