8 Reacties
2 jaar geleden
De dochter van mijn vriend heeft dit ook een tijdje gehad.
Ze herinnerde er de volgende ochtend niets meer van. Die was wel al een jaar of 7 toen.
Volgens mij is het beste wat je kan doen niets. Klikt heel machteloos want het liefst wil je troosten en helpen maar dan schijnt het wel het kortste te duren. Door aanraking of iets kan het geloof ik langer duren. Als dit nachtangsten zijn bij je dochtertje.
2 jaar geleden
Wij herkennen dit van ons zoontje van 22 maanden. Helaas werkt het alleen om er bij te zitten, heel zachtjes te praten, maar vooral niet aan te raken. Dit gebeurt namelijk in de slaap en van het aanraken kun je je dochter of wakker maken en flink laten schrikken en daardoor kan het eventueel ook langer duren, dit vertelde de kinderarts (we waren daar voor iets anders, maar konden dit ook bespreken)
Het is vooral heel zielig om te zien en je voelt je heel machteloos 😕
2 jaar geleden
Ons zoontje slaapt ook opeens heel onrustig en wordt ook meerdere keren huilend wakker begin van de avond of in de nacht. Ook een tijdje bij ons geslapen en dan was alles goed. Nu lees ik sinds 2 dagen een boekje voor het slapen gaan en hoop ik dat dat hem ook gerust kan stellen als hij wakker wordt. Sinds 2 nachten slaapt hij nu in zijn eigen bedje de hele nacht. Wel moeten we soms nog naar hem toe om hem te troosten.
2 jaar geleden
Wat ontzettend vervelend. Herken het heel erg..bij onze dochter begon het aug/sept 2022 en ze heeft het nog steeds… van alles geprobeerd en niks helpt.. de ene nacht wel, andere nacht niet, geen vast tijdstip..geen vaste dagen met meer of minder prikkels… beste kun je niks doen maar machteloos toekijken als ze zo in paniek zijn voelt onmenselijk… maar wil ook niet dat mijn andere 2 kids wakker worden.
Ik blijf nu op afstand zitten en probeer rustig contact te zoeken tot ze helemaal wakker is..
2 jaar geleden
Ik heb hierover gelezen en hoop dat mn dochter dit nooit krijgt. Je kan inderdaad het beste op afstand zitten en zachtjes neuriën of iets tot het over is. Ingrijpen maakt dat het langer duurt.
Een verzachtend gegeven is dat kindjes zich er naderhand niks van herinneren, en dat het ook past bij een ontwikkeling. Sterkte!
2 jaar geleden
Mijn beide dochters hebben dit, vooral als de dag te 'spannend' is geweest. Ik ben aanwezig en zeg een soort mantra tot je merkt dat ze rustig worden, dan kan ik ze voorzichtig aanraken terwijl ik de mantra herhaal. Ik ben er soms een half uur bezig. Als het heel heftig is slapen ze de rest van de nacht bij mij, de volgende dag weten ze er niets meer van.
Maar het is heel pittig te moeten wachten tot ze rustiger worden en niets te kunnen doen..