11 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb drie weken geleden een keizersnede gehad. Wond zag er heel mooi uit tot afgelopen zaterdag. Ineens meer pijn, irritatie, wondvocht, onaangename geur inderdaad. Direct begonnen met twee keer op dag wond spoelen onder de douche, gewoon douchekop erop houden. Dan gaasje om rand ondergoed zodat deze precies bij de wond zit, zo vangt het vocht op en schuurt het niet. Vandaag ziet wond er al veel beter uit, lijkt stuk rustiger.

3 jaar geleden

Hier bijna hetzelfde meegemaakt na 3 weken een beginnende ontsteking. Ik heb toen contact opgenomen met de huisarts die mij gelijk doorverwees naar het ziekenhuis waar de keizersnede is gedaan. Deze gaven gelijk aan dat ik dezelfde dag moest langs komen. Ik ben blij dat ik dat heb gedaan. Zij hebben het helemaal schoongemaakt en antibiotica voorgeschreven. Na 4 dagen moest ik terugkomen voor controle en nu over een week weer. Het ziekenhuis zit er lekker boven op en neemt mij heel serieus. Ik zou contact opnemen met het ziekenhuis of de verloskundige die de nazorg doet.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

3 jaar geleden

Reactie op IMWGTN

Ik heb drie weken geleden een keizersnede gehad. Wond zag er heel mooi uit ...
Ik had juist het idee dat doordat mijn ondergoed precies in de wond zat, ik meer last kreeg. Maar jij doet het dus eigenlijk expres?

3 jaar geleden

Reactie op LoveBabyJS

Hier bijna hetzelfde meegemaakt na 3 weken een beginnende ontsteking. Ik he ...
Ik denk dat ik morgen inderdaad contact op neem met mijn verloskundige.. Heb niet super veel vertrouwen in mijn huisarts, vond haar reactie inderdaad wat mild...

3 jaar geleden

Ik zou aansturen op antibiotica. Bij mijn vorige keizersnede heb ik een ontsteking gehad.. kreeg toen ook het schoonmaak advies, het werd echter alleen maar erger bij mij.. heb ontzettend moeten zeuren om antibiotica, maar toen ik eenmaal iemand had die mee wilde denken en het voorschreef was de ontsteking zo weg!

3 jaar geleden

In eerste instantie bij een lichte ontsteking is de wond schoonmaken voldoende om te genezen en is antibiotica niet nodig. Wordt je ziek of neemt de ontsteking toe ondanks het spoelen dan is antibiotica pas geïndiceerd.

3 jaar geleden

We hebben denk ik gewoon wat pech dat we met dit warme weer zijn bevallen middels een keizersnede. Ik ben ook vier weken geleden bevallen. Al douche je een paar keer op een dag, het gaat toch wat zweten tijdens het optillen of op schoot houden van de baby. Dat heeft hier ook ervoor gezorgd dat de wond wat is gaan ontsteken. Met veel spoelen en een gaasje op de wond is de ontsteking ‘genezen’, alleen heb ik nog wel een korstje. Gewoon niet aan zitten en wat tijd geven en blijven spoelen. En inderdaad….. rusten :-) (doe ik nog steeds niet. Eigen schuld dus.) Antibiotica was dus hier helemaal niet nodig. Ik raad je trouwens ook aan om hoge onderbroeken te dragen die niet op je litteken komen

3 jaar geleden

Hadden jullie nog andere klachten? Ik ben sinds vanavond wat misselijk en heb wat hoofdpijn.... Ga in de ochtend wel de verloskundige bellen denk ik...

3 jaar geleden

Reactie op Lisaa1993

Hadden jullie nog andere klachten? Ik ben sinds vanavond wat misselijk en h ...
Misselijkheid hier was een symptoom van pijn. Door de pijn in mijn wond werd ik misselijk (zei de gynaecoloog). Hoofdpijn vind ik een lastige. Ik slaap al sinds de geboorte van onze zoon nog maar 4 uurtjes per dag. Loop met continu hoofdpijn :) Maar vooral ook contact opnemen met de verloskundige of gynaecoloog als je niet gerust bent! Heb je nog een uitwendige draad bij de wond? Dat kan ook voor een ontsteking zorgen, in combinatie met dit weer, zweten, continu wrijving omdat je geen rust neemt of niet voldoende lucht. Als je nog een draadje hebt, kan je vragen of ze dat eruit willen halen. Daar wordt de wond ook rustig van

3 jaar geleden

Reactie op esjebesje

Misselijkheid hier was een symptoom van pijn. Door de pijn in mijn wond wer ...
Zou ik eerlijk gezegd niet eens weten. Ik ben vrijdag de 15e om 02.3uur bevallen, heb die middag kort een arts gesproken die zei dat 'mijn waardes goed waren en ik de volgende ochtend naar huis mocht' (terwijl ik nog met mijn katheter in bed lag..) en heb daarna geen arts meer gezien, alleen een verpleegkundige als ik belde voor hulp bij iets. 🤷‍♀️ Heb verder dus ook niet echt uitleg of iets gehad verder..
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

3 jaar geleden

Reactie op Lisaa1993

Ik had juist het idee dat doordat mijn ondergoed precies in de wond zat, ik ...
Ik ben wat allergisch voor pleisters waardoor deze extra irritatie geven, daarom gebruik ik ondergoedrand juist als fixatie.