10 Reacties

2 maanden geleden

Wat heftig joh. Nooit een goede slaper zeg je. Maar gaf je hem voor deze twee weken ook nog wel een fles snachts? Zo niet dan zou ik er meteen mee stoppen hoor. Nu leert hij dit aan, wordt het straks een gewoonte waar hij niet zonder kan. (Makkelijker gezegd dan gedaan) Maar met al die gebeurtenissen kan ik mij voorstellen dat hij inderdaad iets van troost en vertrouwdheid zoekt. Een speen? Even knuffelen? Een knuffelbeer ofzo? Mijn dochter is ook een slechte slaper. Heb toen het heel erg was wel een pedagoog hier gehad. Dat ging via het consultatiebureau. Die kon 5x thuis komen om te helpen. Hoefde ik niks voor te betalen. Misschien kun je ook eens informeren bij cb?

2 maanden geleden

Oef dat klinkt zwaar :(. Zou het lukken om dit stilletjes aan af te bouwen? Minder voeding geven per keer, of water? Op die manier kan je mss de vicieuze cirkel wat doorbreken en gaat hij overdag meer eten. Of kan hij eens gaan logeren ergens anders? Alhoewel dit weer een verandering is natuurlijk. Of zoals Alettamem zegt, professionnele hulp zoeken. Zij hebben vaak wel betere tips en geven je hopelijk de moed om het even vol te houden. Succes 🤗

2 maanden geleden

Klinkt heel zwaar ! Is het mogelijk om de jongste 2 - 3 nachtjes elders te laten logeren ? Evt met 1 ouder erbij? De ander dan met je zoontje aan de slag: cold turkey stoppen met melk geven ‘s nachts. Zou het wel voor het slapen doen (en dan misschien extra groot) en dan ‘s nachts uitleggen dat er geen melk is. Wrs wordt dat heeeeel veeeel huilen en weinig slapen, maar denk dat het na 2-3 nachten bijgedraaid is. Je kan natuurlijk ook proberen geleidelijk minder melk / meer water te doen maar 2 jarige zijn lastiger te “foppen” en ook lastig omdat je nog een dochter hebt. Ik zou persoonlijk voor de pijnlijke maar snelle methode gaan.

2 maanden geleden

Wat pittig zeg, zeker omdat je er voor 2 kindjes uit moet.. Toch zou ik er persoonlijk wel aan toe geven. Geef je kunstvoeding? Dan zou ik zelf afbouwen richting gewone melk. En voor het smaakverschil dan eventueel eerst mengen. Mocht je kunnen komen tot koude melk (of zelfs water) kun je ook proberen een beker in zijn bedje te leggen. Via Liefde van een moeder (en haar podcasts) heb ik veel geleerd over wat nog 'normaal' is qua slapen bij kleine kindjes. Succes!

2 maanden geleden

Hadden wij ook! Is nu weer minder. Soms 1, soms slaapt ze door. Ze is ontzettend de lengte in gegaan! Dus we denken dat het door groeispurt kwam. Hebben er gewoon aan toegegeven. Duurde 2-3 weken. Ze is 4 juli 2 geworden. Veel succes en sterkte! ❤️

2 maanden geleden

Wat ik soms ook probeerde om dat weinig eten overdag vs snachts weer langzaam goed te krijgen. Is zelfde hoeveelheid water en dan minder schepje(s) erin.

2 maanden geleden

Rond 2 jaar is een slaapregressie + alle veranderingen kunnen het wel verklaren. Zou hem ten eerste sowieso gewone melk geven, geen kunstvoeding want dat heeft hij echt niet nodig. Wij geven vaak even toe als ze behoefte heeft aan wat melk snachts als troost of wat nabijheid van ons, maar vaal wordt dit een gewenning inderdaad of gaat ze het 'misbruiken als ze niet ziek meer is of de slaapregressie wel voorbij is. Wij laten onze peuter dan wel eens even huilen, want dat is hier de enige manier..

2 maanden geleden

Bedankt voor al jullie reacties en tips! Ik heb ondertussen de fles weten af te bouwen doordat ik zijn fles ben vergeten bij mijn ouders toen ik daar logeerde. Ik had geen reserve fles in huis waardoor ik moest improviseren. Hij kreeg melk in zijn drinkbeker waardoor hij in de nacht moest gaan zitten om zijn melk op te kunnen drinken. Hierdoor slaat hij sindsdien zijn flesjes over. Sinds een aantal dagen leg ik ook een beker met water naast zijn hoofd die hij wel liggend kan opdrinken. Wanneer hij wakker wordt en dorst heeft drinkt hij hieruit en gaat hij vervolgens verder slapen. Nooit gedacht dat het vergeten van zijn flesje dé oplossing ging zijn haha. Ps: zoals ik had verwacht, eet hij overdag nu echt veel beter waardoor eindelijk die vicieuze cirkel is doorbroken🙌🏼

2 maanden geleden

Reactie op loetjex

Bedankt voor al jullie reacties en tips! Ik heb ondertussen de fles weten ...
Wat voor beker water heb je snachts?

2 maanden geleden

Reactie op -Alicia-

Wat voor beker water heb je snachts?
De munchkin 360 graden bekef