16 Reacties

2 jaar geleden

Hoi, mijn zoontje is 2 maanden geleden besneden. Wij verschoonde de luier om 23.00 en daarna pas weer om 07.00. Hij heeft gelukkig nergens last van gehad en het is heel mooi genezen ☺️ wij deden hem wel elke dag in bad voor minimaal 15 min (tot de klem losliet (Klemmethode)). Na een poepluier spoelde ik alles ook even af met water, omdat ik er met een doekje niet bij kon. Succes!

2 jaar geleden

Mij werd verteld dat je het juist vochtig moet laten dus ik heb hem in de nacht hiervoor niet wakker gemaakt tenzij die gepoept had.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

2 jaar geleden

Wij hebben hem ook niet extra verschoond alleen de eerste paar dagen!

2 jaar geleden

Reactie op 🌸

Hoi, mijn zoontje is 2 maanden geleden besneden. Wij verschoonde de luier o ...
Mag die elke dag in bad? Hij gaat bij mij sinds de geboorte ook elke dag in bad, dus maakte me al zorgen hoe dat volgende maand moet naar de besnijdenis. Ik dacht dat ze juist paar dagen niet in water mochten

2 jaar geleden

Reactie op leuksteayse

Mij werd verteld dat je het juist vochtig moet laten dus ik heb hem in de n ...
Urine heeft inderdaad een genezende werking! Tip: Overdag na luier verschonen ook even laten luchten

2 jaar geleden

Mag die elke dag in bad? Hij gaat bij mij sinds de geboorte ook elke dag in ...
Ja! Het moest zelfs stond in de nazorg :) met welke methode gaan jullie hem laten besnijden? In de kliniek vertellen ze heel duidelijk de nazorg, dus het komt vast goed!

2 jaar geleden

Ik volg even, mijn zoontje (10) moet waarschijnlijk ook besneden worden, om medische redenen dan.

2 jaar geleden

Reactie op 🌸

Ja! Het moest zelfs stond in de nazorg :) met welke methode gaan jullie hem ...
Oh super! Ehm goede vraag. Ik ga naar bento clinics in Veenendaal. Ik wist niet eens dat er meerdere methodes waren!🫣

2 jaar geleden

Reactie op 🌸

Urine heeft inderdaad een genezende werking! Tip: Overdag na luier verscho ...
Ja klopt helemaal! Veel laten luchten en lekker veel in bad!

2 jaar geleden

Ik heb ons zoontje ook bijna 2m geleden laten besnijden bij Bento! Super snel en hij had er absoluut geen last van. Wij hadden hem bij elke voeding verschoond en een nieuwe klodder vaseline. Bij ons werd verteld juist niet in bad! De penis mag de eerste 48u niet nat worden. Na 48u 2 x per dag met een beetje handwarm water schoon spoelen en goed droogdeppen. Pas na 1 week weer in bad/douche. Bento maakt gebruik van een laser. Tip! Koop niet de vaseline van Bento want die moet je steeds warm maken voor gebruik. Wij hadden witte vaseline van dr Swaab (4tubes) die werkt veel fijner!
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

2 jaar geleden

Wel of niet insmeren en wel of niet nat maken ligt aan de soort behandeling. Bij klem juist wel dagelijks in alleen water en niks smeren en bij de klassieke methode juist wel insmeren. Wij zijn ook voor de klemmethode gegaan en de eerste 4 dagen dagelijks in bad gedaan met alleen water. Dag 4 hebben wij zelf de klem doorgeknipt en de rest liet vanzelf los. Na verwijderen mochten we ook weer in bad doen met zeep en hoefden verder niks te smeren. Ook extra verschonen hebben we niet gedaan.

2 jaar geleden

Wij zijn ook bij Bento in Amsterdam geweest. Heel fijn en snel! Ik zal dan inderdaad de dr swaab vaseline kopen

2 jaar geleden

Reactie op AliC

Ik heb ons zoontje ook bijna 2m geleden laten besnijden bij Bento! Super s ...
Hebben jullie 4 tubes gebruikt?! Hoe groot is de klodder vaseline dan die jullie erop deden? Ik dacht dat ik voldoende deed maar misschien toch te weinig...

2 jaar geleden

Reactie op MiryamH

Hebben jullie 4 tubes gebruikt?! Hoe groot is de klodder vaseline dan die ...
Haha bij ons werd het voorgedaan en dat was echt als een softijs een toefje maken 😂😂😂 🍦 dus dat deden wij steeds Maar als minder bij jullie heeft gewerkt dan is het toch prima!

2 jaar geleden

Reactie op MiryamH

Hebben jullie 4 tubes gebruikt?! Hoe groot is de klodder vaseline dan die ...
Wij hebben ook ongv zoveel tubes gebruikt 😅 hebben echt niet zuinig gedaan met de vaseline haha.

2 jaar geleden

Hmm misschien moet ik dan toch meer gaan smeren..ik was niet mee de operatie kamer in dus ik heb het niet gezien.