12 Reacties
2 jaar geleden
Heeeel herkenbaar ook met gescheurd lipriempje 🥲 kleintje wilde me achterna kruipen maar t ging allemaal lomp en te snel. Viel ze recht met der mondje op de laminaat vloer en overal bloed. Ik was helemaal in paniek want mijn kleding zat ook onder het bloed. Haar tandvlees bovenin en lipriempje waren beschadigd maar gelukkig had ze nog geen tandjes bovenin maar die waren wel onderweg. Die zijn nu door en helemaal ok 🫠🫠🫠
2 jaar geleden
Haha nee hoor hier ook een mega stuntpiloot. Hij heeft van ons de bijnaam Buildozer gekregen omdat hij overal overheen en doorheen wil, ook al past het voor geen meter. Net zo lang door gaan tot hij tot zijn middel vast zit 🙈 en dan gaan gillen. Gelukkig hebben we hem altijd wel kunnen bevrijden 🤣. Maar ons zoontje valt ook regelmatig. Laat zich head-first van de bank af glijden. Zitten er wel bij en doen het gecontroleerd. Hij wil echt niet eerst met z’n billen.
Maar jeetje zo’n lip is inderdaad wel even schrikken! Mondje kan inderdaad best wel hevig bloeden. Gelukkig viel het mee en is het goed gekomen met je kleine man!
Zal vast niet de laatste keer zijn 🙈 Kan hier ook nog wel gebeuren. Ze leren met vallen en opstaan zeggen ze toch 😅.
2 jaar geleden
Absoluut, hier ook nog een. Ik noem hem ‘ De Tank’. Dat zegt genoeg. Inmiddels krijg ik ook meerdere hartverzakkingen per dag, puur omdat hij zo ongelooflijk onbenullig doet, zichzelf hard op de grond laat vallen, overal overheen bulldozert en op (maar vooral patsboem ernaast) moet klauteren. En dan het liefst op dingen die veel te groot en te hoog zijn hè. Niet van dat benauwde.
Maar ik wil het ook niet afremmen dus ik zie het wel met lede ogen aan 🫠.
2 jaar geleden
Ahhh wat sneu voor je zoontje!
Helaas herken ik het ook van mijn oudste dochter, zij viel zooooo veel!! Bij haar word het verergerd doordat haar voetjes flink naar binnen staan. Ze zit altijd onder de blauwe plekken en 2 tandjes zijn beschadigd.
Ze is ook een keer met haar mond op de boekenbak gevallen en heeft toen zo’n last gehad, achteraf bleek onder en boven een tand door haar lip, een snee in haar tong en een hap uit haar wang. Zijn een paar dagen later nog bij de HAP geweest omdat ze niet meer kon eten en zo’n last had. Toevallig was de arts van het CB op het moment dat het gebeurde bij ons voor een intakegesprek voor onze jongste dochter. Zij gaf toen ook al aan dat een mondje snel extreem bloed. Zo sneu om te zien. Ze is nu 2 jaar en 3 maanden en het gaat eindelijk steeds beter, tenzij ze moe is.
Bij haar zusje van 1 is het gewoon wennen dat ze zo gaat staan bijv zonder te vallen 😂
Ik wil je nog deze tips geven voor koelen (uiteraard niet voor zijn mondje) maar vsm verkoopt vallen en stoten koelgel voor kinderen. Handig voor andere ongelukjes!
Sterkte voor je kleine man, hopelijk heeft hij er niet te veel last van! Het is gelukkig goed weer voor veel ijsjes 🍦
2 jaar geleden
Hier ook zo'n kleine stuntpiloot. Mijn zoontje is 13 maanden, loopt nog niet los maar hij oefent zich suf. Hij staat heel goed en stevig aan de tafel en als de honden voorbij komen denkt hij volgens mij dat hij zonder moeite kan lopen. Dus laat zich los en BAM. Nog geen erge dingen gebeurd, maar even huilen en dan is het weer okay. Maar ik houd mn hart vast...
Ik ben bang dat ie dat ook niet van n vreemde heeft, ik was (nog steeds) ook zo'n stuntpiloot en ontzettend lomp. Haha
Dus dat wordt me nog wat met hem als hij dadelijk echt loopt. 🙈
2 jaar geleden
Hier ook.. hou me hart vast.
Vorige week op de opvang nog op de tafel geklommen (kindertafel dus wel laag maar dan nog slecht dat het kan maar oke) en daar vol naar achteren vanaf gevallen op zijn hoofd. Ook zit hij altijd helemaal onder de blauwe plekken, dat zelfs de huisarts dat zei toen wij laatst voor iets anders daar waren.
2 jaar geleden
Hier ook. In 2 weken tijd al 2 bloedneuzen en lipbandje gescheurd… 3 verschillende valpartijen 🙈 qua blauwe plekken valt het nog mee, maar misschien heeft hij dat ook van mij, ik krijg ook bijna nooit blauwe plekken
2 jaar geleden
Mijn dochter is ook zo’n enorme brokkenpiloot en noemen haar ook bulldozer 🫣. Ze wil zo snel, zo veel en zeker als ze moe is, gaat het 9 van de 10x mis 😵💫. Ze wordt ook mega druk als ze moe is, beide versterkt elkaar denk ik.
Ik voel mij ook regelmatig schuldig dat ik haar niet op heb kunnen vangen o.i.d. Maar heel de tijd op scherp staan omdat ze eventueel kan vallen & om der heen blijven hangen is helemaal geen optie, dus dat doen we ook maar niet. 2e wil ik ook niet.
Troosten en als ze moe is proberen rustig te spelen met der. 🤷🏻♀️ Maar voorkomen lukt niet 😅.
2 jaar geleden
Hier net een bloedlip (volgens mij de aanhechting tussen de voortanden die kapot is) en bloedneus omdat meneer keihard op de hoek van een krat viel. Zo zielig. Vind het zelf ook moeilijk dat hij zo klunzig is, dit is al de derde keer bloed in zijn mondje vanwege vallen. Dit soort ongelukjes gebeuren echt in minder dan een milliseconde. Hopelijk is deze onhandige fase snel voorbij 🙈