11 Reacties

één jaar geleden

Ik vroeg me ook al af hoe het zit. Kan er ook niet veel over vinden. Hier nu sinds een maand begonnen met hapjes en papfles, en ook zo om de 3 dagen poepen. Nou zat er vandaag na 4 dagen niks ineens gewoon een keutel in de luier!

één jaar geleden

Nee hier eigen niet, hij heeft nu paar keer lepeltjes groente gehad maar de poepluiers hebben nog steeds dezelfde frequentie.

één jaar geleden

Wij hebben ook zelfde frequentie maar wel steviger

één jaar geleden

Reactie op Nathaliiieee

Ik vroeg me ook al af hoe het zit. Kan er ook niet veel over vinden. Hier n ...
Inmiddels ook een 2e en een 3e gehad. Verklaart dat ze gisteren niet zo vrolijk was

één jaar geleden

Wij hadden dit al bij verandering van borstvoeding naar kunstvoeding.. was eindelijk weer op peil. nu met introduceren hapje groente zelfde verhaal. Wij hebben forlax gekregen van huisarts omdat hij echt veel aan het persen is en er last van leek te hebben. Gister ineens een explosie. Volgens mij moeten de darmpjes soms gewoon echt wennen aan nieuwe dingen. Mocht je het idee hebben (net als hier) dat hij moeite ermee heeft of pijnlijk is, kun je altijd iets aan huisarts vragen ter bevordering van stoelgang.. Overigens leek het ook een beetje te zijn dat hij moest ‘leren’ poepen.. eerder had ie gewoon aan een scheet genoeg en zat de luier vol. Nu verandert de substantie naar iets dikkere poep en moet ie echt leren poepen/persen richting de uitgang zeg maar. Soms helpt het dan om even met een thermometer te tempen of met nat doekje daar zachtjes te drukken zodat ie voelt waar die heen moet persen.. 😅 beetje gek verhaal haha maar schijnt wel zo te zijn!

één jaar geleden

Hier ook een eerste echte drolletje haha. Was wel eventjes verschieten. Ze heeft sindsdien wel meer moeite met poepen... hopelijk wordt het beter, anders een extra schepje olijfolie erbovenop 😊

één jaar geleden

Hier ook, begonnen met hapjes en ineens veel moeite met poepen en 3 dagen helemaal niks (eerst 3x per dag!). We hebben een pruimen hapje gegeven, toen ging hij wel weer poepen, maar heeft nog steeds buikpijn/krampjes. Heel sneu en niet fijn voor de nachten die al zo gebroken zijn :( we gaan dit weekend even geen hapjes meer geven en hopen dat het weer wat tot rust komt.

één jaar geleden

Olie zou het juist erger maken volgens deze bron: https://www.24baby.nl/baby/babykwaaltjes/obstipatie-baby/

één jaar geleden

Ik heb net een biologisch pruimhapje gehaald bij de AH. Na de banaan heeft ze wat moeite. Kijken of pruim het weer de andere kant op helpt 😆

één jaar geleden

Bij mijn dochter (nu bijna 3) hielp die pruimen hap altijd als een trein 😄

één jaar geleden

Reactie op MamaC_81

Bij mijn dochter (nu bijna 3) hielp die pruimen hap altijd als een trein 😄 ...
Ja mijn schoonmoeder zei dat ze altijd de ontlasting mooi kon reguleren door banaan en pruim. Zal zo eens kijken hoe onze meid het vindt 😊 ze krijgt nog maar een paar hapjes maar de banaan merkten we 😆 was veel aan het persen. Verder geen last gelukkig