13 Reacties
vorige maand
Mijn kind gaat ook niet naar de opvang. Ik merk juist dat mijn jongste nu veel meer weet en kent dat mn oudsten die wel naar de opvang gingen. Al vind ik de opvang heel er goed voor de sociale contacten, samen delen leren etc wel erg belangrijk. Als 1 van de ouders thuis is mag het kind sws niet naar de opvang toch? En ik vin 400 euro netto per dag voor mn kind er duur. Dus papa en ik lossen het op met parttime / thuiswerken.
vorige maand
Mijn dochter, die toen wel naar een grote cr猫che ging was ook op een bepaald moment sneller boos en driftbuien, dus ik denk nu niet dat het per se daar aan ligt. Ik ben ervan overtuigd dat je ook een kind kan laten opgroeien zonder opvang. Zal inderdaad grote verandering zijn, maar van cr猫che naar school was voor haar ook een grote verandering. You do you ;) als jullie zicht daar goed bij voelen is dat volledig jullue recht. Het enige wat is wel denk is dat jullie zoon in begin van zijn schoolcarri猫re vaker ziek zal zijn, wat wij hebben gehad toen ze in de opvang zat.
vorige maand
Wat kindjes van elkaar leren is heel anders dan dat ze van jou als ouder leren. Een keer naar de kinderboerderij of speeldate is ook heel anders dan structureel 1 of 2 ochtenden/dagen naar een opvang/peuterspeelzaal.
Ik ben van mening dat, om de overgang naar school soepel te laten verlopen en de sociale en emotionele ontwikkeling te stimuleren een kindje leeftijdsgenootjes nodig heeft.
Mijn dochtertje ging 2 ochtenden in de week naar de opvang en nu 1 ochtend 1 dag. Hoewel ik die hele dag voor haar lang vindt. Ze is 3 en is vanaf ruim 2 jaar naar de opvang gegaan.
Jonger vond ik niet nodig. Ook ik ben voor haar thuis.
Ze vindt het geweldig en vroeg in t begin ook vaak, mama wanneer mag ik weer met de kindjes spelen?
Iedereen moet natuurlijk zelf weten wat ze doen, maar ik vind het belangrijk dat mijn dochtertje kan leren van andere kindjes en zich nu kan voorbereiden op groep 1. Ik zou het voor haar naar vinden als ze met een achterstand zou starten of de verandering van elke dag school te groot is.
vorige maand
Reactie op _BabyJuli22_
Wat kindjes van elkaar leren is heel anders dan dat ze van jou als ouder le ...
Ik ben het hier mee eens.
Ze kunnen het verschil op de basisschool ook goed zien tussen wel en geen opvang/psz.
Wij hebben de oudste net met 3 jaar ingeschreven op de basisschool en kregen als eerste de vraag of hij altijd bij mij thuis is geweest of niet.
Ik weet dat als dat zo is , ze alsnog adviseren om toch naar de psz te gaan voordat de basisschool start. En sommige gevallen is het niet eens een advies meer
vorige maand
Reactie op CsX
Wat voor verschil zien zij dan?
School kan ook de mogelijkheid bieden wat ...
Het verschil in sociale accept, omgang met andere kinderen, samen spelen, kring zitten/dagstructuur etc etc
Dat 'los' je niet op met wat extra wen momenten. Ook zijn er hier geen wen momenten voor kinderen die in de zomervakantie 4 jaar worden.