10 Reacties
3 jaar geleden
Mijn zoontje kreeg sinds vrijdag ook omeprazol. Afgelopen dinsdag ben ik er weer heel snel mee gestopt!
Hij had diarree, na elke fles best veel spugen. Wat een ellende....
Dus het zou ook aan de omeprazol kunnen liggen.
3 jaar geleden
Mijn zoontje van 7 weken sinds gisteren ook overgeschakeld op Nan AR (ervoor ook complete comfort) en omeprazole. Hij heeft heel veel last van krampen en (verborgen) reflux, zijn ook al bij osteopaat geweest maar klachten bleven en hij bleef veel huilen. Sinds de AR heeft hij geen melk meer teruggegeven, maar is wel nogmaar dag 2. Wel lijkt hij minder makkelijk te kunnen boeren. Het drinken van de fles gaat ook vrij traag, omdat de melk nog wat dikker is. Voorlopig lijkt het hier dus de goeie kant uit te gaan 🙏 Hopelijk bij jullie ook! Wat zei de kinderarts?
3 jaar geleden
Reactie op Eline VW
Mijn zoontje van 7 weken sinds gisteren ook overgeschakeld op Nan AR (ervoo ...
Ooh fijn om te horen.
Ik wacht nog even met bellen totdat hij kaka gedaan heeft want dat lijkt ook (nog) moeilijker te gaan. Normaal twee dagen tussen maar dat lijken er nu drie dagen al te worden.
3 jaar geleden
Reactie op Demidd
En hoe ging het met de krampen? Werden deze erger?
Intussen 2 weken op NAN Ar en het gekke bij ons is, zijn krampen zijn weg/verminderd. Hij geeft wel nog terug, het komt er nu uit, dus niet zoals voorheen dat het bleef zitten.
Alleen is hij nog steeds heel onrustig tijdens het drinken waardoor hij amper zijn fles opkrijgt vak het huilen tussendoor. Vaak ligt dat aan een sliertje pap dat blijft steken maar andere keren vind ik zelf geen reden. Hier dus nog steeds een zoektocht.
3 jaar geleden
Reactie op Floor_
Intussen 2 weken op NAN Ar en het gekke bij ons is, zijn krampen zijn weg/v ...
Hmmm oke! Herkenbaar verhaal. Zitten nu op nutrilon omneo (tegen darmkrampen). Moeten overstappen op nan a.r. ivm afbuigende groeicurve door verborgen reflux en onrust tijdens voedingen... nu ben ik wel bang dat hij juist weer last gaat krijgen van z'n darmpjes.
3 jaar geleden
Bij ons zijn de krampen ook veel beter met Nan AR en het drinken gaat veel rustiger! De eerst dagen was het wel wat wennen aan de dikkere melk gebruiken nu een groter speentje en de fles gaat goed binnen. Voor ons was het dus wel echt een goede oplossing, omeprazole in combinatie met Nan AR. Ofwel was het ergste van de krampen net voorbij, vandaag is hij immers 9 weken oud? Zijn stoelgang is iets minder lopend dan met de Nan Complete Comfort, maar hij heeft er minder last van, het komt heel vlot. En veel minder windjes.