7 Reacties

één jaar geleden

Ps. Hij lijkt ontroostbaar als ik hem geen voeding geef…

één jaar geleden

Hoi! Ik denk dat je baby heel normaal gedrag vertoont 😊 volgens mij kan het op deze leeftijd nog geen gewoonte zijn. Ik denk eerder dat het met de 4 maanden slaapregressie te maken heeft. Hier ook eentje van die leeftijd die altijd doorsliep, maar nu ineens ‘s nachts weer komt. Volgens mij heel normaal, zou er vooral aan toe geven😊

één jaar geleden

Het is heel normaal voor baby's om nachtvoedingen te vragen, en het is ook heel goed voor de hersenontwikkeling. Een gewoonte is het op deze leeftijd nog niet, maar vooral het lichaam dat aangeeft dat er iets nodig is.

één jaar geleden

Wij bouwen de fles nu af door elke avond 30 ml en 1 schepje minder te geven

één jaar geleden

Alleen doen als je 100% zeker weet dat hij het niet nodig heeft. Rond 4-6 maand is er ook een grote ontwikkeling die extra energie vraagt en ze dus ineens weer een nachtvoeding kunnen vragen.

één jaar geleden

Reactie op Bigbellymomo

Ps. Hij lijkt ontroostbaar als ik hem geen voeding geef…
Dan lijkt het me toch honger

één jaar geleden

Mijn zoontje is vrijdag 5 maanden en drinkt nog minimaal 2 nachtvoedingen... Soms ook nog vaker. Ik vind het wel zwaar, maar het is echt normaal voor borstgevoede kindjes op deze leeftijd. Rond de 4-5 maanden kan het inderdaad ook ineens nog wat vaker zijn dan voorheen in verband met allerlei grote sprongen/ontwikkelingen/groeispurt etc. Persoonlijk zou ik niet proberen om te minderen maar er gewoon aan toegeven, hij gaat vanzelf weer langer achter elkaar slapen als hij daar aan toe is :)